Mikä on normaalia hiusten lähtöä? Hiuksia lähtee ihan vain hennosti vetämälläkin.
Tässä olen jo jonkun aikaa miettinyt, että kuvittelenko vain vai lähteekö hiuksiani liikaa. Eli ovat ne kyllä ohentuneet. Huomasin otsan rajalla, sivuilla, että hiukset ovat tosi lyhyet (muuten pitkät) ja pientä kaljua kohtaa molemminpuolin.
Kun olin suihkussa ja pesin päätä, niin vedin hennosti käsillä hiuksia ja sormien väliin jäi hiuksia, useammalla kerralla. Ihan hellästikin vetämällä hiuksia vain irtosi.
Olen vielä aika nuori. Värjännyt olen muutama kuukausi sitten. Harjaankin jää todella paljon hiuksia, saa usein sitä puhdistaa kun on taas täynnä.
Onko tämä ihan normaalia hiusten lähtöä?
Kommentit (23)
Ei ole normaalia, varaa aika ihotautilääkärin vastaanotolta.
Voiko tähän liittyä myös vatsan huono toiminta? Oireitahan minulla on paljon.
Vatsa on jatkuvaan löysällä, aamuisin ensimmäinen vessa kerta on ok mutta joudun käymään sitten useamman kerran vielä ja on ihan suirua vain. Olen todella väsynyt, kroppaa särkee ja tuntuu välillä ettei minusta ole enää fyysisesti eikä psyykkisesti mihinkään. Tiedä onko tämä sitten samaa "sairautta" vai vain erinäisiä irrallaan toisistaan olevia oireita. -ap
Vierailija wrote:
Vatsa on jatkuvaan löysällä, aamuisin ensimmäinen vessa kerta on ok mutta joudun käymään sitten useamman kerran vielä ja on ihan suirua vain. Olen todella väsynyt, kroppaa särkee ja tuntuu välillä ettei minusta ole enää fyysisesti eikä psyykkisesti mihinkään. Tiedä onko tämä sitten samaa "sairautta" vai vain erinäisiä irrallaan toisistaan olevia oireita. -ap
Joku sairaus/puutostila, menisin lääkäriin.
Päivässä irtoaa keskimäärin 50-100 hiusta. Ihan normaalia.
Pesetkö hiukset tosi harvoin? Silloinhan kerralla lähtee useamman päivän hiukset (n. 100 kpl päivässä), joten viikon välein tehtävässä pesussa saldo on aikamoinen.
Jos peset harvoin päänahkaan kertyy myös naisilla hiustenlähtöä kiihdyttävää dht hormonia ja tulehduksia aiheuttavia epäpuhtauksia. Päänahka pitäisi pestä vähintään joka toinen päivä.
Vierailija wrote:
Kilpirauhanen
Riippuu oletko nais vai miessukupuolta.
Jos jälkimmäistä en ois kovin huolissaa. Voi olla alkavaa hiustenlähtöä.
Jos olet nainen, niin aika ikävä tilanne. Varaisin ajan lääkäriin.
Joka päivä hiuksia irtoaa noin sata. Se on ihan normaalia. Lääkäristäkään tuskin on apua hiusten lähtöön, ellei nyt joku oikea harvinainen sairaus ole kyseessä.
Monilla lähtee vuodenaikojen vaihtuessa tavallista enemmän hiuksia.
Kannattaa syödä hyvin, koska hiukset saa ravintonsa siitä mitä syöt. Esim. rankka laihduttaminen voi aiheuttaa hiustenlähtöä, koska elimistö ei pidä hiuksia mitenkään tärkeinä säilyä, jos nälkää näkee.
Monilla salilla käyvillä naisilla lähtee hiuksia ku testot tulee treenatessa pintaan, joten ne pitäis pestä pois päänahasta treenin jälkeen. Muuten alkaa miesten kaltainen hiustenlähtö.
Tää oli itelle ylläri ku kuulin.
Ihmisillä lähtee eniten hiuksia keväällä ja syksyllä, liittyi jotenkin karvatuppojen kasvusykliin ja lepovaiheeseen.
Itse siivoan jatkuvasti hiuksia viemäreistä. Ei ne kaikki minun ole. Täällä asuu muitakin. Olen kanssa miettinyt, mikä on normaalia.
Hiuksille hyvää tekeviä ruokia:
kananmunat
kaura
porkkanat
bataatti
rasvaiset kalat
pinaatti
rasvattomat maitotuotteet
Hiustuppien verenkiertoa voi parantaa urheilemalla. Nikotiini vähentää ääreisverenkiertoa.
Vierailija wrote:
Hiuksille hyvää tekeviä ruokia:
kananmunat
kaura
porkkanat
bataatti
rasvaiset kalat
pinaatti
rasvattomat maitotuotteet
Tuntemani paksuhiuksiset syövät tosiaan kaurapuuroa. Kampaajani kertoi siitä tulevan samaa ainetta, jota myydään niissä hiuspillereissä.
Jos päivässä irtoaa sata hiusta, se tekee vuodessa 36500 hiusta. Hiuksia on ihmisellä keskimäärin 100 000. eli yli 30% irtoaa vuodessa.
Pitääköhän tuo sata hiusta päivässä paikkaansa kuitenkaan?
Mää pesen hiukset shampoolla vain kerran viikossa. Ja siinä lattiakaivon ritilässä on valtava tuppo hiuksia.
Vierailija wrote:
Jos päivässä irtoaa sata hiusta, se tekee vuodessa 36500 hiusta. Hiuksia on ihmisellä keskimäärin 100 000. eli yli 30% irtoaa vuodessa.
Pitääköhän tuo sata hiusta päivässä paikkaansa kuitenkaan?
Mulla on olohuoneessa sellainen paksu villamatto, jonka imuroin pyöröharjaisella imurilla. Tuohon harjaan jää aina tuhottomasti hiuksia. Väristä päätellen hiukset ovat minun. On melkeinpä ihme, että päässä on edelleenkin hiuksia.
Mää en edes värjää hiouksiani, enkä käsittele juuri ollenkaan. Kampaan välillä ja pesen shmpoolla kerran viikossa. Silti hiuksia irtoaa koko ajan. Kai se ihan normaalia on.
Minusta ei kuulosta normaalilta.