Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

NYT JYSÄHTI VOL 2! Pörssisähkön keskihinta vuonna 2024 on ollut vain 5,8 senttiä kilowattitunnilta. Kiinteähintaiset, hoi!

Vierailija
24.10.2024 |

Pörssisähkön keskihinta vuonna 2024 (sis. alv):

Tammikuu 13,18 snt/kWh

Helmikuu 6,40 snt/kWh

Maaliskuu 7,36 snt/kWh

Huhtikuu 6,07 snt/kWh

Toukokuu 4,37 snt/kWh

Kesäkuu 4,47 snt/kWh

Heinäkuu 2,09 snt/kWh

Elokuu 1,57 snt/kWh

Syyskuu 7,03 snt/kWh

KESKIMÄÄRIN 5,8 snt/kWh

Vain yhtenä ainoana kuukautena yhdeksästä pörssisähkö ollut kalliimpaa kuin 8 sentin kiinteähintainen. :D Miten tässä voi enää perustella 8 sentin sopparin järkevyyttä, kun saman sähkön saa myös 5,8 sentillä eikä pörssisähkösoppari edes sido määräajaksi?

Miten tässä nyt taas näin kävi? Tulikin reilu 5 sentin pörssisähkö. Missä on se 4 euron pörssisähkö, jolla ihmisiä peloteltiin pari vuotta sitten?

Kommentit (572)

Vierailija
81/572 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten AP:lla jysähti 2022 kun pörssisähkön keskihina oli 18,75 snt/kWh?

Miten AP perustelee pörssisähkön kun keskihinta kahdelta viime vuodelta on 12.7cnt/kWh?

Miten siinä nyt niin kävi että olet maksanut ihan turhaan kun kiinteähintaisella pääsi alle 8cnt/kWh?

Vierailija
82/572 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiinteähintaisella sopimuksella olevat kyttäävät pörssisähkön hintoja? Eikö sen kiinteähintaisen ideana ole, ettei tarvitse kytätä? Sehän on hankalaa ja aikaa vievää eikä sitä viitsi tehdä koska siihen kuluu päivässä monta sekuntia. Tänne kuitenkin ehtii ja viitsii tulla kirjoittelemaan vaikka kuinka pitkät tarinat.

Voi kun agenda ei osunut maaliin niin meni ihan öyhötykseksi 😂 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/572 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoipahoi  kuukaudessa 32-38€ kiinteä. Yrität muita myös massi'sähköön nakittaa,ei mene läpi hoihoi!

Vierailija
84/572 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri sano hyvin pörssi sähköstä. Sopii hänelle koska hän tykkää tehdä kaikesta harrastuksen. Nyt siel on ostettu talo täyteen elektroniikkaa. On lämmitetty polttoaine lämmittimellä ym järkevää.

Mut on muuten tosi matala sähkön keski hinta hänellä.

Vierailija
85/572 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoipahoi  kuukaudessa 32-38€ kiinteä. Yrität muita myös massi'sähköön nakittaa,ei mene läpi hoihoi!

Koko lasku siis, erittäin tyytyväinen.

Vierailija
86/572 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan mielelläni kiinteähintaisesta 2-3 senttiä enemmän kuin jatkuvasti heittelehtivästä pörssisähköstä. Minulla on parempaakin tekemistä kuin kytätä päivittäin tariffeja, voimaloiden seisokkeja ja uutisia korkeista tai matalista sähkön hinnoista ja halvoista tai kalliista tunneista. Kuukaudesta toiseen sähkölaskuni siirtoineen 14-18 euroa kulutuksesta riippuen, ei yllätyksiä, vaikka kaikki vatkaimet ja vimputtimet olisi päällä yötä päivää. Tarvitaanko vielä muita perusteluja?

Miksi sitä pitäisi kytätä? Ennemmin kannattaa olla kyttäämättä ja käyttää pörssisähköä koska se on halvempaa. Kyttäämisestä pääsee eroon kun ei katso niitä sähkön hintoja ja elää normaalisti kuten ennenkin. Näin minä ainakin olen tehnyt.

Vierailija
87/572 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri sano hyvin pörssi sähköstä. Sopii hänelle koska hän tykkää tehdä kaikesta harrastuksen. Nyt siel on ostettu talo täyteen elektroniikkaa. On lämmitetty polttoaine lämmittimellä ym järkevää.

Mut on muuten tosi matala sähkön keski hinta hänellä.

Mulla samanlainen kaveri.  Patterit vaihtu johonkin älypattereihin mitä saa ohjattua puhelimella.  Niitä se sit vuoroin huudattaa täysiä ja välillä sulkee, riippuu pörssisähkön hinnasta. Jos oikein tajusin hän on hommaamassa jotain ohjelmaa mikä seuraa sähkön hintaa ja siihen voi lyödä rajoja.

Vierailija
88/572 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten AP perustelee pörssisähkön kun keskihinta kahdelta viime vuodelta on 12.7cnt/kWh?

Miten siinä nyt niin kävi että olet maksanut ihan turhaan kun kiinteähintaisella pääsi alle 8cnt/kWh?

Nuohan on keskihintoja ja todellinen kulutuksen mukaan toteutunut on selvästi alle ainakin tuon 8 snt/kWh. Näin normaalilla päivätyötä tekevällä ihmisellä.

Vierailija
89/572 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan mielelläni kiinteähintaisesta 2-3 senttiä enemmän kuin jatkuvasti heittelehtivästä pörssisähköstä. Minulla on parempaakin tekemistä kuin kytätä päivittäin tariffeja, voimaloiden seisokkeja ja uutisia korkeista tai matalista sähkön hinnoista ja halvoista tai kalliista tunneista. Kuukaudesta toiseen sähkölaskuni siirtoineen 14-18 euroa kulutuksesta riippuen, ei yllätyksiä, vaikka kaikki vatkaimet ja vimputtimet olisi päällä yötä päivää. Tarvitaanko vielä muita perusteluja?

Tuolla kulutuksella ei ole mitään merkitystä mikä sopimus sinulla on, eikä käyttöä tarvitse kytätä sekuntiakaan. Et kyllä pörssillä mitään säästäkään, kun mitään säästettävää ei yksinkertaisesti ole.

Vierailija
90/572 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä pitäisi kytätä? Ennemmin kannattaa olla kyttäämättä ja käyttää pörssisähköä koska se on halvempaa. Kyttäämisestä pääsee eroon kun ei katso niitä sähkön hintoja ja elää normaalisti kuten ennenkin. Näin minä ainakin olen tehnyt.

No kun sun ei tarvi kun kerran pitää saunailta tai lämmittää 12h kasleria uunissa väärällä hetkellä niin kuukauden säästö on siinä.

Vierailija
91/572 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla pakkomielle. Ei kaikille alhasin mahdollinen hinta ole se mitä kaipaa oli asia mikä hyvänsä

Vierailija
92/572 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se pörssihkö on halvempaa kun kahden viime vuoden keskihinta on 12,8cnt/kWh ja itse maksanut kokoajan 7,9cnt/kWh? 

Vierailija
93/572 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se pörssihkö on halvempaa kun kahden viime vuoden keskihi

Eikä pörssi sähkön keskihinta edes takaa sitä et se sulle maksaisi sen.

Vierailija
94/572 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuohan on keskihintoja ja todellinen kulutuksen mukaan toteutunut on selvästi alle ainakin tuon 8 snt/kWh. Näin normaalilla päivätyötä tekevällä ihmisellä.

Ai nyt sillä keskihinnalla ei ollutkaan merkitystä vaikka se oli koko aloituksen pointti? Todella säälittävää puolusteula kun pörssisähkö on tullut huomattavasti kalliimmaksi viimeisen 2vuoden aikana😅

Vierailija
95/572 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä toi pörssi oli 2.20€ kalleimmillaan? Eihän toi olis mun talossa kun 330€ vrk. 

Vierailija
96/572 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten se pörssihkö on halvempaa kun kahden viime vuoden keskihinta on 12,8cnt/kWh "

Tuota nostaa se että vuosi 2022 oli ihan poikkeuksellisen kallis. Muutenhan keskihinta on ollut koko ajan halvempi kuin halvimmet kiinteät. Ei se yksi vuosi kerro mitään.

Vierailija
97/572 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä toi pörssi oli 2.20€ kalleimmillaan? Eihän toi olis mun talossa kun 330€ vrk. 

Tuo huippuhinta koskee jotain yksittäistä tuntia, ei mitään kokonaista vuorokautta.

Vierailija
98/572 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miten se pörssihkö on halvempaa kun kahden viime vuoden keskihinta on 12,8cnt/kWh "

Tuota nostaa se että vuosi 2022 oli ihan poikkeuksellisen kallis. Muutenhan keskihinta on ollut koko ajan halvempi kuin halvimmet kiinteät. Ei se yksi vuosi kerro mitään.

Niin ja sen jälkeen kiinteähintaisen nousi poikkeuksellisen korkeaksi. Sitä ennen ei sähkö maksanut juuri mitään oli kiinteä tai pörssi.

Kyllä se sen kertoo että viimeisen 2v aikana on pörssillä maksanut huomattavasti enemmän sähköstä.

Vierailija
99/572 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo huippuhinta koskee jotain yksittäistä tuntia, ei mitään kokonaista vuorokautta.

2,2€/kWh oli kallein päivähinta. Kallein tuntihinta 8,6€/kwh

Vierailija
100/572 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun sun ei tarvi kun kerran pitää saunailta tai lämmittää

Höpö höpö. Sauna voi muutaman euron huonoimmaissa tapauksessa maksaakin, mutta siihen kassleriin et saa kyllä ihan hirveästi kulumaan jos sinulla ei nyt sattumoisin ole joku 60-luvun teollisuusuuni kotonasi.