Mikä on asiattominta, mitä olet nähnyt hautajaisissa tapahtuvan?
Nyt kun tämä aihe on kovasti pinnalla eräästä syystä, mikä on ollut asiattomin, epäsopivin tai törkein juttu, mitä olet hautajaisten aikana nähnyt tapahtuvan?
Itselläni se, kun osa vieraista, olivat kaukaisempia sukulaisia tai tuttavia, arvosteli kovaan ääneen hautajaisia, oikeastaan kaikkea siellä, järjestelyjä, ruokaa, kukkia jne.
Kommentit (155)
Kesätyöntekijä jatkoi ruohonleikkausta kovaäänisellä ruohonleikkurilla koko hautajaisten ajan
Kumma kun ennen vanhaan lapset osasi olla kirkumatta ja juoksentelematta hautajaisissa ja muuallakin. Nykyään apinat saa tehdä ihan mitä haluaa, ja vanhemmat vaan möllöttää kuin vähä-älyiset.
Vierailija kirjoitti:
Itse hain hautajaisiin dressmannilta suorat housut ja takin viimeisillä rahoilllani. Hautajaisten jälkeen palautin ne liikkeeseen ja sain rahat tietty takaisin. Pystyin syömään loppukuussakin. Ei asiatonta, mutta kätevää ja välttämätöntä. Teidän mielestä toki asiatonta. Tiedän, että kuollut omaiseni olisi ratkennut naurusta ja hyväksynyt täysin.
Ei onnistu, jos ei ole laput paikallaan ja ne on sen verran näkyvästi, että hautajaisissa ne huomaa jokainen.
Jotkut noin 3-4 v lapset pitivät juoksukilpailua kirkon käytävällä.
Asiattominta - ja myös surkuhupaisinta - oli se, että menehtyneen puolisoni ex-puoliso järjesti oman erillisen muistotilaisuuden ex-puolisolleen, siis minun kuolleelle puolisolleni.
Vierailija kirjoitti:
Asiattominta - ja myös surkuhupaisinta - oli se, että menehtyneen puolisoni ex-puoliso järjesti oman erillisen muistotilaisuuden ex-puolisolleen, siis minun kuolleelle puolisolleni.
Tavallaan ymmärrän, ehkä siellä oli hänelle tai heille tärkeitä ihmisiä.
Olen varma että jotkut eivät tykänneet siitä kun lapseni itse jonkin verran isänsä hautajaisissa. Lapsi oli tuolloin vasta vauva ja hautajaiset vähän hankalasti aamupäiväunien jälkeen, milloin lapsi muutenkin oli jostain syystä aina välillä itkuinen ja ärtyinen. Sitten hautajaispäivänä sattui kunnon itkupäivä. Totta kai yritin kaikki mukana olleet lelut, ja vauva kiersi sylistä toiseen, mutta ei oikein mikään auttanut. Toisaalta ajattelun että ihan sama, en jaksa välittää. Vanhempi lapsi, tuolloin 2v., taas oli ihmeen nätisti koko tilaisuuden ajan.
Sedän puoliso oli mummon hautajaisissa tuhannen päissään jo puolenpäivän aikaan.
Leskellä oli mukana uusi avovaimo.
Minusta se oli jotensakin irvokasta, vaikka toki ymmärrän, että 6 kk odottelu syöpäsairaan vaimon vierellä ei innostanut, mutta olisi sen Tatjanan voinut kotiin jättää edes hautajaisten ajaksi. Vainajan lapset (12 - 19v) eivät olleet kovinkaan innoissaan isänsä uudesta onnesta.
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun ennen vanhaan lapset osasi olla kirkumatta ja juoksentelematta hautajaisissa ja muuallakin. Nykyään apinat saa tehdä ihan mitä haluaa, ja vanhemmat vaan möllöttää kuin vähä-älyiset.
Ennen ne vietiin ulos kirkosta kuritettaviksi jos eivät olleet rauhassa. Nykyisin siitä tulee lasu.
Vierailija kirjoitti:
Minun isäni vihasi synkkiä värejä, joten todellakin pukeuduin hautajaisiin kirkkaisiin ja iloisiin väreihin. Eipä paljon kiinnostanut, mitä mieltä Ritva-täti on asiasta.
Toistepäinhän tuo ei onnistu eli jos vainaja toivoo säädyllistä seremoniaa niin eiköhän siellä haudan reunalla ole joukko pellejä.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut noin 3-4 v lapset pitivät juoksukilpailua kirkon käytävällä.
Lasta ei saa kieltää tänä päivänä voi tulla paha mieli.
Riitaisat omaiset kävi arkun perässä kirkosta poistuttaessa omituisen kyynärpääsodan siitä kuka pääsee jonossa ekaksi.
Lapset kiroili. Oli kyllä sellain wt perhe
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edessä olleella vainajan sukulaistytöllä pilkotti stringit lowcut-housuista, se oli muotia silloin kaduilla.
Uhh, kuumaa...
T. M47
Kuumaa se on helvetissäkin, tuollaiset sinne voi joutua, jotka eivät kunnioita edes vainajaa ja omaisia.
Vaan "minä, minä, MINÄ" on heidän Jumalansa.
Vierailija kirjoitti:
Riitaisat omaiset kävi arkun perässä kirkosta poistuttaessa omituisen kyynärpääsodan siitä kuka pääsee jonossa ekaksi.
Tuohonhan on ihan selkeät ketkä menee ensin, ne lähimmän omaiset, puoliso ja lapset yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse hain hautajaisiin dressmannilta suorat housut ja takin viimeisillä rahoilllani. Hautajaisten jälkeen palautin ne liikkeeseen ja sain rahat tietty takaisin. Pystyin syömään loppukuussakin. Ei asiatonta, mutta kätevää ja välttämätöntä. Teidän mielestä toki asiatonta. Tiedän, että kuollut omaiseni olisi ratkennut naurusta ja hyväksynyt täysin.
Ei onnistu, jos ei ole laput paikallaan ja ne on sen verran näkyvästi, että hautajaisissa ne huomaa jokainen.
Näinhän se muuten on, taitaa jäbä juksata.
Samoin juksasi duunikaveri, joka palautti hikisen pikkujouluissa pitämänsä leningin takaisin kauppaan muka.
Leski flirttaili avoimesti miehensä veljen kanssa.
Onko muuten soveliasta tuoda tuore nais- tai miesystävä näytille ekan kerran hautajaisiin? Etenkin, jos vainajan sisko tai veli?
Minun isäni vihasi synkkiä värejä, joten todellakin pukeuduin hautajaisiin kirkkaisiin ja iloisiin väreihin. Eipä paljon kiinnostanut, mitä mieltä Ritva-täti on asiasta.