Miehet. Onko teille tärkeää, että puolisonne/kumppaninne on teitä nuorempi?
Kun menin naimisiin, niin tuntui kiihottavalta, kun vaimoni oli 11vuotta minua nuorempi. Ikäero on kuitenkin aiheuttanut ongelmia. Ajattelemme monista asioista erilailla.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, koska olen itse vanha.
Miksi nainen ei saa olla vanha, jos itsekin olet?
Koska naisten biologiassa on elämänmuutos (vaihdevuodet), jotka alkavat kun nainen on noin 40-49 ikäinen.
Ja tämä on huono asia miksi?
Siksi että nainen rupsahtaa viimeistään tuolloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska naisten biologiassa on elämänmuutos (vaihdevuodet), jotka alkavat kun nainen on noin 40-49 ikäinen.
Ok, kiitos kun vastasit. Eli sehän tarkoittaa ettei minkään ikäisen naisen kannata alkaa miehen kanssa parisuhteeseen, jos mies ei voi hyväksyä naisen vaihdevuosia. Jokaiselle ne kuitenkin tulee jossain vaiheessa. Näin olin vähän ajatellutkin, mutta hyvä kun varmistit.
Naisystäväni on minua hieman vanhempi. Hieman tarkoittaa tässä yhteydessä 23 päivää vanhempaa.
Voisin kuvitella seurustelevani muutaman vuoden itseäni vanhemman tai nuoremman naisen kanssa, mutta siinä se ikäeroraja aikalailla tuleekin vastaan. Suunnilleen sama ikä edesauttaa siinä, että elämme suunnilleen samaa elämänvaihetta ja sen lisäksi menneisyyttämme yhdistää samat sukupolvikokemukset.
11 vuotta itseäni nuorempi seurustelukumppani tarkoittaisi kohdallani 25-vuotiasta naista. Mitä yhteistä meillä olisi? Itse olen saavuttanut kyynistyneen sarkasmin ja jatkuvan väsymyksen aikakauden, kun hän elää vielä nuoruuden mustavalkoista idealismia ja kykyä selvitä seuraavasta päivästä muutaman tunnin yöunilla.
Lisäksi, parasta viikonloppuhuvia on tissutella naisystäväni kanssa viiniä ja nostalgioida oman nuoruuden musiikilla. Ei onnistuisi jonkun parikymppisen kanssa jolle ei yhtään aukene se miksi joku ukko hokee banana terracottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, kiitos kun vastasit. Eli sehän tarkoittaa ettei minkään ikäisen naisen kannata alkaa miehen kanssa parisuhteeseen, jos mies ei voi hyväksyä naisen vaihdevuosia. Jokaiselle ne kuitenkin tulee jossain vaiheessa. Näin olin vähän ajatellutkin, mutta hyvä kun varmistit.
Kyllä nuorempien kanssa voi ja joskus kannattaakin olla parisuhteessa.
Olen ollut elämäni aikana kolmessa yli 10v suhteessa, ja vaikka sillä ei ole minulle mitään merkitystä, he ovat olleet minua 3, 5 ja 10v nuorempia. En usko, että meidän onnellisuuden, onnettomuuden tai yleensäkään suhteen toimivuuden kannalta ikäerolla on ollut väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilusti yli puolet parisuhteista joissa naisen vaihdevuodet ovat alkaneet päättyvät siksi että kotiseksi loppuu silloin. Ikäeron täytyy vain olla riittävän suuri, niin että vaihdevuodet eivät voi/ehdi aiheuttamaan eroa.
Tunsin avioparin,jossa vaimo oli 12v nourempi. Onnettomasti kävi,kun mies ei enää jaksanut jossain neljänkympin jälkeen pitää rouvaa onnellisena. Jopa väkivaltaa sai mies kärsiä vaimon taholta. Pian mies sai sydärin ja kuoli pois.
Ei, olen 25 ja seurustelen vaan kolmekymppisten kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Saa seksiä ilman kortsua tai hormonaalista ehkäisyä!
On. Oma avovaimoni 23 vuotta nuorempi, itse 50v.
Olin 35-vuotias kun avioiduin. Tavoitteena oli saada nuorempi vaimo syystä että halusin lapsia myös.
Tarjolla oli liki 40-vuotias, ja häntä en edes ajatellut. Vaimo oli 31-vuotias kun avioiduimme. Hän on kiva, fiksu ja perhekeskeinen. Meillä on kolme lasta.
Ei ole tärkeää. Kumppanissa vaikuttaa eniten luonne, persoona jne. Seksissä kiihottaa muut asiat kuin toisen ihmisen ikä.