HS: Koira puri sotilaspoliisia varuskunnan alueella, sotilaspoliisi ampui koiran
Nyt kiinnostaisi minkä rotuinen koira. Jos iso tappajakoira, päätös on perusteltu. Jos joku pikkupiski, ei hyvä ollenkaan.
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010785847.html
Kommentit (662)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylimitoitettua tappaa toisen perheenjäsen. Monelle koira on sellainen. Tähtäykseen tarkkuutta.
Ei vissiin ollut kovin rakas, kun ei ollut kytkettynä
Me ei tiedetä koko tarinaa taustalla. Syitä vapaaksi olemiselle voi olla monia. Omistaja ei ole välttämättä ymmärtänyt olevansa sotilasalueella.
Jopa kehitysvammainen ihminen tajuaa tulleensa sotilasalueelle. Miksi rssä ei? Onko rssillä joku synnynnäinen ominaisuus tunkeutua alueille mihin heillä ei ole mitään asiaa?
Surullista koiran osalta, mutta ihmettelen omistajan toimintaa. Koira vapaana ja ei selvästikään hallinnassa.
Ylipäätään koirapelkoisille vapaana olevat koirat - vaikka eivät edes lähestyisi - ovat ikävä juttu. Lahdessakin yksi koiranomistaja antoi aikoinaan kahden suuren dalmatialaisen kulkea vapaana sanoen aina, että ne ovat kilttejä. Varmasti olivatkin, mutta toinen onnistui kaatamaan yhden vanhemman rouvan "tervehtiessään" niin, että rouvalta murtui lonkka. Toinen ikäihminen etsi tuekseen puun tai lyhtypylvään koirat nähdessään, koska iso koira olisi kevyesti kaatanut heiveröisen vanhuksen.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti he asuvat lähellä ja ulkoilevat siellä aina. Outoa silti, jos eivät tiedä, ettei siellä saa olla.
Kertoo siitä että rssien röyhkeydellä ei ole rajaa. Noiden koko suvun taustat on tarkastettava että kuinka läheisiä ovat kremliin. Selviä vakoojia!
Steissillä uskaltaa helposti kulkea iltahämärissä, mutta luonnossa tarvitsee vissiin nykyään olla ase mukana koirien varalta.
Heh, itsekin olisin ampunut silmää räpäyttämättä js nakannut raadon lähimpään roskikseen
Vierailija kirjoitti:
Heh, itsekin olisin ampunut silmää räpäyttämättä js nakannut raadon lähimpään roskikseen
Minä olisin ampunut sen ilman lupia suomalaisella sotilasalueella liikuskelevan rssänkin. Selvä desanttihan se on.
Sillä ei väliä mikä rotu kyseessä. Häiriintynyt koira jokatapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Just. Sotilaspoliisi harjoittelemaan ampumista.
Hyvinhän tuo osui. Koira tipahti yhdellä.
Mietin miten hämärää tuossa tapahtumapaikalla on ollut. Kirkkonummella on ollut koko vuoden ajan paljon havaintoja epätavallisen rohkeista susista, ja en voi olla miettimättä, näkikö sotilaspoliisi edes että kyseessä oli koira eikä susi. Mikäli hän ei nähnyt kunnolla muuta kuin jonkun pedon hyökkäävän kimppuunsa, hän on saattanut vaikka luulla että nyt se susi hyökkää. Sitä hän ei tietenkään tunnustaisi jälkeenpäin ja miksi pitäisikään, kun ei se koira olisi saanut olla siellä irti hyökkäilemässä.
Sikäli koira toimi oikein vaistojensa mukaisesti, että tuntematon lähestyi sen omistajaa ja oli todennäköisesti vihainen, mutta tosiaan omistajan moka kun koira oli irti väärässä paikassa väärään aikaan ja pääsi hyökkäämään ihmisen kimppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista. Joku menetti rakkaan lemmikkinsä sotilaspoliisin toiminnan takia. Vaikka koira purisi, se ei oikeuta tappamaan sitä. Toivottavasti omistajat saavat korvauksen.
Toivottavasti omistajat saavat samanlaisen lyijyannoksen kuin koira ja sinä saatanan trolliapina myös.
Ei kannata tuhlata paukkuja trolliin. Se jatkaa tota niin kauan kun sen työvuoro pietarissa kestää.
Ja kaalisoppaa riittää!
Vierailija kirjoitti:
Mietin miten hämärää tuossa tapahtumapaikalla on ollut. Kirkkonummella on ollut koko vuoden ajan paljon havaintoja epätavallisen rohkeista susista, ja en voi olla miettimättä, näkikö sotilaspoliisi edes että kyseessä oli koira eikä susi. Mikäli hän ei nähnyt kunnolla muuta kuin jonkun pedon hyökkäävän kimppuunsa, hän on saattanut vaikka luulla että nyt se susi hyökkää. Sitä hän ei tietenkään tunnustaisi jälkeenpäin ja miksi pitäisikään, kun ei se koira olisi saanut olla siellä irti hyökkäilemässä.
Sikäli koira toimi oikein vaistojensa mukaisesti, että tuntematon lähestyi sen omistajaa ja oli todennäköisesti vihainen, mutta tosiaan omistajan moka kun koira oli irti väärässä paikassa väärään aikaan ja pääsi hyökkäämään ihmisen kimppuun.
Täytyy olla vajaamielinen venäläinen koiranomistaja jos kuvittelee että mitään ei tapahdu kun liikuskelee susikoiransa kanssa suomalaisella sotilasalueella ilman lupaa. Kiittäisi känisevä ryssänperkele onneaan ettei sotilaspoliisi häntä itseään ampunut.
Vierailija kirjoitti:
Surullista koiran osalta, mutta ihmettelen omistajan toimintaa. Koira vapaana ja ei selvästikään hallinnassa.
Ylipäätään koirapelkoisille vapaana olevat koirat - vaikka eivät edes lähestyisi - ovat ikävä juttu. Lahdessakin yksi koiranomistaja antoi aikoinaan kahden suuren dalmatialaisen kulkea vapaana sanoen aina, että ne ovat kilttejä. Varmasti olivatkin, mutta toinen onnistui kaatamaan yhden vanhemman rouvan "tervehtiessään" niin, että rouvalta murtui lonkka. Toinen ikäihminen etsi tuekseen puun tai lyhtypylvään koirat nähdessään, koska iso koira olisi kevyesti kaatanut heiveröisen vanhuksen.
Minä vihaan ja pelkään koiria ja jos ne tulee lähelle niin kyllä kartan. Jos joku tulis noin syliin, niin kaatuisin, kun jähmetyn pelosta.
Tajuatteko koiraihmiset, ettei kaikki näe teidän rakkaita samalla tavalla?
Olen samaa mieltä mitä muut, oikein teki kun ampui. Miksi oli siellä alueella ja miksi koira oli vapaana?
Vierailija kirjoitti:
No onneksi oli vain lemmikkikoira eikä susi, olisi muuten sotilaspoliisi saanut syytteet törkeästä metsästysrikoksesta! Herää miettimään, että mitä vit... on vialla tässä järjestelmässä.
Oikein teki. Jos koira puree, se pitää lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti he asuvat lähellä ja ulkoilevat siellä aina. Outoa silti, jos eivät tiedä, ettei siellä saa olla.
Kertoo siitä että rssien röyhkeydellä ei ole rajaa. Noiden koko suvun taustat on tarkastettava että kuinka läheisiä ovat kremliin. Selviä vakoojia!
Joo, tämä pitää tutkia tarkasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vihaan ja pelkään koiria ja jos ne tulee lähelle niin kyllä kartan. Jos joku tulis noin syliin, niin kaatuisin, kun jähmetyn pelosta.
Tajuatteko koiraihmiset, ettei kaikki näe teidän rakkaita samalla tavalla?
Olen samaa mieltä mitä muut, oikein
Minä tajuan. Siksi minun koirani tekeekin tasan mitä minä annan sen tehdä. Minun koirani pysyy hallinnassa eikä se lähesty vierasta ihmistä ilman minun lupaani. Ja minun lupani heltiää koiralle vain jos vieras ihminen kysyy että saako koiraa silittää. Koira on samankaltainen kuin tämän jutun koira. Minun koirani vaan ei liikuskele vapaana ihmisiä pureskelemassa. Minä olen kouluttanut koirani toisin kuin tuo russa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just. Sotilaspoliisi harjoittelemaan ampumista.
Hyvinhän tuo osui. Koira tipahti yhdellä.
Sääli ettei se sotilasalueella tihutöitä suunnitellut desantti tippunut toisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi tämä yksi poliisi asetti itsensä keinotekoisesti vaaraan, kun hän tiesi, että minulla oli iso koira mukanani ja että olin jo muutenkin kävelemässä takaisin kohti autoa. Hän olisi voinut vain odottaa pari minuuttia ja tavata minut auton luona yhdessä lennokkia käyttävän poliisin kanssa, Koen Van Leemput toteaa.
Eli koska minulla on vaarallinen koira irti kielletyllä alueella, sotilaspoliisin olisi pitänyt odottaa, että menen koirineni autoon ja ajan pois? Kyllä on röyhkeä ihminen.
Sotilaspoliisin tehtävä on valvoa, että alueella ei liiku asiattomia hiippareita, ja poistaa heidät. Kun koira hyökkää, poliisi voi tehdä kaksi johtopäätöstä: joko koiran on käsketty hyökätä, tai koira ei ole omistajansa hallinnassa. Kumpikaan ei ole hyvä asia, ja molemmista omistaja on vastuussa.
Tämä sama hahmo on varmaan sitä mieltä, että jos hän ajaa kännissä maasturill
Röyhkeä ja tyhmä. Ihan tulee myötähäpeä.
No tietysti! Meinaatko, että kun paikan nimi on Santahamina niin sinne voi viedä lapset iltahämärissä tekemään hiekkakakkuja?