Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi se asia, minkä voisit tehdä, suomalaisten ylipaino saataisiin kuriin

Vierailija
23.10.2024 |

-napostelun lopetus

-sokerin syönnin vähentäminen

-"kevyt-tuotteiden" välttäminen

-liikkumisen sisällyttäminen jokapäiväiseen arkeen eikä niin, että liikkuminen on joku erillinen asia elämässä.

-joku muu, mikä?

Kommentit (266)

Vierailija
81/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säännölliset ruokailuajat kunniaan. Välipalat pois ja herkut kuuluu juhlaan. Jalat alle ja lenkille, tämä ei todellakaan ole rakettitiedettä. Suomalaiset ovat laiskistuneet henkisesti ja fyysisesti kun tästä pitää koko ajan vääntää.

Jos ongelma on hormoneissa niin mikään "ylös lenkille ja syö porkkanaa!" ei auta. Se on sama kuin sanoisi syöpää sairastavalle, että juo itsetehtyä vihannesmehuja niin parannut.

Kuinka moni ylipainoisista on oikeasti hormooni tai muu rajoitteinen, olisiko 1% jos sitäkään.  Lisäksi, tekosyiden keksiminen saisi loppua ja luonteen lujuutta vahvistaa.

Todennäköisesti määrä on 80%+ koska niin monella Ozempic tehoaa, mikä nimenomaan vaikuttaa niihin hormoneihin. Jos Ozempic ei

Jos lihavuus johtuisi pelkästään hormonitoiminnan ongelmista tai muista sairauksista olisi meillä yhtä paljon lihavia ihmisiä kuin joskus 1960-luvulla oli. Nyt kuitenkin melkeen puolet koko maapallon väkiluvusta on lihavia. Huomionarvoista myös on se, että roskaruoan syöminen vääristää horminitoimintaa ja esimerkiski näläntunnetta sääteleviä hormoneja.

Ihmiset ovat nykyään vaan täysin vieraantuneita normaalista terveellisestä ruoasta. Jo pienille lapsille ostetaan aamupalaksi sokeri suklaamuroja sekä vanukkaita iltapalaksi. Jotain nugetteja taas pidetään terveysruokana ja kahvin kanssa on aina saatava se pulla.

Vierailija
82/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tehnyt enemmän ja vähemmän ravinto valmennusta viimeiset vuodet. Mulla on 860 asiakasta ollut. En muista yhtäkään jolta ei olisi paino alkanut tulla alas kun ruokavaliossa on pysytty.

Ehkäpä se suoliston bakteerikanta sitten palautuu mikäli ei lapa herkkuja naamaan.! 

Aika huolestuttavaa, että väität olevasi ammattilainen mutta et tiedä näistä asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin tänään että nykyään ylipainoisia poikia, liikuntaa kehiin,  terveellinen kotiruoka, herkkuja harvoin, marjoja, hedelmiä, vihanneksia, juureksia ,pähkinöitä

Vierailija
84/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- En ole koskaan napostellut.

- En syö sokeria.

- Olen aina välttänyt light-tuotteita.

- Harrastan hyötyliikuntaa päivittäin.

Vierailija
85/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten, lihavien ihmisten tanssitunnit ilmaiseksi tai ainakin reilusti halvemmiksi, niin voisin osallistua. 

Vierailija
86/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sitte olemassa joku juomishormoni jota voi syyttää ku tulee juopoteltua liikaa.

Eli ei auta vaikka lopettas juomisen ku on pakko juua hormonien takia.-

Vierailija
87/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tehnyt enemmän ja vähemmän ravinto valmennusta viimeiset vuodet. Mulla on 860 asiakasta ollut. En muista yhtäkään jolta ei olisi paino alkanut tulla alas kun ruokavaliossa on pysytty. Ehkäpä se suoliston bakteerikanta sitten palautuu mikäli ei lapa herkkuja naamaan.! 

Aika huolestuttavaa, että väität olevasi ammattilainen mutta et tiedä näistä asioista.

Mun mielestä on huolestuttavaa et haetaan apua lääkepurkista edes yrittämättä ruokavaliota jossa pysytään. Ei toi ozempic ihan vaaraton lääke ole.

Vierailija
88/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat voisivat vähentää ainakin puolet kaikista valikoimissaan olevista karkeista, sipseistä, kekseistä, pullista, limuista ym. Näitä lihottavia tuotteita on metritolkulla. Moni sortuu kun itsekuria ei ole.

Vierailija
89/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä halusin ravinto neuvontaa kouluihin pakolliseksi.. Olen itsekkin ollut pt  ja törmännyt todella monta kertaa ihan älyttömän juttuihin..

On luettu jotain me naisia, internet keskusteluja ja kaivettu sieltä ne pointit mitkä itselle sopii. Joilla sitten oikeutetaan itselleen herkuttelua. Tai pahimmassa tapauksessa tehdään jotain mikä ei todellakaan auta laihdutuksessa.

Vierailija
90/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppoihin takaisin normaalit aukioloajat. Esim arkisin 8-21, lauantaina 8-18 ja sunnuntaina kiinni tai 12-16. Iltaisin alkaa monilla tehdä mieli sipsejä, karkkia ja limsaa, ja on liian helppoa kun niitä on vuorokauden ympäri saatavilla. 

Miksi sitten THL:n lihavuusennusteen mukaan Lapissa tulee vuonna 2027 olemaan suhteessa yhtä paljon ylipainoisia kuin Uudellamaalla, vaikka Lapissa ei ole 24h supermarketteja jotain yksittäistä Rovaniemen supermarkettia lukuun ottamatta, eikä ravintoloita tai pikaruokapaikkojakaan ole mitenkään ruhtinaallisesti? 

(https://thl.fi/aiheet/elintavat-ja-ravitsemus/lihavuus/lihavuuteen-liit…)

Vierailija
91/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupat voisivat vähentää ainakin puolet kaikista valikoimissaan olevista karkeista, sipseistä, kekseistä, pullista, limuista ym. Näitä lihottavia tuotteita on metritolkulla. Moni sortuu kun itsekuria ei ole.

Raha. Enemmän tuotteita, enemmän mahdollisuuksia tienata. Ei ole kaupan vika jos ei ole itsekuria.

Vierailija
92/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tehnyt enemmän ja vähemmän ravinto valmennusta viimeiset vuodet. Mulla on 860 asiakasta ollut. En muista yhtäkään jolta ei olisi paino alkanut tulla alas kun ruokavaliossa on pysytty. Ehkäpä se suoliston bakteerikanta sitten palautuu mikäli ei lapa herkkuja naamaan.! 

Mun mielestä on huolestuttavaa et haetaan apua lääkepurkista edes yrittämättä ruokavaliota jossa pysytään. Ei toi ozempic ihan vaaraton lääke ole.

Tyhmä kuvittelee, etteivät mukamas ihmiset olisi yrittänyt laihdutta. Moni joutuu laihduttamaan alle 1200 kaloreilla, mutta ei tuollaisilla kaloreilla voi loppuelämää elää

Vierailija
93/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskivero.

Vierailija
94/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lihavuus johtuisi pelkästään hormonitoiminnan ongelmista tai muista sairauksista olisi meillä yhtä paljon lihavia ihmisiä kuin joskus 1960-luvulla oli. Nyt kuitenkin melkeen puolet koko maapallon väkiluvusta on lihavia. Huomionarvoista myös on se, että roskaruoan syöminen vääristää horminitoimintaa ja esimerkiski näläntunnetta sääteleviä hormoneja.

Ihmiset ovat nykyään vaan täysin vieraantuneita normaalista terveellisestä ruoasta. Jo pienille lapsille ostetaan aamupalaksi sokeri suklaamuroja sekä vanukkaita iltapalaksi. Jotain nugetteja taas pidetään terveysruokana ja kahvin kanssa on aina saatava se pulla.

Meillä ei ole koskaan ostettu mitään suklaamuroja lapsille aamupalaksi eikä vanukkaita iltapalaksi. Vaikka noita mainoksissa tyrkytetäänkin, niin eivät kaikki osta niitä, ja nekin jotka ostavat, saattavat tarjota niitä lapsille lähinnä jälkiruoaksi.

Vierailija
95/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sitte olemassa joku juomishormoni jota voi syyttää ku tulee juopoteltua liikaa.

Eli ei auta vaikka lopettas juomisen ku on pakko juua hormonien takia.-

Diabetesta sairastavatkin vaan esittävät, eikö?

Vierailija
96/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä kuvittelee, etteivät mukamas ihmiset olisi yrittänyt laihdutta. Moni joutuu laihduttamaan alle 1200 kaloreilla, mutta ei tuollaisilla kaloreilla voi loppuelämää elää

860 asiakasta ja yksikään ei ole laihduttanut alle 1200kcl. Hetkellisesti ollaan voitu käydä tonnin pinnassa herättelemässä mut kyl ne kalorit on mun asiakkailla ollut aina siellä 1500-3000 välissä.

Vierailija
97/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin valmis bodysheimaamaan kaikkia pulleroita ja kehottamaan heitä dieetille.

Olen vaikka heti valmis.

Vierailija
98/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan listasta ainoa, mitä en oo vielä tehnyt on 3 tl sokeria päivässä, jonka lisään kahviin tai teehen. 

Taidan jättää nää talkoot väliin, kiitos. Enkä koe tarvetta laihtua todella hybäkuntoisena bmi:ssä 25 näin viiskymppisenä.

Vierailija
99/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa nimenomaan on yrittänyt pudottaa painoa ruokavaliolla, vaikka kuinka kauan. Lopputulos on ollut huono, koska kehon hormonit ovat huutaneet koko ajan, että näännyt nälkään. Silloin ei mikään määrä itsehillintää ja motivaatiota riitä. Tarvitaan lääke, jolla tuon kehon hätähuudon saa pois päältä.

Vierailija
100/266 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin valmis bodysheimaamaan kaikkia pulleroita ja kehottamaan heitä dieetille.

Olen vaikka heti valmis.

Parempi sekin kuin jakaa valheita että lihava voi olla hyvässä kunnossa ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi