Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastattelu "Mä en sais kysyä tätä, mutta..."

Vierailija
24.10.2024 |

Kysyn silti kuulutko ammattiliittoon, parisuhteet, perhetaustaa, lapsista, seksuaalista suuntautumista, sotilasarvoa mitä näitä nyt onkaan... Ja jos jätät vastaamatta, niin et varmaan saa paikkaakaan. Näitä yrityksiä tuntuu olevan todella paljon, jotka kysyvät näitä ja esittävät sen aina tuohon tapaan.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei ole kysytty tuollaisia kysymyksiä. Ehkä suorittavan tason töissä kysytään? Oma koulutus akateeminen.

Eiköhän tuo ole just päinvastoin. 

Vierailija
22/64 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaatte samalla mitalla eli sitä mitä uumoilette kyselijän haluavan kuulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina vastannut noihin. Ei noi mulle henk.koht. oo mitään suuria salaisuuksia.

Vierailija
24/64 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis ennemmin kieltää "missänäetitsesi5vuodenkuluttua"-tyyppiset kysymykset.

Vierailija
25/64 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin että mä en saisi sanoa näin mutta: olen hetero, en ole raskaana enkä aio hankkia lapsia, en kuulu liittoon ja sotilasarvoni on vänrikki.

En varmaan saisi sanoa noin koska se on paskapuhetta mutta jos noin kysytään niin ehkä tämä sallitaan.

Vierailija
26/64 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten et kysy jos et halua tästä seurauksia itsellesi.

Se on ihan hyvä vastaus.

Vierailija
27/64 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos em asioilla on merkitystä työnantajalle tai hänen edustajalleen... Miksi ne ovat merkityksellisiä? Mä haen työhön. Mitä sä haet työnantajana?

Esimerkiksi työntekijää jolla on suunnitelmana käydä töissä, kuten työntekijä työhaastattelussa kertoo.

Ei siis olla seuraavia kolmea vuotta poissa töistä lapsen kanssa.

Kerropa vielä miten omalta kohdalta suunnittelet sairastumisesi sekä tapaturmat, ettei tarvitse olla pois töistä?

Vierailija
28/64 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haastattelussa tarvita kuin yksi kysymys: "Nieletkö?"

Vierailija
29/64 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäis ennemmin kieltää "missänäetitsesi5vuodenkuluttua"-tyyppiset kysymykset.

Näinpä, ja yleensä näitä vielä esitetään jossain täysin näköalattomassa perustyössä ihan vaan sen takia kun haastattelija on lukenut 3 op esimiestyötä ja siellä sanottiin että tää on hei hyvä kyssäri.

Vierailija
30/64 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on kysytty että olenko käynyt armeijaa. Vastasin että en (olen kaiken lisäksi vielä nainen) niin alkoi tivata, että miksi.

Kysyi myös, että olenko kissa- vai koiraihmisiä. Kissaihminen olen. Hän avasi viereisen huoneen oven ja sieltä tepsutteli toimistokoira. "Tämä on koiraihmisten työpaikka"...

Vierailija
31/64 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaisin että mä en tekisi susta tuon kysymyksen takia rikosilmoitusta jos saisin tämän paikan ja sitten ottaisin "tonnin seteli" -ilmeen.

Ei se pelkkä kysyminen vielä rikos ole, mutta firmalle siitä voi kyllä tulla hallinnollisia seuraamuksia, jos tapa on jatkuva eikä sitä korjata kehotuksista huolimatta. Syrjintärikos täyttyy vasta siinä vaiheessa, jos ei tule valituksi työhön sen takia, että kieltäytyi vastaamasta tuollaisiin kysymyksiin tai vastaus ei miellyttänyt.

Vierailija
32/64 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei ole kysytty tuollaisia kysymyksiä. Ehkä suorittavan tason töissä kysytään? Oma koulutus akateeminen.

Wau! Oikein akateeminen eksyi tänne rahvaan pariin!😂

Vierailija
33/64 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa on kysytty että olenko käynyt armeijaa. Vastasin että en (olen kaiken lisäksi vielä nainen) niin alkoi tivata, että miksi.

Kysyi myös, että olenko kissa- vai koiraihmisiä. Kissaihminen olen. Hän avasi viereisen huoneen oven ja sieltä tepsutteli toimistokoira. "Tämä on koiraihmisten työpaikka"...

Viimeistään siinä vaiheessa varmaan tajusit, että et haluakaan olla töissä tuollaisessa hullujenhuoneessa.

Vierailija
34/64 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko että veikkauksesi työn luonteesta on tässä ratkaisevaa. Ennemmin olettaisin että pienissä työpaikoissa noita kysytään koska niillä saattaa olla merkitystä työpaikan ilmapiirin tms. kannalta. 

Vierailija
35/64 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas vastasin ja sain paikan 

Niin minäkin. Valehtelin ihan suoraan päin naamaa.

Vierailija
36/64 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin viimeisessä haastattelussa kannasta diagnoosit ja rikosrekisteriotteen kysymättä todistusten sekaan. Sain paikan.

Vierailija
37/64 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina vastannut noihin. Ei noi mulle henk.koht. oo mitään suuria salaisuuksia.

Minä myös ihmetten etteikö voisi kysyä ja vastata. Jokainen ihminen, joka minut tuntee niin tietää nuo asiat ja jos joku vieras  käy vaikka minun facessa niin tiedot varmaankin löytää ja jos ei suoraan niin tajuaa kyllä. Minusta melko olennaisia asioita ihmisestä, vaikka ei nyt työhön välttämättä liitykään. 

Vierailija
38/64 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtele härskisti

Vierailija
39/64 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin koska olen teitä parempi. Hajuton ja mauton akateeminen.

Höpö höpö, kyllä kysytään. Ehkä ei aina suoraan, mutta kyllä itseltäni aikoinaan kierrellen ja kaarrellen tiedusteltiin hymyssä suin lapsista ja että onko lapsiluku täynnä. Ymmärsin kyllä yskän. Vastasin rehellisesti, että en vielä tiedä sanoa, onko täynnä, koska en todellakaan tiennyt. Ja en saanut paikkaa. En pidä laskelmoinnista, joten en muutakaan jaksanut väittää. Ja kyllä olen kuullut kavereiltani samanlaista. Mieheni rekry katkesi ainakin kerran lähes varmasti sivariuteen. Terveisin myös akateeminen.

Vierailija
40/64 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun ainoa pointti oli tulla kertomaan että olet akateeminen. Melko pikkumaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän