Mua surettaa oma työttömyys, kun mieluusti tekisin nytkin töitä
Ja osaan vaikka mitä, mutta kun en ole supliikki ja "hyvä tyyppi", niin mua ei oteta töihin. Ei edes silloin, kun kyseessä on työ, jossa näperretään yksinään tietoja koneelle.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sulla on annettavaa työnantajalle?
Olen taitava, huolellinen ja luotettava työntekijä. En sairastele enkä tuo työpaikalle henkilökohtaisia ongelmiani tai "huonoja päiviä", opin nopeasti uusia asioita ja olen ystävällinen kaikille ihmisille.
Ap
Jos tuo pitää paikkansa, olet huippurekrytointi. Koulutus ja työkokemus ovat tietysti myös ratkaisevia tekijöitä.
Myyt itsesi työnantajille noiden vahvuuksiesi kautta. Nöyristelijänä jaat vain jalkoihin ja jonon hännille.
Hommaa itsellesi koevuoro jossa pääset myös tutustumaan työkulttuuriin, työyhteisöön ja pääse tekemään havaintoja koskien esim paljon työpaikkoja jakavaan työhyvinvointiin. Näet että jos on pska paikka mikä kannattaa kiertää kaukaa tai johtaminen on huonoa niin voit äänestää jaloillasi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi tutkintoa. Toinen yliopistosta, toinen ammattikorkeakoulusta.
Yksinhuoltajana etsin ja hain töitä.
Sitten sain työkkärin kautta osoituksen matkamuistomyymälään. Sain paikan. Paikan omisti kaksi riitaista sisarrusta. Molemmat omistajista huusi minulle, koska tein kuten toinen käski.
Samaan aikaan siviilissä jaksoin ja painoin yötä myöten. Hoidin kaikki viimeisen päälle. Toinen lapsistani harrasti urheilua SM-tasolla ja nuorempikin harrasti urheilua.
Kun nuorempi lapseni muutti omaan asuntoon aloin nukkua. Nukuin, nukuin ja nukuin. Nukahtelin ihan mihin sattuu.
Nyt takana totaalinen burnout ja diagnoosi keskivaikeasta masennuksesta.
Tästä kun toivun, niin lähetän työhakemuksen, jossa olen rehellinen välittämättä ohjeistuksista.
"En ole mitenkään hyvä tyyppi, enkä anna työlle 110 prosenttia.
Olen ihan tavallinen työntekijä, joka hoitaa työnsä tunnollisesti ja
Kävin tosiaan siinä pisteessä, että selkeästi ajattelin maailman olevan parempi paikka ilman minua.
En siedä enää huonoa kohtelua.
Enkä matele työnantajia kulunein fraasein.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi tutkintoa. Toinen yliopistosta, toinen ammattikorkeakoulusta.
Yksinhuoltajana etsin ja hain töitä.
Sitten sain työkkärin kautta osoituksen matkamuistomyymälään. Sain paikan. Paikan omisti kaksi riitaista sisarrusta. Molemmat omistajista huusi minulle, koska tein kuten toinen käski.
Samaan aikaan siviilissä jaksoin ja painoin yötä myöten. Hoidin kaikki viimeisen päälle. Toinen lapsistani harrasti urheilua SM-tasolla ja nuorempikin harrasti urheilua.
Kun nuorempi lapseni muutti omaan asuntoon aloin nukkua. Nukuin, nukuin ja nukuin. Nukahtelin ihan mihin sattuu.
Nyt takana totaalinen burnout ja diagnoosi keskivaikeasta masennuksesta.
Tästä kun toivun, niin lähetän työhakemuksen, jossa olen rehellinen välittämättä ohjeistuksista.
"En ole mitenkään hyvä tyyppi, enkä anna työlle 110 prosenttia.
Olen ihan tavallinen työntekijä, joka hoitaa työnsä tunnollisesti ja
Tuohan kuulostaa hyvältä.
Nyt on tosi vaikeaa löytää töitä.
Olen ollut sairauslomalla. Ensi vuoden alusta olisi tarkoitus palata työelämään, joka rikkoi minut.
En ole ihminen, joka antaa työlle 110%. En ole ihminen, joka tekee työtä täydellä sydämellä.
Olen ihminen, joka tekee työnsä mahdollisimman hyvin ja on siinä moitteeton.
Hyvä tyyppi? Tätä on työvoimakoulutuksissa toistettu jo vuosikymmeniä. Nyt etsitään hyviä tyyppejä.
Eli kerrot hakemuksessa olevasi hyvä tyyppi?
Miettikää oikeasti mistä paskasta nämä saavat palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tyyppi? Tätä on työvoimakoulutuksissa toistettu jo vuosikymmeniä. Nyt etsitään hyviä tyyppejä.
Eli kerrot hakemuksessa olevasi hyvä tyyppi?
Miettikää oikeasti mistä paskasta nämä saavat palkkaa.
Totta. Entä ne työpaikkailmoitukset haetaan aurinkoista työntekijää?
Minulla taas on töiden vuoksi niin kamala ahdistus, että toivoisin olevani työtön. Kadun sitä, että ikinä hain työtä jossa olen. Mutta joo, olisi mahtavaa saada mukava työpaikka.
Sama juttu. Töitä tekisin heti vaikka mutta taitaa tulla tylsä talvi että kotona joutuu makoilee.
Minkälaisia menoja sinulla sitten on? Kyllä toimeentulotuella pitäisi pärjätä. Tupakoitko? Onko lemmikkejä? Rahaa vieviä harrastuksia? Voisiko ne korvata jotenkin? Juotko? Joudutko maksamaan velkoja?