Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua surettaa oma työttömyys, kun mieluusti tekisin nytkin töitä

Vierailija
23.10.2024 |

Ja osaan vaikka mitä, mutta kun en ole supliikki ja "hyvä tyyppi", niin mua ei oteta töihin. Ei edes silloin, kun kyseessä on työ, jossa näperretään yksinään tietoja koneelle.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sitä suremaan. Työuraa ei ole kaikille tarkoitettu. Hyväksyt nyt vain sen työttömyytesi ja keksit jotain muuta tekemistä. Minä en ole uhrannut ainuttakaan ajatusta työnteolle yli kymmeneen vuoteen ja se on ollut loistava päätös. Turha painia ja ahdistua sellaisen asian kanssa, joka aiheuttaa vain pahaa mieltä. 

Vierailija
42/70 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata surra vaan nauttia elämästä. Minä olen ollut työtön nyt muutaman kuukauden ja elän parasta elämääni. Ei ole stressiä mistään. Mieti, mitä kaikkea voit tehdä tuon murehtimisen sijaan.

Kattellaan kun työttömyys pitkittyy... hymy hyytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on sellainen kuin on. Voi vähän opetella sosiaalisemmaksi, mutta ei mielestäni voi jokaista tyyppiä miellyttää. Et voi väkisin yrittää olla kaikkien rakastama supliikki huipputyyppi, jos vaan et ole. Kaikenlaisia ihmisiä pitäisi työpaikalle mahtua, jos hoitaa hyvin työnsä. 

Joka työssä pitää kyllä osata tarvittava kommunikoida ja myös päivää ja huomenta jne osata jutella työkaverille vaikka ei supliikki olisikaan 

Tämä ei ole mulle mikään ongelma. En vaan osaa myydä itseäni haastattelussa.

Ap

Sitä taitoa kannattaa harjoitella etukäteen.

Vierailija
44/70 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä on raskasta... ihmisestä revitään kaikki irti mitä pystyy... Vain sen takia kun mitä nyt ei voisi tehdä palkan eteen. Työttömät valittavat kun ei ole töitä ja työlliset uupuneina sitä kun on liikaa töitä. 

Vierailija
45/70 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehitä itseäsi. Mene vaikka kadulle juttelemaan, että opit supliikiksi.

Mikähän sinuakin vaivaa? Mene vaikka nurkkaan opettelemaan ajattelua.

Vierailija
46/70 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä välitä persukoksujen äänestäjätkin pääsevät nautiskelemaan kilometritehtaasta

Vierailija
47/70 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämä on raskasta... ihmisestä revitään kaikki irti mitä pystyy... Vain sen takia kun mitä nyt ei voisi tehdä palkan eteen. Työttömät valittavat kun ei ole töitä ja työlliset uupuneina sitä kun on liikaa töitä. 

no kun alkaa se suunniteltu paikallinen sopiminen viimeisen päälle tehdään kuten kiinassa 12h-20h päiviä

Vierailija
48/70 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitäisi palkata jo " pahoja tyyppejä".

Vierailija
49/70 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä samaa kuin Ap:llä ja tuskin tilanne paranee koska työttömyys kasvaa. 

Vierailija
50/70 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalan kun saa oven väliin. Osoita osaamisesi niin työnantajalla on matalampi kynnys rekrytoida.

Vierailija
51/70 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun AP tarvitse hiljaisuuttasi syyttää. Nyt edes supliikit koulutetut osaajat, jotka ovat samaa työtä tehneet eivät mahdu edes haastateltavien joukkoon. Hakijoita on niin paljon.

Vierailija
52/70 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on sellainen kuin on. Voi vähän opetella sosiaalisemmaksi, mutta ei mielestäni voi jokaista tyyppiä miellyttää. Et voi väkisin yrittää olla kaikkien rakastama supliikki huipputyyppi, jos vaan et ole. Kaikenlaisia ihmisiä pitäisi työpaikalle mahtua, jos hoitaa hyvin työnsä. 

Hyvin harvassa työssä tarvii olla yltiösosiaalinen höpöttäjä. Riittää, että kommunikoit työhösi liittyvät asiat. Siihen riittää, että osaa puhua.

Vierailija
53/70 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kaikki palkatut ole supliikkeja 

mutta ne uskoo itseensä ja se että ei usko näkyy kauas. Älä hae näpertelytöitä vaan mieti mitä hyötyä sinusta on ja miksi sinut kannattaa palkata 

Vierailija
54/70 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sulla on annettavaa työnantajalle?

Olen taitava, huolellinen ja luotettava työntekijä. En sairastele enkä tuo työpaikalle henkilökohtaisia ongelmiani tai "huonoja päiviä", opin nopeasti uusia asioita ja olen ystävällinen kaikille ihmisille.

Ap

Kerrotko tuon haastattelussa? 

Vierailija
55/70 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sulla on annettavaa työnantajalle?

Olen taitava, huolellinen ja luotettava työntekijä. En sairastele enkä tuo työpaikalle henkilökohtaisia ongelmiani tai "huonoja päiviä", opin nopeasti uusia asioita ja olen ystävällinen kaikille ihmisille.

Ap

Jos tuo pitää paikkansa, olet huippurekrytointi. Koulutus ja työkokemus ovat tietysti myös ratkaisevia tekijöitä.

Myyt itsesi työnantajille noiden vahvuuksiesi kautta. Nöyristelijänä jaat vain jalkoihin ja jonon hännille.

Vierailija
56/70 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ne duunit on? 

muuta sinne 

haetko myös Ruotsista ja Norjasta 

Vierailija
57/70 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi tutkintoa. Toinen yliopistosta, toinen ammattikorkeakoulusta.

Yksinhuoltajana etsin ja hain töitä.

Sitten sain työkkärin kautta osoituksen matkamuistomyymälään. Sain paikan. Paikan omisti kaksi riitaista sisarrusta. Molemmat omistajista huusi minulle, koska tein kuten toinen käski.

Samaan aikaan siviilissä jaksoin ja painoin yötä myöten. Hoidin kaikki viimeisen päälle. Toinen lapsistani harrasti urheilua SM-tasolla ja nuorempikin harrasti urheilua.

Kun nuorempi lapseni muutti omaan asuntoon aloin nukkua. Nukuin, nukuin ja nukuin. Nukahtelin ihan mihin sattuu.

Nyt takana totaalinen burnout ja diagnoosi keskivaikeasta masennuksesta.

Tästä kun toivun, niin lähetän työhakemuksen, jossa olen rehellinen välittämättä ohjeistuksista.

"En ole mitenkään hyvä tyyppi, enkä anna työlle 110 prosenttia.

Olen ihan tavallinen työntekijä, joka hoitaa työnsä tunnollisesti ja hyvin."

Vierailija
58/70 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kerrot että haluat jäädä työttömäksi 

lastesi harrastusten vaativuus ei ole työhön. Mitenkään liittyvä 

Vierailija
59/70 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kerrot että haluat jäädä työttömäksi 

lastesi harrastusten vaativuus ei ole työhön. Mitenkään liittyvä 

Mitä ihmettä tämä tarkoittaa? Jos haluaa vastata keskustelupalstalla, niin pitäisi osata edes kirjoittaa ja ajatella. Ei tarvitse olla edes hyvä tyyppi.

Vierailija
60/70 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaltaisiasi on paljon, täällä yksi. Olet varmasti ihana ja pätevä ihminen. Luota siihen, että kaikki vielä järjestyy 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi