Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi se asia, minkä voisit tehdä, suomalaisten ylipaino saataisiin kuriin

Vierailija
23.10.2024 |

-napostelun lopetus

-sokerin syönnin vähentäminen

-"kevyt-tuotteiden" välttäminen

-liikkumisen sisällyttäminen jokapäiväiseen arkeen eikä niin, että liikkuminen on joku erillinen asia elämässä.

-joku muu, mikä?

Kommentit (266)

Vierailija
161/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse laihdun pari kiloa viikossa kun jätän alkoholit juomatta.eikä muuta tarvi tehdä. kaikki syyttävät aina ruokaa kun vika on juomissa.

Vierailija
162/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haukkujat lopettaisivat haukkumisensa, niin kevyemmällä mielellä saattaisi jaksaa paremmin.

Tätä eivät terveysfasistit ota IKINÄ huomioon.

Että helevattiin siitä painostamasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jengi jauhaa BMI sakoista ym. Edelleen kysymys kuuluu, miten se toteutetaan käytännössä? Miten pakotetaan kaikki "liian muhkeat" muka siihen?

Vierailija
164/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin hh pelkäämisen. Aloin koostaa ruokavalion kevyemmistä tuotteista. Lisäsin hurjan paljon vihanneksia, hedelmiä, lisäsin ruokavalion pohjaksi 200g raejuustoa joka päivälle ym pientä hienosäätöä.

Ja varmaan tärkein kaikista söin tasaisesti.

Okei, mielenkiintoista. Mulla tosiaan mikään noista ei auttanut. Itse asiassa myös nyt karpatessa - kohta tulee 5 kk täyteen - mulle tulee usein tuo sama nääntymisen tunne. Eli mulla kroppa varoittaa, että nyt on energiavaje. Nyt se vain on sen verran rauhallisempi tunne, ettei enää iske pakonomaista tarvetta syödä lisää, kuten hiilareita syödessä aina kävi.

Villi veikkaukseni on, että tuo johtuu tyhjenevistä rasvasoluista. Nehän lähettävät jotakin hormonia, joka sitten kertoo aivoille, että nyt on nälkä, vaikka olisi vielä ylipainoinen.

Vierailija
165/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että itsekin tiedätte hyvin sen että haukkumalla kukaan ei laihdu, täytättepähän omaa ilkeilyn tarvettanne vain.

Vierailija
166/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomiakkojen tulisi ottaa mallia japanilaisista naisista. M28

Vierailija
167/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi aloittaa ruokavaliokasvatus pikkulapsesta lähtien. Kun tottuu tietylaiseen ruokaan, tietynlaisiin makuihin pienestä pitäen, ei kaipaa aikuisenakaan muunlaisia. Ainakin oma elämäni vaikuttaa menneen ruoan suhteen noin. Lapsuuskodissani maalaistalossa syötiin terveellisesti; paljon kasviksia, marjoja, täysjyväleipää, maitoa, aika vähän lihaa jne. Ei oikeastaan ollenkaan makeisia, limuja yms. Olin hoikka lapsi ja olen yhä hoikka keski-ikäinen. Ja syön aika tavalla samalla tavalla kuin lapsena. 

Vierailija
168/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

860 asiakasta ja yksikään ei ole laihduttanut alle 1200kcl. Hetkellisesti ollaan voitu käydä tonnin pinnassa herättelemässä mut kyl ne kalorit on mun asiakkailla ollut aina siellä 1500-3000 välissä.

Eli olet valmentanut normaali painoisia tai vain lievästi ylipainoisia. Siis älä nyt noin tyhmää esitä.

Yritä hillitä kielen käyttöäsi, on tosi lapsellista haukkua keskusteluissa.

Olen valmentanut alipainoisista- 80kg ylipainoon ja kaikkea siltä väliltä.

Ehkä kannattais käydä kouluttautumassa lisää jos tietosi on noin vähäistä.

Vierailija
169/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse laihdun pari kiloa viikossa kun jätän alkoholit juomatta.eikä muuta tarvi tehdä. kaikki syyttävät aina ruokaa kun vika on juomissa.

Niillä, jotka käyttävät alkoholia, tuo varmaan toimiikin. Itse juon vain vettä, en ole koskaan kaivannut alkoholia. Mehutkin jäivät pois jo aikaa sitten. 

Vierailija
170/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs ne lihavat suomi-miehet? Ei ylipaino ole vain naisten ongelma.

Vierailija
171/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi aloittaa ruokavaliokasvatus pikkulapsesta lähtien. Kun tottuu tietylaiseen ruokaan, tietynlaisiin makuihin pienestä pitäen, ei kaipaa aikuisenakaan muunlaisia. Ainakin oma elämäni vaikuttaa menneen ruoan suhteen noin. Lapsuuskodissani maalaistalossa syötiin terveellisesti; paljon kasviksia, marjoja, täysjyväleipää, maitoa, aika vähän lihaa jne. Ei oikeastaan ollenkaan makeisia, limuja yms. Olin hoikka lapsi ja olen yhä hoikka keski-ikäinen. Ja syön aika tavalla samalla tavalla kuin lapsena. 

Osittain varmasti noinkin. Kuitenkin asiaan vaikuttavat myös perintötekijät. Jos vanhempasi eivät pitäneet makeasta, he eivät ostaneet sellaista eivätkä tarjonneet sinullekaan. Nyt sitten voi olla, että olet perinyt tuon heidän ominaisuutensa etkä siksi ole kiinnostunut sokeriherkuista.

Minä ja isäni olemme aina olleet persoja makealle. Äitini sen sijaan ei niin välitä makeasta. Onnekseni yksi lapsistani on samanlainen: vielä teini-iässäkin hän pärjää oikein mainiosti ilman sokerisia jälkiruokia, vaikka syö niitä kyllä, jos niitä tarjotaan.

Vierailija
172/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haukkujat lopettaisivat haukkumisensa, niin kevyemmällä mielellä saattaisi jaksaa paremmin.

Juuri tätähän se on, ulkoistetaan se oma lihominen muiden syyksi.  Tuo on vaan itselleen valehtelua.

Meinaatko että  lihavat jotenki laihtus yhtäkkiä jos ei kukaan sanos mitään? (eikä kyllä varmaan sanokkaan, lihavat on vaan hyviä keksimään haukkumisia ihan mistä tahansa).

Vierailija
173/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastihan tämä länsimainen elämä, että kaikkea on ulottuvilla runsaasti ja silti pitäisi vain hiukan näykkiä salaatinlehteä, on täysin luonnoton ja suorastaan pervo tapa elää.

Siksi lieneekin niin vaikea ylläpitää, vaatii kovaa kuria.

Vierailija
174/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tätähän se on, ulkoistetaan se oma lihominen muiden syyksi.  Tuo on vaan itselleen valehtelua.

Meinaatko että  lihavat jotenki laihtus yhtäkkiä jos ei kukaan sanos mitään? (eikä kyllä varmaan sanokkaan, lihavat on vaan hyviä keksimään haukkumisia ihan mistä tahansa).

Hyvällä mielellä jaksaa ihminen paremmin. Vai eikö ole näin? Ei kanssaihmisen ilkeydeltä välttyminen ole lihavuuden ulkoistamista, paitsi ehkä kiusaajan selittelyssä!

Vierailija
175/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko olevasi nokkela, kun vaihdoit puheenaiheen naisista taas miehiin?

Toista. Yritä pysy aiheessa tällä kertaa. Here we go.

SuomiAKKOJEN tulisi ottaa mallia japanilaisista NAISISTA. M28

Vierailija
176/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo siis progressiivinen läskivero ni katsotaan kuinka alkaa soijaa pukata. Haha, läskit lenkille.

Vierailija
177/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh.

Ihmeellistä kuvitella kaikkien napostelevan ja mässyttävän ruokaa koko ajan. Tunnetusti liian huono nukkuminen lihottaa, heikentää sokerinsietoa sekä heikentää veren rasva-arvoja. Väsyneen ihmisen käsi hamuaa lisäksloreita ihan virallisterveellisestä ruokatarjoilusta 300-600 kcal enemmän kuin henkilö kuluttaa.

Koe tehtiin ravitsemusterapeuteilla, jotka kyllä tietävät ravinnon energian. Haarukallinen siellä ja lusikallinen täällä se liika kalorimäärä kerääntyy univajeisella. Se, ettei Suomessa auteta ihmisiä nukkumaan kuten 1970-luvulla on asia erikseen. Suomalaisten unen määrä on vähentynyt radikaalisti ja hereillä ollaan ruutujen sinivalon ääressä. 1970-luvulla oli kolme TV-kanavaa ja illan ohjelma loppui ennen puolta yötä.

Siihen aikaan olisi pidetty outona henkilöä, joka olisi kuvannut yönsä hereillä vaikka lukemassa kirjoja. Itse toki tein sitä siihen aikaan lapsena ja teininä lähinnä kesälomilla kun nukuin teltassa. Minä olen aina ollut vähäuninen, mutta nykyään nukun 4-6 tunnin yöunia ja tilanne on vaikea, koska en halua alkaa syömään mitään lääkkeitä saadakseni unta.

Vierailija
178/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko olevasi nokkela, kun vaihdoit puheenaiheen naisista taas miehiin?

Toista. Yritä pysy aiheessa tällä kertaa. Here we go.

SuomiAKKOJEN tulisi ottaa mallia japanilaisista NAISISTA. M28

SuomiUKKOJEN tulisi ottaa mallia japanilaisista MIEHISTÄ

Vierailija
179/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se siis auttaa jos minä laihdun kun olen jo normaalipainoinen?

Vierailija
180/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Annettaisiin kaikille halukkaille se Ozempic.

Tai Mysimba. Sillä vieroittautuu samalla tupakastakin. Tk-lääkärikin kirjoittaa reseptin jos BMI on 28 tai enemmän. Jos on saanut aikaisemmin epileptisiä kouristuksia tai aivotärähdyksiä, silloin ei tietenkään saa Mysimba-reseptiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän