Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten itsenäinen olit 15-vuotiaana?

Vierailija
23.10.2024 |

16-vuotiaanahan ollaan jo lukiossa ja tosi itsenäisiä.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävän moni ei osaa kirjoittaa ikää oikein. Se on 15-vuotias, ei 15 vuotias. 

Vierailija
42/51 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin toki kotona mutta tulin ja menin miten halusin. En tarvinnut mitään apua tai neuvoja enää. Raha-asiatkin hoidin itse sillä sain isältä elatusmaksut omalle tililleni. Äitini maksoi kyllä asumisen ja ruuat. Omaan kotiin muutin 18v. Olisi pitänyt muuttaa pois jo 17v niin olisi säästynyt monelta turhalta riidalta. Olen aina ollut jotenkin itsenäinen. 3v jo leikin tuntikausia yksin pihalla ja naapurustossa. 6v menin itse eskariin ja hoidin sinne naapurinkin lapset. En ole koskaan kokenut että minua olisi pitänyt vahtia tai pidellä kädestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin toki kotona mutta tulin ja menin miten halusin. En tarvinnut mitään apua tai neuvoja enää. Raha-asiatkin hoidin itse sillä sain isältä elatusmaksut omalle tililleni. Äitini maksoi kyllä asumisen ja ruuat. Omaan kotiin muutin 18v. Olisi pitänyt muuttaa pois jo 17v niin olisi säästynyt monelta turhalta riidalta. Olen aina ollut jotenkin itsenäinen. 3v jo leikin tuntikausia yksin pihalla ja naapurustossa. 6v menin itse eskariin ja hoidin sinne naapurinkin lapset. En ole koskaan kokenut että minua olisi pitänyt vahtia tai pidellä kädestä.

Kuulostaa siltä, että olit hylätty lapsi. 3-vuotiaana jo vanhemmat heittivät pihalle yksin leikkimään. Sääli. 

Vierailija
44/51 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuitko jossain päihdeluolassa vai miksi teidän naapurustossa vanhemmat eivät huolehtineet lapsistaan? 

Vierailija
45/51 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

l           Kävin SMP:n puoluekokouksessa.                                                                                                                                d00r

Vierailija
46/51 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ollut hylätty lapsi vaan hemmoteltu ainut pikkuvanha lapsi. Olin vielä serkuistakin nuorin niin minua paapoi mummokin mutta itse en sitä vailla ollut. Sanoin vaan että menen nyt pihalle ja heippa. Ja jos äiti tai isä oli minua eskariin vienyt niin ei kelvannut koska osasin itsekin kiitos vaan. Mitä sillä äidillä siellä pihalla olisi tehnyt kun oli niin paljon leikkihommia? Jos oli asiaa niin keittiön ikkunan alla huudettiin äiiitiii...Kun ei sitä nyt kesken kaiken malttanut sisälle mennä. 70-luvulla lapset oli vapaita. Hyvin selvisin ja hyvä tuli!

Vierailija
47/51 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ollut hylätty lapsi vaan hemmoteltu ainut pikkuvanha lapsi. Olin vielä serkuistakin nuorin niin minua paapoi mummokin mutta itse en sitä vailla ollut. Sanoin vaan että menen nyt pihalle ja heippa. Ja jos äiti tai isä oli minua eskariin vienyt niin ei kelvannut koska osasin itsekin kiitos vaan. Mitä sillä äidillä siellä pihalla olisi tehnyt kun oli niin paljon leikkihommia? Jos oli asiaa niin keittiön ikkunan alla huudettiin äiiitiii...Kun ei sitä nyt kesken kaiken malttanut sisälle mennä. 70-luvulla lapset oli vapaita. Hyvin selvisin ja hyvä tuli!

Vapaus ei tarkoita sitä, että lapsista ei pidetä huolta. Sinulla on yllättävän defenssiivinen sävy viestissäsi. Onnellisen lapsuuden eläneen ei tarvitse tuolla tavalla hyökätä. Mutta kai siellä 70-luvulla oppi, että hyökkäys on paras puolustus ja tunteet laitetaan piiloon, ettei vaan tulisi kuvaa, että haluaisi rakkautta osakseen. 

Vierailija
48/51 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Vierailija
49/51 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisen itsenäinen, kuten koko ikäni. Alkoholisti vanhempani arvostivat itsenäistä elämänotetta lapsillaan, jotta emme häirinneet turhaa heidän elämäntapaansa.

Vierailija
50/51 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian itsenäinen, ikävä kyllä. Vanhemmilla oli erosotkut meneillään ja minä hoidin itseni ja pitkälti nuoremman sisarukseni. Oli itsestäänselvää että kävin koulun ohella töissä ja ostin itse kaikki vaatteet ja tavarani, maksoin puhelinlaskun ja mopon bensat jne. Koulujutuissa vanhemmat ei ikinä kyselleet mitään. Tein usein viikkosiivouksen kotona, pesin omat vaatteeni, laitoin ruokaa. Kyllä tuossa iässä saisi vielä olla enemmän lapsi. 

Haluatko sairaalloisesti kostaa siis jollekin jolla ei ole ollut noin kovasti lapsuutta? Tuollaisia täysin sairaita yksilöitä on. Voi olla että ollaan kateellisia ihsn tavallisista asioista kuten siitä että ei ole eroperhei tsi vanhemmat ostaneet kaiken kunnes täysi-ikäinen. Todella kuvittavat olla tuollaisesta kateellinen ja katkerat. 

Vierailija
51/51 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaus ei tarkoita sitä, että lapsista ei pidetä huolta. Sinulla on yllättävän defenssiivinen sävy viestissäsi. Onnellisen lapsuuden eläneen ei tarvitse tuolla tavalla hyökätä. Mutta kai siellä 70-luvulla oppi, että hyökkäys on paras puolustus ja tunteet laitetaan piiloon, ettei vaan tulisi kuvaa, että haluaisi rakk

Älä siinä analysoi joistain defensseistä. Itseänikin eräs oksettsva typpi oli väittänyt bolevan aina puolustuskannalla kun jos olin oikeassa niin myös sanoin että olin. En myöskään katsonut hiljaa sairasta ja kuvottavaa gang stalking näytelmää mihin liittyi törkeitä rikoksia. Ihmeen paljonnon hulluja ihmisiä jotka analysoivst jonkun joksikin, vaikka ihminen käyttäytyy täysin normaalisti tai oikeastaan moni olisi vielä enemmän defensiivinen tai vihainen samassa tilanteessa 

Ai niin jos taas on rauhallinen ärsytettynäkin tai rikosten uhrina eikä hermorauniona itke ympäriinsä ymmärrystä, sitten onkin jotain muuta vikaa, kuten tunteeton ihminen. Hullut uskoo ja keksii mitä vaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan