Mikä olisi se asia, minkä voisit tehdä, suomalaisten ylipaino saataisiin kuriin
-napostelun lopetus
-sokerin syönnin vähentäminen
-"kevyt-tuotteiden" välttäminen
-liikkumisen sisällyttäminen jokapäiväiseen arkeen eikä niin, että liikkuminen on joku erillinen asia elämässä.
-joku muu, mikä?
Kommentit (266)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tehnyt enemmän ja vähemmän ravinto valmennusta viimeiset vuodet. Mulla on 860 asiakasta ollut. En muista yhtäkään jolta ei olisi paino alkanut tulla alas kun ruokavaliossa on pysytty. Ehkäpä se suoliston bakteerikanta sitten palautuu mikäli ei lapa herkkuja naamaan.!
Aika huolestuttavaa, että väität olevasi ammattilainen mutta et tiedä näistä asioista.
Mun mielestä on huolestuttavaa et haetaan apua lääkepurkista edes yrittämättä ruokavaliota jossa pysytään. Ei toi ozempic ihan vaaraton lääke ole.
Suuri osa nimenomaan on yrittänyt pudottaa painoa ruokavaliolla, vaikka kuinka kauan. Lopputulos on ollut huono, koska kehon hormonit ovat huutaneet koko ajan, että näännyt nälkään. Silloin ei mikään määrä
No ei ole tehokkaasti. Siellä on huijattu itseään tietoisesti tai tiedostamatta. Jaksettu yrittää liian vähän aikaa tai tehty asioita väärin. Dieetti ei todellakaan tarkoita nälkää.
Vierailija kirjoitti:
luin tänään että nykyään ylipainoisia poikia, liikuntaa kehiin, terveellinen kotiruoka, herkkuja harvoin, marjoja, hedelmiä, vihanneksia, juureksia ,pähkinöitä
Ja lihaa sekä eläinrasvaa.
En usko että mitään on tehtävissä, luonnolle ei voi mitään. Tulee kuule kalliks jatkossa läskien hoito, mutta pelastukseksi sanottaneen meidän pieni väkilukumäärä.
Jos ummistetaan silmät siltä, että aina ylipaino ei ole seurausta omista valinnoista niin ainoa varma tapa poistaa ylipaino Suomesta on istuttaa ylipainoinen sähkötuoliin.
Idealistinen ratkaisu (uni joka ei ole toteutumassa) on poistaa arvonlisävero kokonaan kasvisperäisestä ruokavaliosta ja subventoida hintaa niin, että siitä tulee merkittävän halpaa. Tähän pitää lyödä vahva rankaisujärjestelmä mukaan jossa kaikki yritykset tuottajien puolelta kasvattaa voittomarginaaleja veronmaksajien laskuun johtavat siihen, että kaikki tuet katoavat kyseiseltä tuottajalta.
Samaan aikaan kaikkien epäterveellisten ruokien ja juomien arvonlisävero tulee hilata 40 %.
Voisit siis jatkossakin syödä epäterveellisesti, mutta jos ajattelet taloudellisesti niin sitten et. Ravintolat voisi vapauttaa tästä raippa-alvista ja mahdollistaa heille raaka-aineiden hankinta nykyisellä arvonlisäverokannalla, tällöin työllisyys sillä sektorilla saattaisi jopa lisääntyä, kun ravintolasta tulisi kilpailukykyinen hinnaltaan nautiskelijalle. Luonnollisesti tässäkin pitäisi olla hintakontrolli voittomarginaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tehnyt enemmän ja vähemmän ravinto valmennusta viimeiset vuodet. Mulla on 860 asiakasta ollut. En muista yhtäkään jolta ei olisi paino alkanut tulla alas kun ruokavaliossa on pysytty. Ehkäpä se suoliston bakteerikanta sitten palautuu mikäli ei lapa herkkuja naamaan.!
Aika huolestuttavaa, että väität olevasi ammattilainen mutta et tiedä näistä asioista.
Mun mielestä on huolestuttavaa et haetaan apua lääkepurkista edes yrittämättä ruokavaliota jossa pysytään. Ei toi ozempic ihan vaaraton lääke ole.
Suuri osa nimenomaan on yrittänyt pudottaa painoa ruokavaliolla, vaikka kuinka kauan. Lopputulos on ollut huono, koska kehon hormonit ovat huutaneet koko ajan, että näännyt nälkään. Silloin ei mikään määrä
Suurin osa yrittäny sen päivän tai pari,ehkä jopa pari viikkoa,ja sitte paluu vanhoihin tapoihin.
Eli suurin osa ei ole yrittänyt kunnolla,koskaan,koska silloin ne ois onnistuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä kuvittelee, etteivät mukamas ihmiset olisi yrittänyt laihdutta. Moni joutuu laihduttamaan alle 1200 kaloreilla, mutta ei tuollaisilla kaloreilla voi loppuelämää elää
Ei tietenkään, koska tuollainen laihdutus on typerää. Pitäis lopettaa tuollainen kaloriajatus painonhallinnassa ja keskittyä ruuan koostumukseen.
Jos vaivatuu liikkumaan ei tarvitse kituuttaa 1200 kalorilla päivä laihtuakseen n. 2 kg kuukautta kohti. Pudotin painoani yhteensä 20 kg 12 kuukauden aikana eli vajaat 2 kg kuukaudessa ja söin 1400-1500 kilokalorin edestä päivittäin ja tein 6 päivänä viikossa n. tunnin reipastahtisen kävelylenkin. Yksi oleellinen asia mikä painon pudottajan on syytä opetella jotta paino lähtee laskuun ja se on ateriakokojen pienentäminen ja useamman kertaa päivässä syöminen.
Sitä kun kuuntelee vuosia tälläsiä kommentteja suomalaisilta normaaleilta ihmisiltä insinööreistä- roskakuskeihin saattaa nähdä mistä näitä ongelmia tulee..
1. Tomaattia pitää syödä joka päivä se tekee sydämelle hyvää. Mä en tykkää tomaatin mausta niin teen sellasta pikkelssiä mitä syön? Okei mitä se sisältää? Öljyä.
2.Klo 18 jälkeen ei voida syödä mitään. Siks olen tankannut 18.00 isosti.
3. Salin jälkeen rasvanpoltto on käynnissä. en syö mitään ennen seuraavaa aamua.
4. Parempi syödä kerralla kaikki herkut, kalorit ei imeydy tietyn ajan jälkeen.
5. Kalorien suhteutus liikuntaan. Suklaalevy vaatii tunnin kävelyn.
Ymymym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio on silloin ollut väärä, jos keho huutaa nälkää. Ei siihen ratkaisu ole lääke, vaan syömisten korjaus.
Toi nälkä ei ole ollut enää vuosikausia mikään hyvä indikaattori laihduttajalle. Ruokavalion pystyy koostamaan niin ettei varmasti ole nälkä, 99% tapauksista.
Skrota BMI eller ändrade så att långa och smala inte har övervikt där som korta kuber eller bollar har normalvikt. Befolkningen växer och BMI är från 1800-talet. Den blev allmän kutym under 1970-talet.
Man bör ta BMI med en nypa salt av flera orsaker:
BMI ska inte användas över huvud taget för barn och ungdomar under 18 år (som fortfarande växer). Istället använder man en annan BMI-klassifikation som kallas iso BMI, som beror på kön och ålder.
På grund av hur formeln för BMI är utformad, får långa personer med samma figur ett högre BMI än kortare personer.
BMI mäter vikt, och om du har väldigt mycket muskler, kan ditt BMI hamna orimligt högt trots låg fettprocent.
Veronkorotus lääkärin ylipainolausunnon pohjalta. Jos ei maksa veroja, tukiaisten vähentäminen.
Vierailija kirjoitti:
860 asiakasta ja yksikään ei ole laihduttanut alle 1200kcl. Hetkellisesti ollaan voitu käydä tonnin pinnassa herättelemässä mut kyl ne kalorit on mun asiakkailla ollut aina siellä 1500-3000 välissä.
Eli olet valmentanut normaali painoisia tai vain lievästi ylipainoisia. Siis älä nyt noin tyhmää esitä.
Esimerkin valossa: tapasin lukioaikaisen luokkatoverini 20 vuotta kirjoitusten jälkeen. En tunnistanut häntä, koska painosta oli kadonnut 30-35 kiloa. Hän oli uusi ihminen tyylikäs ja todella viehättävä luonteeltaankin. Kertoi (oma-aloitteisesti) että oli kertakaikkiaan kyllästynyt läskeihinsä. Teki siis mahtipäätöksen, joka muutti elämäntavat täysin. No, oma analyysini on se että hän onnistui nitistämään itsesäälin, joka johtaa lohtusyömiseen. Itsesäälin vallassa oleva kokee olevansa marttyyri. Jos nappailee jotain uutta ihmerohtoa, se ei tuota mielenmuutosta, vaan itsesäälin itu jää odottamaan uutta tilaisuutta.
Muutetaan lihavuuden määrittely.
Vierailija kirjoitti:
Napostelen jatkuvasti, käytän kevyttuotteita, syön sokeria paljon ja joka päivä, liikun lähes päivittäin. BMI 20,5 ollut viimeiset 15 vuotta ja vatsalihakset näkyy.
Muiden puolesta en voi tehdä yhtään mitään.
Toisaalta kestääkö ne vatsalihakset lyönnin tai potkun?
Omani ei näy ja päällä on 15 cm kerros rasvaa, mutta kykenen ottamaan vastaan koviakin lyöntejä ja potkuja naurahtaen niille kädet lanteillain ain.
Lihansyönti ei ole kyllä ratkaisu. Öllöttäisi se kovan rasvan määrä mikä suoniin junttaantuu. Rakastan kasvisruokaa, liha ällöttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
860 asiakasta ja yksikään ei ole laihduttanut alle 1200kcl. Hetkellisesti ollaan voitu käydä tonnin pinnassa herättelemässä mut kyl ne kalorit on mun asiakkailla ollut aina siellä 1500-3000 välissä.
Eli olet valmentanut normaali painoisia tai vain lievästi ylipainoisia. Siis älä nyt noin tyhmää esitä.
Yritä hillitä kielen käyttöäsi, on tosi lapsellista haukkua keskusteluissa.
Olen valmentanut alipainoisista- 80kg ylipainoon ja kaikkea siltä väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Skrota BMI eller ändrade så att långa och smala inte har övervikt där som korta kuber eller bollar har normalvikt. Befolkningen växer och BMI är från 1800-talet. Den blev allmän kutym under 1970-talet.
Man bör ta BMI med en nypa salt av flera orsaker:
BMI ska inte användas över huvud taget för barn och ungdomar under 18 år (som fortfarande växer). Istället använder man en annan BMI-klassifikation som kallas iso BMI, som beror på kön och ålder.
På grund av hur formeln för BMI är utformad, får långa personer med samma figur ett högre BMI än kortare personer.
BMI mäter vikt, och om du har väldigt mycket muskler, kan ditt BMI hamna orimligt högt trots låg fettprocent.
Käypä hoito käyttääkin nykyään vyötärönympärystä ja sanoo ettei bmillä ole merkitystä.