Kapen keittiökaappaus: Perheenäiti Miia syöttää lapsilleen pelkkiä eineksiä tässä erikoinen syy
Ajatuksia eilisestä jaksosta? itselle vaan tulee mieleen että miten tuo nyt muka ei olisi lapsen laiminlyöntiä ?
jakson kuvaus:
Kapen keittiökaappaus -ohjelmassa vieraillaan keittiössä, jossa ei saa tehdä mitään. keittiömestari Kari Aihinen vierailee Lahdessa, jossa perheen äiti Miia sekä teini-ikäiset sisarukset Minka ja Minja toivovat aiempaa monipuolisempaa ja ravintorikkaampaa ruokaa arkeen.
Ruokaa on liian vähän ja epäsäännöllisesti tyttöjen harrastusten määrään nähden, ja äiti määrää keittiössä. Minka ja Minka kertovat, että tarjolla on usein esimerkiksi kylmiä nakkeja ja pinaattilettuja sekä äidin spesiaalia makkaraperunoita.
Äiti itse joko unohtaa syödä tai syö popcornia ja Coca-Colaa. Kotona keittiössä ei mielellään saa valmistaa ruokaa, koska äiti on erityisen tarkka keittiön siisteydestä.
Mä en ole ikinä tykännyt ruoanlaitosta, en missään määrin. Ja leipomista mä inhoan. Jos on sellainen sanonta, että tie miehen sydämeen vie vatsan kautta, niin ei ole ihan ollut mun sellainen näyte, että kyllä ihan muilla avuilla ollaan siinä vaiheessa menty, Miia sanailee jaksossa
Tyttäret kertovat, ettei heille ole syntynyt innostusta ruuanlaittoon äidin asenteiden vuoksi.
Kun se on niin tarkkaa äidin kanssa, niin sitten se on vähän sellaista, että mitä mä uskallan tehdä siinä, etten mä nyt vaan sotke mitään.
Mä olen sellainen, että mä tykkään, että keittiö on aina tip top. Ei saisi naarmuttaa liettä, eikä saisi sotkea uunia, eikä saisi mitään, että se varmaan on se mun mielestä ehkä se suurin haaste, et mä en anna kenenkään muun tehdä mun keittiössä ruokaa, Miia myöntää.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä karu ruokavalio ja äitihän itse söi hyvin harvoin mitään oikeaa ruokaa itse. Mutta on nuo Kapen lisää suolaa, lisää voita, lisää kermaa -ohjeetkin vähän elähtäneitä. Ymmärrän, että on tarkoitus tehdä maukasta ruokaa että perhe innostuu ja ravintolassa toki voi maustaa noin, mutta ei arkiruokia ehkä kannata tehdä samalla tyylillä ainakaan koko ikää ja joka aterialla.
Eikös tuo ole jo vähän menneen talven lumia pelätä voita ja kermaa? Mielummin noita kuin margariinia ja kevyttuotteita. Ei toki litra ja kilokaupalla tarvitse läträtä.Taitaa tosiaan olla menneen talven lumia, jos ympärilleen katsoo ja havainnoi kanssaihmisten ruumiinmuotoa. Nimenomaan se, että Kapen tai ylipäätään ravintolaruokaa vastaavilla ohjeilla tehdessä on läträttävä. Ja mitään k
Tuskinpa se kanssaihmisen lihavuus on tullut vain voin käytöstä ruoanlaitossa.
Vierailija kirjoitti:
Itse vaan ihmettelen syvästi, että mistä tuo tuollainen suoranainen inho, tai veikkaan enempi että peitelty laiskuus, ruuanlaittoa kohtaan oikein kumpuaa?
Sanon peitelty laiskuus, kun en oikeasti tajua mikä ruuanlaitossa voi muka inhottaa jotain normaalia ihmistä? Jotkut aistiherkät ihmiset ymmärrän, että jokin haju, maku tai tekstuuri yms. aiheuttaa inhoa. Kunhan mutuilen, mutta juurikin jatkuva einesten syöminen viittaa enempi siihen laiskuuteen. Se että inhoaa jotakin kuulostaa minusta vain painokelpoisemmalta kuin myöntää että on vain laiska.
Muutenkaan en ymmärrä niitä ihmisiä jotka tuntuvat oikein ylpeilevän sillä, että "mä en koskaan kokkaa", "tai viimeksi luin kirjan joskus peruskoulussa" ja vastaavia.
Meni vähän ohi, mutta menköön.
samaa mietin. Oikein korosti että leipomista inhoaa. Onko leipomukset aina palaneet pohjaan tai kakut epäonnistuneet vai mikä siinä on? Yleensä tuntemani ihmiset on olleet joko intohimoisia jauhopeukaloita tai sitten siihen tyyppiin kuuluvia jotka ei koe osaavansa leipoa tai eivät ole kiinnostuneita. Mutta että suoranainen inho?
Ensinnäkin ohjelmassa tietty näytetään kärjistetty kuva totuudesta jotta saadaan tyhmät katsojat kauhistelemaan. Toiseksi ei kaikki kokkaa koska ei vaan halua. Jotkut on toki siivousmaanisiakin. Saahan nää teinit syötävää kuitenkin.
Toi kapen muka-cool flirttityyli on kyllä aika kiusallista, kun kohteena on alaikäiset tytöt.
Kermaa, voita ja suolaa joka paikkaan. Kiinnostais tietää kokin kolesteroli- ja verenpainearvot.
Vierailija kirjoitti:
Toi kapen muka-cool flirttityyli on kyllä aika kiusallista, kun kohteena on alaikäiset tytöt.
Kermaa, voita ja suolaa joka paikkaan. Kiinnostais tietää kokin kolesteroli- ja verenpainearvot.
Ja vielä kookoskermaa. Huh. Kolesteroliarvot ampaisee tota menoa pilviin. Ja lihaa joka aterialla.
Aika ahdistava lopputulos. Pienin lapsi raataa kaiket päivät yksin keittiössä ihan hermona, raivoaa, jos joku tulee katsomaan ja jännittää. Missä vanhemmuus?
Äiti vaikutti jotenkin vähän pelottavalta muutenkin
Vierailija kirjoitti:
Äiti vaikutti jotenkin vähän pelottavalta muutenkin
Vähän takakireältä
Typeriä ihmisiä. Äiti kuivittelee laihtuvansa kun ei syö ruokaa. Ja lasten luusto ja lihakset eivät ole kehittyneet kun eivät ole tuohon ikään saaneet riittävän ravinteikasta ruokaa.
Miksi toinen tyttö nukkui päikkäreitä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi toinen tyttö nukkui päikkäreitä?
Olisko vaikka ollut väsynyt?
Ehkä äidillä jäänyt nuoruusajan "heroin chic" ihannoinnista syömishäiriö päälle. Ei jotenkin kuulostanut yhtään normaalilta ja helposti sh selitellään
Oli kyllä käsittämätön äiti-ihminen. Jos on käsikirjoitettu, niin en kyllä suostuisi antamaan itsestäni noin surkeaa mielikuvaa äitinä. Kasvavat, urheilevat lapset ilman kunnollista ruokaa. Jotain ihme selitystä, ettei tyttöjä kiinnosta lähteä kauppaan. Kyllä se on ihan vanhemman tehtävä huolehtia, että kotoa löytyy ruokaa, muutakin kuin popcornia ja kokista, eikä pelkät nuudelit tai silloin tällöin makkara&ranskikset uunissa tuo tarvittavia ravinteita, kai sen nyt tajuaa about jokainen aikuinen ihminen. Surullista laiminlyöntiä. Toki tiedän, että voi olla paljon pahempaakin.
Ton miehen makkaraleipä oli kyllä melkoinen. Kapen tyyli on nolo. Kokkausasento jolla voitetaan peli..plääh.
Linnareissu tuollaiselle äidille. Se on äidin vastuulla, että alaikäinen urheilijatyttö saa riittävästi ruokaa.
Huomenna tulevassa uudessa jaksossa taas...
"Yök, en syö! Ällöttävää, perheenäiti Laura kuvailee kasviksia, sieniä, mausteita... Lista on pitkä ja suurin osa inhokkiruuista on niitä, joita hän ei ole koskaan maistanut. Meillä ei tule mitään vihreää lautaselle."
Vierailija kirjoitti:
Huomenna tulevassa uudessa jaksossa taas...
"Yök, en syö! Ällöttävää, perheenäiti Laura kuvailee kasviksia, sieniä, mausteita... Lista on pitkä ja suurin osa inhokkiruuista on niitä, joita hän ei ole koskaan maistanut. Meillä ei tule mitään vihreää lautaselle."
Tällaisia ihmisiä en ymmärrä ollenkaan! Hän tarvitsee terapiaa! Millainen on ollut hänen kotinsa ja kasvatuksensa? Järkyttävää.
Ja lapset opetetaan samanlaiseen nirsoiluun. Oli tämä perheenäiti kyllä jotain syönyt ennemmänkin ulkoisesta olemuksesta päätellen.
Jos sinä Miia olet myös sosiaalityöntekijä, niin sitten sietää saada paljon isompi rankaisu.