Mikä olisi se asia, minkä voisit tehdä, suomalaisten ylipaino saataisiin kuriin
-napostelun lopetus
-sokerin syönnin vähentäminen
-"kevyt-tuotteiden" välttäminen
-liikkumisen sisällyttäminen jokapäiväiseen arkeen eikä niin, että liikkuminen on joku erillinen asia elämässä.
-joku muu, mikä?
Kommentit (266)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tehnyt enemmän ja vähemmän ravinto valmennusta viimeiset vuodet. Mulla on 860 asiakasta ollut. En muista yhtäkään jolta ei olisi paino alkanut tulla alas kun ruokavaliossa on pysytty. Ehkäpä se suoliston bakteerikanta sitten palautuu mikäli ei lapa herkkuja naamaan.!
Aika huolestuttavaa, että väität olevasi ammattilainen mutta et tiedä näistä asioista.
Mun mielestä on huolestuttavaa et haetaan apua lääkepurkista edes yrittämättä ruokavaliota jossa pysytään. Ei toi ozempic ihan vaaraton lääke ole.
Suuri osa nimenomaan on yrittänyt pudottaa painoa ruokavaliolla, vaikka kuinka kauan. Lopputulos on ollut huono, koska kehon hormonit ovat huutaneet koko ajan, että
No ei ole tehokkaasti. Siellä on huijattu itseään tietoisesti tai tiedostamatta. Jaksettu yrittää liian vähän aikaa tai tehty asioita väärin. Dieetti ei todellakaan tarkoita nälkää.
Laihduttaminen ylipainoisena nimenomaan tarkoittaa nälkää. Kun keho ei saa riittävästi ravintoa, se yrittää saada sitä lisää. Se tuntuu nälkänä, tai itse käyttäisin siitä ennemmin ilmausta nääntymisen tunne. Kyse ei ole alhaisesta eikä laskevasta verensokerista, vaan ihan omanlaisestaan tunteesta. Minulle tuo tunne tulee aina, jos en ole saanut riittävästi proteiinia tai ylipäätään energiaa päivän aikana - vaikka olisin karpannut kuukausia. Eli oikea ruokavaliokaan ei poista tuota tunnetta. Karppaaminen on kuitenkin onneksi taittanut sitä niin, ettei tunne vyöry enää yli, kuten aiemmin, ja olen onnistunut lopulta myös laihtumaan.
Jos ei ole koskaan kokenut tuota tunnetta, varmasti kuvitteleekin lihavien olevan vain laiskoja. Kyse on kuitenkin hormoneista ja niiden aiheuttamasta aidosta näläntunteesta.
Vierailija kirjoitti:
läskivero BMI mukaan
Tää taitaa olla se ainoa keino!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tehnyt enemmän ja vähemmän ravinto valmennusta viimeiset vuodet. Mulla on 860 asiakasta ollut. En muista yhtäkään jolta ei olisi paino alkanut tulla alas kun ruokavaliossa on pysytty. Ehkäpä se suoliston bakteerikanta sitten palautuu mikäli ei lapa herkkuja naamaan.!
Aika huolestuttavaa, että väität olevasi ammattilainen mutta et tiedä näistä asioista.
Mun mielestä on huolestuttavaa et haetaan apua lääkepurkista edes yrittämättä ruokavaliota jossa pysytään. Ei toi ozempic ihan vaaraton lääke ole.
Suuri osa nimenomaan on yrittänyt pudottaa painoa ruokavaliolla, vaikka kuinka kauan. Lopputulos on ollut huono,
Ei tarkoita nälkää. Älä viitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa nimenomaan on yrittänyt pudottaa painoa ruokavaliolla, vaikka kuinka kauan. Lopputulos on ollut huono,
Nälkä ei todellakaan kuulu laihtumiseen. Ja yllätyksellistä että siellä löyty tän höpö höpö viestin takaa karppaaja. Enpä olis osannut arvatakkaan
Ainakin asioita viedään väärään suuntaan, tarjotaan etätöitä, kehitetään sähköisiä kulkupelejä, tarjotaan ruokien kuljetusta kotiin, remontoidaan hissejä hissittömiin taloihin, kielletään renkaiden säilytys kellareissa ja pakko ostaa laiskan palveluna tuokin, jne...
Nämä lisäävät laiskuutta ja vähentävät arkiliikuntaa ja tulokset ovat näkyvissä ja heikompaan suuntaan mennään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa nimenomaan on yrittänyt pudottaa painoa ruokavaliolla, vaikka kuinka kauan. Lopputulos on ollut huono, koska kehon hormonit ovat huutaneet koko ajan, että
Suurin osa yrittäny sen päivän tai pari,ehkä jopa pari viikkoa,ja sitte paluu vanhoihin tapoihin.
Eli suurin osa ei ole yrittänyt kunnolla,koskaan,koska silloin ne ois onnistuneet.
Mä yritin viisi vuotta. Ei onnistunut. Lopulta onnistuin karppaamalla. Mikään muu ei tehonnut.
Vierailija kirjoitti:
Jos ummistetaan silmät siltä, että aina ylipaino ei ole seurausta omista valinnoista niin ainoa varma tapa poistaa ylipaino Suomesta on istuttaa ylipainoinen sähkötuoliin.
Idealistinen ratkaisu (uni joka ei ole toteutumassa) on poistaa arvonlisävero kokonaan kasvisperäisestä ruokavaliosta ja subventoida hintaa niin, että siitä tulee merkittävän halpaa. Tähän pitää lyödä vahva rankaisujärjestelmä mukaan jossa kaikki yritykset tuottajien puolelta kasvattaa voittomarginaaleja veronmaksajien laskuun johtavat siihen, että kaikki tuet katoavat kyseiseltä tuottajalta.
Samaan aikaan kaikkien epäterveellisten ruokien ja juomien arvonlisävero tulee hilata 40 %.
Voisit siis jatkossakin syödä epäterveellisesti, mutta jos ajattelet taloudellisesti niin sitten et. Ravintolat voisi vapauttaa tästä raippa-alvista ja mahdollistaa heille raaka-aineiden hankinta nykyisellä arvonlisäverokannalla, tällöin työllisyys sillä sektorilla
Juuri näin. Lisäksi voisi verottaa tuhdisti alkoholia, kieltää sähköpotkulautafirmat kaupungeissa ja rajoittaa pienten matkojen autoilua vaikkapa korottamalla pysäköintimaksuja. Tällä hetkellä hallitus toimii melko lailla päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio on silloin ollut väärä, jos keho huutaa nälkää. Ei siihen ratkaisu ole lääke, vaan syömisten korjaus.
Ruokavalio on ollut ihan oikea. Keho pyrkii säilyttämään keräämänsä varastoenergian ja yrittää siksi saada laihduttajan syömään enemmän, kun on energiavaje.
Aivan valtavaa lääketieteen, fysiologian ja ravitsemustieteen asiantuntemusta täällä 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nälkää ei silti tunne vaikka olisi kuinka dietiillä jos ruokavalio on koostettu oikein..
Tiedättekö miksi karppaus oli joskus niin suosittua? Koska se on helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin asioita viedään väärään suuntaan, tarjotaan etätöitä, kehitetään sähköisiä kulkupelejä, tarjotaan ruokien kuljetusta kotiin, remontoidaan hissejä hissittömiin taloihin, kielletään renkaiden säilytys kellareissa ja pakko ostaa laiskan palveluna tuokin, jne...
Nämä lisäävät laiskuutta ja vähentävät arkiliikuntaa ja tulokset ovat näkyvissä ja heikompaan suuntaan mennään!
Arkiliikuntaa ei ole renkaiden vaihto kaksi kertaa vuodessa. Arkiliikuntaa on auton vaihtaminen polkupyörään.
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin valmis bodysheimaamaan kaikkia pulleroita ja kehottamaan heitä dieetille.
Olen vaikka heti valmis.
Mainio ajatus. Aloita nyt viikonloppuna nakkikioskin jonosta!
Vierailija kirjoitti: Annettaisiin kaikille halukkaille se Ozempic.
Ei se kaikilla tehoa.
Vierailija kirjoitti:
Aivan valtavaa lääketieteen, fysiologian ja ravitsemustieteen asiantuntemusta täällä 😂
Kyllä sitäkin on täällä. Ihmisillä on vaan tarve todistella ettei olisi tehnyt virheitä. Kukapa sitä vastuuta haluaisi ottaa
Vierailija kirjoitti:
Ylipainosta voisi alkaa sakottamaan ja poliisi valvoisi lihavien syömistä. Päiväsakkoja alkaisi ropista jos BMI olisi yli 30. Eduskunta voisi nopeasti säätää lain jolla suursyömärit saataisiin vastuuseen tekemisistään.
Muita älyvapaita ehdotuksia?
Lasten lääkäreillä kunnon sanktiota turhien antibioottien määräämisestä!
Vierailija kirjoitti:
Jos laihdutuksesta puhutaan, niin liikunnalla on painon alenemiseen 10-20%:n vaikutus. Jollet tiennyt. Mutta läskejä on kiva rääkätä, eikä heitä moni puolusta, kun ovat niin rumia ja vastenmielisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ylipainosta voisi alkaa sakottamaan ja poliisi valvoisi lihavien syömistä. Päiväsakkoja alkaisi ropista jos BMI olisi yli 30. Eduskunta voisi nopeasti säätää lain jolla suursyömärit saataisiin vastuuseen tekemisistään.
Sinäkö ne poliisit rekrytoit ja maksat palkan?
Vierailija kirjoitti:
Samoin juomareita ja narkkareita, puhumattakaan himourheilijoista voisi poliisi valvoa ja sakottaa. Ja eduskunta säätää lain. Ilmiantajia kannattaisi varmaan myös palkata hyvän asian valvomiseen.