Työhaastattelu "Mä en sais kysyä tätä, mutta..."
Kysyn silti kuulutko ammattiliittoon, parisuhteet, perhetaustaa, lapsista, seksuaalista suuntautumista, sotilasarvoa mitä näitä nyt onkaan... Ja jos jätät vastaamatta, niin et varmaan saa paikkaakaan. Näitä yrityksiä tuntuu olevan todella paljon, jotka kysyvät näitä ja esittävät sen aina tuohon tapaan.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikinä ei ole kysytty tuollaisia kysymyksiä. Ehkä suorittavan tason töissä kysytään? Oma koulutus akateeminen.
Sun ainoa pointti oli tulla kertomaan että olet akateeminen. Melko pikkumaista.
Hän myös samalla kertoi, että on työtön. Miksi muuten kukaan puhuisi pelkästään koulutuksesta, kun puhutaan työhaastatteluista ja töistä.
Tottakai työhaastattelut pitää tallentaa ihan jo oman oikeusturvan kannalta. Varmasti moni työhaastattelun tekijäkin sen ymmärtää ja tietää. Suurempi ongelma on nähdäkseni nämä rekryfirmojen haastattelijat, joilla ei oikeasti ole mitään käsitystä siitä haettavan paikan käytännön työstä. Näitä on tullut vastaan ihan riittävästi.
Olen lähes 50 v ja viimeksi kysyttiin että olenko käynyt jo armeijan. Kysyttiin myös onko lapsia ja perhettä. Minä kysyin että eikö ihmiselle saa olla perhettä että saa työpaikan,. Se haastattelija joka on mies katseli suu auki minua ja kysyin että onko sillä vaimo tai lapsia koska sellainen ihminen elää normaalia elämää. Sitten se nousi ylös ja sanoi ei ole muuta kysyttävää. Eipä siitä kuulunut sitten mitään enää joten en kai saanut töitä.
😁