Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä linjasaneerauksen keskellä elämiseen?

Vierailija
23.10.2024 |

Löytyisikö selviytymisvinkkejä asumiseen linjasaneerauksen ja viemärien sukituksen keskellä? Olisi kiva tietää etukäteen jutuista, jotka muuten oppisi kantapään kautta. Valmiina on vasta kuulosuojaimet ja monta isoa vesisäiliötä. Urakoitsija on kokenut, ja urakkaan varattu aika on yllättävän lyhyt.

Kysyn nyt niiltä, jotka ovat kokeneet saneerauksen itse tai nähneet ihan läheltä. Mukavaahan siitä ei tule, mutta vaihtoehtoja ei ole.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurikerrostalossa linjasaneeraus kesti 4 kk että meinaatko niin kauan asua siellä? Tuosta naapurista oli kuka missäkin, kaikki evakossa

Vierailija
2/12 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan niin tyhmä ole et jää asumaan remontin ajaksi? Pölyn määrä on järjetön, asunto sähkötön, ei vettä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei vinkkejä ole, kokemuksiakin voi kertoa. Olisi mielenkiintoista kuulla.

Ap

Vierailija
4/12 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väistöasunto. Kokenut yhden putkiremontin vauvan ollessa pieni.

Vierailija
5/12 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhat vanhemmat asuivat tuon läpi. Heillä rakennettiin alakertaan väliaikainen yhteiswc, josta sai myös vettä ja jossa tiskasivat. Heidän kämppänsä yritettiin ryöstää remontin aikana, kun varkaiden oletus oli, ettei koko rapussa ole ketään. Äiti (tuolloin 70) heräsi postiluukusta sisään työntyvään käsivarteen, avasi oven (massiivisen typerä veto, mutta toimi yllätysmomentin vuoksi) ja karjui varkaat pakosalle. Jotakin työkaluja olivat vieneet rapusta/aulasta.

Vierailija
6/12 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä remontti kesti 6kk eikä asunnossa voinut asua tuona aikana

Vierailija
7/12 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin tapailumieheni luokse sen ajaksi kun saneerasivat. Siinä kesti 3.5 kuukautta. En olisi kestänyt sitä meteliä ja kaikkea. Maksoin tapailumiehelleni hiukan vuokraa vaikka se ei pyytänyt.

Vierailija
8/12 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta värivapaalta alueelta pari vuotta vanha rivari ja muuta sinne.

Vierailija
9/12 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhat vanhemmat asuivat tuon läpi. Heillä rakennettiin alakertaan väliaikainen yhteiswc, josta sai myös vettä ja jossa tiskasivat. Heidän kämppänsä yritettiin ryöstää remontin aikana, kun varkaiden oletus oli, ettei koko rapussa ole ketään. Äiti (tuolloin 70) heräsi postiluukusta sisään työntyvään käsivarteen, avasi oven (massiivisen typerä veto, mutta toimi yllätysmomentin vuoksi) ja karjui varkaat pakosalle. Jotakin työkaluja olivat vieneet rapusta/aulasta.

Tuo on tosiaan yksi riskeistä. Urakoitsija on kokenut ja luotettava, mutta vastaavasti rakennus on varkaiden silmissä varmasti kiinnostava. Pitänee varustautua kättä pitemmällä tai ainakin sen pelotteella.

Onnittelut, olet ainoa kommentoija, joka ymmärsi kysymyksen. :)

Ap

Vierailija
10/12 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pelkästään myönteinen kokemus sukittamalla tehdystä viemäreiden linjasaneerauksesta! Linja kerrallaan tekivät ylhäältä alas, huoneistoa kohden meni pari päivää, koko linjaa kohden n. pari viikkoa.             Kellarissa oleva "siivoojan vessa" oli käytössä, samoin saunan pesuhuoneen hanat, josta sai vettä, ja pystyi tiskaamaan. "Siivoojan vessassa" on myös pesuallas, joten siellä pystyi hyvin pientä pesua tekemään. Parille vanhukselle toivat huoneistoon kuivakäymälän koska heillä oli liikkumisongelmia. Uimahalliin jaettiin sisäänpääsyliput jotta pääsi saunaan ja kunnolla peseytymään, itse kävin suihkussa työpaikallani.                      Urakoitsijan työntekijät olivat kaikki kotimaisia, mukavia, ja siistejä. Kiinnostuneena kyselin siitä sukituskoneesta, ja kivasti selittivät sen toimintaa.                                                                                                  Niitä letkuja huoneistoon meni postiluukun kautta, joten ovet olivat lukossa useimmiten. Tosin olin päivät itse töissä, joten en tiedä miten päivisin oli meteliä tai avoimia ovia. Kukaan ei kuitenkaan valittanut varkaista tai ylimääräisistä kulkijoista, työntekijät erotti hyvin firmansa vaatetuksen perusteella.                                               Kukaan meidän talosta ei lähtenyt evakkoon vaan kaikki asuivat kotonaan. Yhden linjan tullessa valmiiksi toivat uudet vessakalusteet, avasivat vedet, ja pystyi asumaan normaalisti. Yksi siivouspäivä riitti jälkien siivoamiseen, koska putkifirma käyttää kaikenlaisia imureita työskennellessään joten ei sitä pölyä tullut.             Loppukysely tuli urakan jälkeen, ja siihen sai laittaa huomautuksia ja valituksia jos jotain oli mielessä. Meillä ei ollut, pelkästään positiivista sanottavaa firmasta.                                                                                                    Huoneistojen tultua valmiiksi siirtyivät katutason liikkeisiin ja lopuksi kellariin, niistä ei asukkaille enää mitään häiriötä ollut, ainoastaan ne firman isot kuorma-autot ja tavarakontti pihassa veivät autopaikat.

Vierailija
11/12 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pelkästään myönteinen kokemus sukittamalla tehdystä viemäreiden linjasaneerauksesta! Linja kerrallaan tekivät ylhäältä alas, huoneistoa kohden meni pari päivää, koko linjaa kohden n. pari viikkoa.             Kellarissa oleva "siivoojan vessa" oli käytössä, samoin saunan pesuhuoneen hanat, josta sai vettä, ja pystyi tiskaamaan. "Siivoojan vessassa" on myös pesuallas, joten siellä pystyi hyvin pientä pesua tekemään. Parille vanhukselle toivat huoneistoon kuivakäymälän koska heillä oli liikkumisongelmia. Uimahalliin jaettiin sisäänpääsyliput jotta pääsi saunaan ja kunnolla peseytymään, itse kävin suihkussa työpaikallani.                      Urakoitsijan työntekijät olivat kaikki kotimaisia, mukavia, ja siistejä. Kiinnostuneena kyselin siitä sukituskoneesta, ja kivasti sel

Sukituksen aikana voi asua, mutta esim meidän isossa taloyhtiössä alhaalla on yksi vessa kymmeniä asukkaita varten joten tuollainen kuivikekäymälä on melko pakollinen asukkaille, ei edes liikuntakyvyttömille,  yksi suihku on myös haasteellinen.  Jos mahdollista muuttaisin pois varsinkin ison kuukausia kestävän putkiremontin alta. Meteli on paikoittain aika järkyttävää, jos ei joka päivä pääse pakoon töihin tai muualle. 

Vierailija
12/12 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten kirjoitin niin meillä tekivät yksi linja kerrallaan ylhäältä lähtien alaspäin, joten koko talon huoneistot eivät olleet kerralla remontissa. Linjoja meidän talossa on yhteensä viisi. Linjan saatuaan valmiiksi siirtyivät seuraavaan, ja valmiin linjan asukkaat saivat vedet sekä keittiönsä ja kylpyhuoneensa normaaliin käyttöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan