Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset aina puhuu että jos he voittaisivat lotossa he auttaisivat köyhiä itse ja ties mitä, mä kysyn kysymyksen, pohditaan

Vierailija
24.10.2024 |

Mistä sä tiedät että se ihminen on hyvä ihminen kenelle sä annat sitä rahaa? Mitä jos sä annat sitä rahaa vahingossa sun vihamiehelle kuka ajaa sua alas vaikkapa täällä palstalla? Mitä jos se ihminen ei käytä nitä rahoja hyvään tai itsensä auttamiseen, vaan tuhoaa itseään ja ympäristöään enemmän? Kuka sillon on vastuussa?

Kun te alatte pohtimaan näitä kysymyksiä niin te tajuatte hyvin nopeasti sen miksi rikkaat ei anna omia rahojaan toisille. 

Sä et koskaan tiedä mitä sä oikeasti teet kun luulet tekeväs "hyvää". Toki jos tää kohteena on oma suku niin asia on eri. Mutta älä esitä että sä jakaisit rahaa kadulla tuntemattomille.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suomessa on paljon rahaa jolla kulla, on parempi pitää se visusti omana tietona.

Vierailija
2/32 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mknäkin jos voittaisin Lotossa, auttaisin köyhää. Nimittäin itseäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt rahojaan jakaa muille kuin sukulaisilleen? En ainakaan minä.

Vierailija
4/32 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ihan rehellisesti myöntää että jos voittaisin lotossa niin siitä hyötyisi tasan oma perheeni.

Vierailija
5/32 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä antaisi muille mitään paitsi omille ystävilleni. Eläinsuojeluun saattaisin lahjoittaa ja muihin itselleni tärkeäksi mieltämiin asioihin, mutta mitään köyhäinapuja ei multa heruisi senttiäkään. 

Vierailija
6/32 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok Tatjaana.

Vierailija
7/32 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä itsekkyyden puolustelua. Rahat voi antaa jollekin järjestölle, jonka toiminta on läpinäkyvää ja jonka tietää tekevän hyvää. Niitä on pilvin pimein.

Vierailija
8/32 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo logiikka. Eiks toi nyt johtais sitten siihenkin, että ei pidä ikinä auttaa ketään mitenkään, kun se autettavahan saattaa joskus vielä tehdä jotain pahaa? Että entä jos pelastat pikkulapsen palavasta talosta, ja siitä tulee joku ydinsodan aloittava diktaattori tms.? 

Vierailija
9/32 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä laitan prosentin bruttotuloistani.

Millistä laittaisin varmaan sit 10 000

Vierailija
10/32 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olettaa kun joku saisi apua, hänestä tulisi hyvä?  En ikinä sanoisi kun jollakin on vilu, turvaa Jumalaan ehkä Hän antaa talvitakin, vaan menisin ja ostaisin sen hänelle.

Tämän takia annetaan järjestöille kun on aina käsitys auttaja tahtoo sitoa autettavaa.

Vierailija
11/32 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa näistä ei varmasti auttaisi näitä köyhiä. Paljon puhetta, ei varmasti tekoja jos päästäisiin mahdollisuuteen. 

Vanhin kikka mitä keksitty. Hypoteettiset tilanteet auttamisesta, helpoin reitti sosiaaliseen hyväksyntään ja oman kuvan pönkitykseen. Ironisesti voisin laittaa rahaa peliin että kevyesti 90% näistä ihmisistä ei laittaisi tikkua ristiin köyhien puolesta jos lotto pamahtaa tilille. 

Vierailija
12/32 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älytöntä itsekkyyden puolustelua. Rahat voi antaa jollekin järjestölle, jonka toiminta on läpinäkyvää ja jonka tietää tekevän hyvää. Niitä on pilvin pimein.

Hah. Johtajat ottaa yleensä itselleen minkä vaan voivat. Niille menisi rahasi. 

Vierailija
13/32 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistähän on tehty monta dokumenttia ympäri maailmaa, eli juuri kun joku oikein köyhä duunari, oikein maailman pelastaja vasemmistolainen voittaa jossain lotossa tai muussa niin tulokset ovat kauheaa katseltavaa.

Nämä ihmiset eivät ymmärrä rahan käytöstä mitään, heistä tulee sekunnissa kaikkein ahneimpia, he riitaantuvat heti sukulaisten ja tuttujensa kanssa ja usein he ovat alle 10 vuodessa täydessä vararikossa ja takaisin jossain leipäjonossa tai sillan alla jossain huumekoukussa.

Vierailija
14/32 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kyllä mahdollisimman paljon hyvää ihan näillä vähilläkin roposillani.

On kyllä harvinaisen paska perustelu olla itsekäs, että jos ihan vahingossa auttaa jotain, joka ei apua ansaitse. Ei se vie sitä apua pois niiltä muilta, jotka apua tarvitsivat, eikä tee siitä avusta arvotonta.

Sinä itse ET halua auttaa ihmisiä, se on ihan ok, mutta näin monimutkaisia ja typeriä perusteluja sille on turha keksiä. Sinä et auta ketään köyhänä etkä rikkaana, koska sinä et halua, eikä siinä ole taustalla syvällistä syytä hyväksikäyttäjistä tai pahoista ihmisistä.

Inhottaa tällaiset tyypit, jotka eivät vain voi hyväksyä sitä että ovat onttoja luonteeltaan, vaan täytyy koittaa jollain jeesustelusyyllä perustella luonteensa onttoutta.

Vierailija
15/32 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut tämän ehkä pari kertaa ja sen sanojat ovat olleet lapsia. Heiltä tällainen viaton enkelimäisyyden puuska on ymmärrettävää, eiväthän he hahmota, kuinka rajallinen summa lottovoitto lopulta aikuisten maailmassa on. 

Voisin lahjoittaa vähäsen paikalliseen eläinsuojaan ja toki auttaisin perhettä ja kavereita. Ainakin tietäisin, että lahjoittamastani kymppitonnista menisi kymppitonni tarpeeseen, eikä niin, että kymppitonnista 9990 menisi lottovoittajaa äveriäämmän pomon tilille ja kymppi jonkun slummijäbän illan annokseen

Vierailija
16/32 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän takia köyhille ei kuulu jakaa minkäänlaista rahaa. Ne ei osaa käyttää rahojaan fiksusti 

Vierailija
17/32 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi senttiäkään. Annat kerran, hetken päästä on tullut takaisin kerjäämään lisää. Sama juttu kaikkien puhelimen kautta ruinaavien järjestöjen kanssa. Kerran annat, tullaan kinuamaan lisää. Ja uudestaan. Ja uudestaan. Ja uudestaan.

Vierailija
18/32 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuo köyhien auttaminen on vähän kaksipiippuinen juttu. Jotta haluaisin auttaa "köyhää", mun pitäisi tietää tarina ihmisen takana. Suomessa on kuitenkin niin hyvä sosiaaliturva ja monen asiat on ihan itse sössittyjä. Hyväntekeväisyyteen rahan laittaminen (itselle tärkeään kohteeseen) on sitten eri juttu ja aika moni tekee sitä ilman lottovoittoakin. Jos voittaisin lotossa, niin voisin lahjoittaa jollekin sairastuneelle tai esim. rattijuopon vammauttamalle apuvälineitä, rahaa kuntoutukseen tai maksaa esim. jonkun oikeudenkäyntikuluja, jonka kokisin tulleen väärin kohdelluksi. 

Vierailija
19/32 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voittaisin todella paljon, tyyliin Eurojackpotin päävoiton, niin varmaankin osan lahjoittaisin jollekin hyväksi tuntemalleni yhdistykselle tai säätiölle. Itse en todellakaan alkaisi organisoida mitään auttamisprojekteja. Läheisille voisin myös lahjoittaa rahaa tai maksaa heidän lainojaan tms. En kuitenkaan keksisi itselleni käyttöä kymmenien miljoonien varallisuudelle, eikä minulla ole lapsiakaan, joille rahoja voisi perinnöksi säästellä.

Vierailija
20/32 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt rahojaan jakaa muille kuin sukulaisilleen? En ainakaan minä.

Jos voittaisin vaikka jöröjaskasta 15 miljoonaa, niin miljoonan pistäisin käteisenä viiden tonnin kirjekuoriin ja laittaisin nimettömänä kaikkien entisten naapureiden, opiskelukavereiden, kivojen työkavereiden ja muiden tuttujen postiluukusta. Jos kuoria jäisi, antaisin niitä silloin tällöin vaikka postin työntekijälle, tarjoilijalle kantapaikassa, kenelle vaan, kun siltä tuntuisi, ehkä sukulaisillekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi