Iholle ilmestyy hyttysenpureman näköisiä paukamia
jotka sitten häviävät lähes kokonaan muutaman tunnin sisällä. Mitä nämä voivat olla? Mietin ei kai vaan lutikoiden puremia, mutta en löydä sängystä tai muualtakaan mitään niihin viittaavaa. Lisäksi lutikoiden puremia sanotaan olevan yleensä useita lähekkäin, kun näitä ilmaantuu yksittäisinä sinne tänne.
Kommentit (26)
Urtikaria eli nokkosrokko. Mulla on joskus just tuollasia, jotka kutiavat pirusti, mutta häviävät tunnin parin sisällä.
Jotain allergiaa varmaan. Myös pitkään käytössä olleille lääkkeille voi yhtäkkiä allergisoitua, sitä ei moni tiedä.
Syksyllä on myös lintukirppuja ja mäkäräisiä liikkeellä
Allergista? Mun lapselle nousee samankuuloisia paukamia, kun meidän koiraa nuolee esim. hänen käsiä. Hetken kutiavat ja parissa tunnissa häviävät kokonaan. Vain meidän toisen koiran sylki aiheuttaa tätä.
Vierailija kirjoitti:
Urtikaria eli nokkosrokko. Mulla on joskus just tuollasia, jotka kutiavat pirusti, mutta häviävät tunnin parin sisällä.
Tätä mietin, mutta ainakin kuvissa nuo ovat isommissa ryppäissä, kun taas minulla ilmestyy tosiaan vain yksittäisiä paukamia.
Tuleeko ne aina yön aikana vai satunnaisiin aikoihin?
Jos heräät eteisessä niin on luteita,ne kantaa nukkujan sinne yön aikana,
Kyllä se vaan on lutikka. Ap:n selitykset ontuu pahasti.
Normaali ihminen olisi jo soittanut tuholaistorjujan tarkastamaan tilanteen. Aloittaja sen sijaan vatvoo onkohan luteita vai eiköhän ole ja kyselee netissä. Ei mikään ihme että luteet leviävät epidemian lailla.
Minulla tuli joskus nuorena koivun vihdasta eräänä juhannuksena. Selkä täynnä paukamia, kova kutina saunan jälkeen ja paljastui, että koko selkä täynnä paukamia, tuoreella koivun vihdalla tuli huidottua selkää. Työkaverille tuli aina iholle paukamia tomaattisoseesta.
Äitini sain tuollaisia paukamia kun hirvikärpänen puri. En tiedä onko enää hirvikärpäsaika, joten ne sinun paukamat voi olla muutakin.
Syyhypunkki. Tullut ukrainalaisten mukana sitkeä uusi epidemia. Ukrainalaisten muut tuliaiset ei tartu niin helposti, paitsi jos nussii niitten kans.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä mietin, mutta ainakin kuvissa nuo ovat isommissa ryppäissä, kun taas minulla ilmestyy tosiaan vain yksittäisiä paukamia.
Mullakin ne on aina yksittäisiä paukamia.
Mäkärä tai polttiainen, jos seuraavana päivänä alkaa turvota ja kutista. Missään tapauksessa ei saa raapia. Kortisonivoidetta vaan päälle. Näpyt kestää viikon verran.
Allergiaa se on. Varsinkin hajuvedet on sellaisia mille käytössä voi herkistyä.
Luteiden puremat kutiaa todella paljon ja niitä tulee jatkuvasti lisää, eikä ne parane päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Syyhypunkki. Tullut ukrainalaisten mukana sitkeä uusi epidemia. Ukrainalaisten muut tuliaiset ei tartu niin helposti, paitsi jos nussii niitten kans.
Syyhy alkaa yleensä käsistä ja kutina on niin kova että ihminen hakeutuu lääkäriin nopeasti.
Aika ilmiselvä sukupuolitaudin oire.