Kokemuksia hitaasta rekrytointiprosessista?
Onko muilla tällaista kokemusta?
Onen hakenut uutta työtä ja siitä kun rekrytoija otti yhteyttä on kulunut jo kuusi viikkoa eikä päätöstä ole.
Olen käynyt kolmessa haastattelussa ja psykologin testeissä ja psykologi suosittelee minua tehtävään. Kolmas haastattelu oli eilen. Lisäksi suosittelijoiden tiedot on toimitettu pari viikkoa sitten. En tajua mikä tässä kestää. Nythän kai pitäisi vaan ilmoittaa valitulle valinnasta.
Onko muilla ollut yhtä pitkiä rekryjä?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajat ampuvat itseään jalkaan rekryprosesseissaan. Johtunee siitä, että HR-osastoille on palkattu psykologeja ja kasvatustieteilijöitä, jotka työllistävät itseään näillä prosesseilla. HR-henkilöltähän voisi loppua työt, jos palkkaava esimies haastattelisi muutaman hakemusten perusteella ja palkkaisi mielesensä.
Viimeksi kun hain kaupungille töihin, oli psykologiset testit ja haastattelu. Prosessi vain venyi niin pitkäksi, että ehdin ennen päätöstä saada kaksi muuta työpaikkaa, joista toisessa olin jo aloittanut. Tiedä sitten, kenen etu tuollainen on. Paitsi tietysti HR-henkilön.
Ei ollut sitten varmaan kovin hyvä firma kyseessä, olisithan voinut vielä vaihtaa laivaa jos olisi ollut
Siis se ei ollut firma, vaan kaupungin työpaikka. Olen edelleen siinä ensin saamassani yksityisen firman työpaikassa. En voi tietää, olisiko kaupungin paikka ollut parempi, mutta sen tiedän, että tästä nykyisestä maksetaan puolitoista kertaa enemmän. Tosin töitäkin varmaan joudun tekemään enemmän kuin kunnalla.
2kk, eka puhelinhaastattelu, sit video-cv+nettitesti, sit videohaastattelu ja sit 2x livenä.
Niin ja hain tosiaan vain vahtimestariksi
Ei ollut sitten varmaan kovin hyvä firma kyseessä, olisithan voinut vielä vaihtaa laivaa jos olisi ollut