Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harrastaako muiden n 4-5v urheilua ym ?

Vierailija
16.02.2007 |

Mulla 4v tyttö, jota ei kiinnosta luistelu ei hiihto.

Ei käydä missään jumpassa eikä muskareissa ym.

Ollaanko me ihan outoja?

Päivät koostuu aamu puistoiluista ja sitten 2 krt vkossa tyttö käy kerhossa oman ikäisten kanssa 2h.

Ja mielestäni virikkeitä on ihan riittävästi, mitä sinä oot mieltä?

Vai pitääkö olla huolissaan kun urheilu ei kiinnosta?

Tainnu vanhempien geenit periä, silllä ei meitäkään oo kiinnostanut...

Kiitti!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 5 v harrastaa judoa ja jalkapalloa, on pikkueskarissa 8-12 päivittäin.

Mua kyllä hieman huolestuttaisi, jos lapsiani ei kiinnostaisi liikunta. Ei se ole geeneistä kiinni (emme mekään miehen kanssa mitään himoliikkujia ole), vaan asenteesta. Minä haluan opettaa lapsilleni liikunnan iloa, ettei heistä tule isompana ylipainoisia huonokuntoisia sohvapotaatteja. Itse en juuri pidä luistelusta tai hiihdosta, mutta lasten kanssa kyllä käyn hiihtämässä ja luistelemassa, samoin uimahallissa vaikka en rakasta sitäkään.

Vierailija
2/4 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" sunnuntaihiihdolla tai -luistelulla" jos ei lapsi siitä erityisemmin välitä, niin älkää pakottako harrastamaan.

Voihan ulkoilla perheen kesken ihan muuten vaan hiihdellä.

Mun mielestä tärkeää on opettaa lapselle perusurheilujutskat, niinku hiihto, luistelu, juoksu, pituushyppy, tavalliset jutut jotka 60-70 luvuilla syntyneet osaa.

Ne vaadin myös omilta lapsilta.

Lapsi saa harrastaa sit vaikka koiran harjausta, jos siltä tuntuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastuksia, mutta jos lapsi ei selvästikkään ole lainkaan kiinnostunut liikunnasta ja liikkumisesta niin sitä suosittelen kyllä harjoittelemaan. Suosittelen liikuntaleikkikoulua (ks nuorisuomi . fi).

Kyllä se on paljon vanhempien asenteesta kiinni tykkääkö lapsi liikunnasta vai ei.... eikä hiihto ja luistelu ole ianoita vaihtoehtoa. Useimmiten niillä lapsilla jotka eivät lainkaan ole tottuneet liikkumaan tulee vaikeuksia koulussa ja saattavat jopa olla ns. " vähemmän suosittuja" oppilaita (vaikka ei toki näin saisi olla)

meillä 4-vuotiaana näin:

harrastuksina kerran viikossa voimistelu, liikkari, muskari ja soitinvalmennus

seurakunnan kerhossa kävi 2krt/vko 3h

yhdessä käytiin mm. uimassa (ainakin kerran viikossa), luistelemassa, hiihtämässä, kävelyllä, liikunnan ihmemaassa, urheilupuistossa ja yhdessä leikittiin ja pelattiin paljon pihalla muiden perheiden kanssa.

Vierailija
4/4 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki mekin käydään koko perheen kanssa iltaisin/vkonloppuisin mäkeä laskemassa, ulkoilemassa ja uimahallissa, ei me vaan kotona sohvalla olla !! Lähinnä ei " oikea" urheilu ei neitiä näytä kiinnostavan.

Pyöräilemäänkin alkoi vasta viime kesänä loppu kesästä, mut jos ei innnosta niin en ala pakottaa.

Itse olen pakosta hiihtänyt kaikenmaaliman Hippo hiihdot !! Ei kiitos omalle samanlaista

t AP