Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kapen keittiökaappaus: Perheenäiti Miia syöttää lapsilleen pelkkiä eineksiä tässä erikoinen syy

Vierailija
24.10.2024 |

Ajatuksia eilisestä jaksosta? itselle vaan tulee mieleen  että miten tuo nyt muka ei olisi lapsen laiminlyöntiä ? 

jakson kuvaus: 

Kapen keittiökaappaus -ohjelmassa vieraillaan keittiössä, jossa ei saa tehdä mitään. keittiömestari Kari  Aihinen vierailee Lahdessa, jossa perheen äiti Miia sekä  teini-ikäiset sisarukset Minka ja Minja toivovat  aiempaa monipuolisempaa ja ravintorikkaampaa ruokaa arkeen.

Ruokaa on liian vähän ja epäsäännöllisesti tyttöjen harrastusten määrään nähden, ja äiti määrää keittiössä. Minka ja Minka kertovat, että tarjolla on usein esimerkiksi kylmiä nakkeja ja pinaattilettuja sekä äidin spesiaalia makkaraperunoita. 

Äiti itse joko unohtaa syödä tai syö popcornia ja Coca-Colaa. Kotona keittiössä ei mielellään saa valmistaa ruokaa, koska äiti on erityisen tarkka keittiön siisteydestä.

Mä en ole ikinä tykännyt ruoanlaitosta, en missään määrin. Ja leipomista mä inhoan. Jos on sellainen sanonta, että tie miehen sydämeen vie vatsan kautta, niin ei ole ihan ollut mun sellainen näyte, että kyllä ihan muilla avuilla ollaan siinä vaiheessa menty, Miia sanailee jaksossa

Tyttäret kertovat, ettei heille ole syntynyt innostusta ruuanlaittoon äidin asenteiden vuoksi.

Kun se on niin tarkkaa äidin kanssa, niin sitten se on vähän sellaista, että mitä mä uskallan tehdä siinä, etten mä nyt vaan sotke mitään.

Mä olen sellainen, että mä tykkään, että keittiö on aina tip top. Ei saisi naarmuttaa liettä, eikä saisi sotkea uunia, eikä saisi mitään, että se varmaan on se mun mielestä ehkä se suurin haaste, et mä en anna kenenkään muun tehdä mun keittiössä ruokaa, Miia myöntää.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta. Terve ihminen ei pidä lapsiaan nälässä sen taki, että keittiö pysyisi siistinä.

Vierailija
62/66 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuli hyvä mieli tosta eilisestä, oppii ne muksutkin sitten kuitenkin syömään, kun äitikin oppi. 

Katsellessa itse mietin kuinka tyhmää olis kun ei tietäisi miten hyviä ruokia voikaan olla. Melkein kaikkea eteen tuotua oon "uskaltanut" maistaa, taitaa kreikkalainen magiritsa olla ainoa ylitsepääsemättömän luotaantyöntävä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakso yksi.8 osa vegaani syöjät.Akka kun riihen seinästä reväisty.. Onpa ukko onnekas kun pääsee yksin laivalle...

Vierailija
64/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa niin katsoin sen jakson aikaa sitten. Typerä äiti ei voi kokata kun liedelle tulee likaa. Miksei se heitä liedettä pihalle ja ostaa sitten pizzaa lapsille.

Vierailija
65/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi toinen tyttö nukkui päikkäreitä?

Anemia?

Vierailija
66/66 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että tulee syömishäiriöinen vaikutelma tästä äidistä jo heti alkuun. Urheilevat tyttäretkään eivät saisi syödä. Ja sitten kuitenkin kokkaa ruuaksi makkaraperunoita! Ihan spekulointia, mutta voiko olla että helpompaa eineksistä katsoa kalorimäärät kuin raaka-aineista, jossa niitä ei tietenkään lue?