Näyttelijä William Shatner sanoi sen minkä tiesin itsekin: avaruus ei ole kauneutta, vaan kuolemaa
Näyttelijä William Shatner kävi avaruudessa muutama vuosi sitten. Hän pettyi, oikeastaan järkyttyi mitä siellä koki:
"Rakastan universumin mysteeriä. Rakastan kaikkia niitä kysymyksiä, joita olemme keksineet tuhansien tutkimusvuosiemme aikana. Mutta kun katsoin avaruuteen, ei siellä ollut mitään mysteeriä, eikä minkäänlaista majesteettisuutta. Näin pelkkää kuolemaa.
Shatner matkasi avaruuteen Amazonin perustajan Jeff Bezosin Blue Origin -raketilla viime vuoden lokakuussa.
Shatner kutsui näkymää kylmäksi, mustaksi tyhjyydeksi."
Olen itse aina tiennyt tämän. Pelkäsin jo lapsena valtavaa tähtitaivasta kun katselin sitä pakkasillassa maalla. Se oli pelkkää synkkää pimeyttä jota kylmässä killuvat tähdet vain alleviivasivat.
https://www.episodi.fi/uutiset/william-shatner-viimevuotisesta-avaruusm…
Jep. Koko ihmiskunta elelee käytännössä pöyhiukkasella, jonka ulkopuolella kaikki on välittömästi tappavaa.
Ja sillä hiukkasellakin tilanne on monin paikoin vain vähän hitaammin tappava.
Johtuuko jotenkin siitä sitten, ettei paljon muuta voi tehdä, kuin huudella ympäriinsä miten saatanan väärässä muut ovat, ja miten saatanan erinomainen sitä itse on.