Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhä useampi nainen on työtön, Yrittäjiltä hätähuuto: "Suomessa pitäisi kääntää kaikki kivet työikäisten työllistämiseksi"

Vierailija
22.10.2024 |

Työllisyys romahti syyskuussa ja yhä useampi nainen on työtön: "Alkaa olla jo iso ongelma Suomessa"

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/yha-useampi-nainen-on-tyoton-yritta…

Kommentit (273)

Vierailija
261/273 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rinteen hallitus sai Sipilältä lähes tasapainoisen budjetin.

Velkaa vähennettiin (osittais)myymällä lypsäviä lehmiä.

Budjetti oli vuositasolla vain miljardin alijäämäinen. Sosialismia purkamalla rahoitettiin investointeja, jotka tuottavat tulevaisuudessa.

Vierailija
262/273 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt naiset töihin! Joka päivä kun autolla ajan näen tekemätöntä työtä. Roskia voisi kaduilta kerätä tai haravoida lehtiä 👍

Paljon maksat?Jos siitä saa sen verran rahaa, että sillä elää, sanotaan 3000e/kk , niin sopii. Millään orjapalkalla täällä ei kannata kenekään alistua tekemään yhtään mitään. Orjuus on kielletty ja se ei riitä kruunuks, että onhan sulla TYÖ. Vattuako sillä on väliä, jos siitä ei makseta!!!!

No kyllä tämä maisteri lähti alle kolmella tonnilla töihin. Ärsyttää kun kouluttamattomat kielipuoletkin sanoo, etteivät liikahda kotoa alle kolmen tonnin. Ehkä niitä tukia voisi karsia enemmänkin.

Minäpä korkeakoulutettu lähdin töihin 600 eurolla. Eikös ollut hienosti tehty?

Harmi vaan että tuo palkka ei riitä alkuunkaan elämiseen, joten joudun ottamaan vastaan tukia. Niitäkö tukia haluat karsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/273 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi esim. sosiaali- ja terveysalalla vaaditaan aina 3  vuorotöitä, 8h työpäiviä? Olen 60v lähihoitaja, työttömänä, iäkkään isäni ( 90v), hoitaja. Voisin tehdä esim. 4h per päivä töitä alalla, mutta aina vaaditaan kokopäiväistä panosta. En pysty kokoaikatöihin, isäni ei saa ulkopuolista apua, joten on pakko itse hoitaa häntä. Jos vanhustenhoitoa karsitaan ja eläkeikää nostetaan, silloin olisi parempi alkaa kunnioittamaan meitä, jotka hoitavat omaisensa kotona. Minä säästän kunnalle  5000- 6000 € /  kk, kun hoidan omaiseni itse. Saan 595€ Kelan päivärahaa, te-toimisto soittelee ja yrittää pakoittaa jonnekin kuntouttavaan työtoimintaan. En enää kestä.

Vierailija
264/273 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Budjetti oli vuositasolla vain miljardin alijäämäinen. Sosialismia purkamalla rahoitettiin investointeja, jotka tuottavat tulevaisuudessa."

Ai mitä investointeja?!!

Eikö Suomessa ole nimenomaan ollut pulaa niistä. Ja kenelle nuo investoinnit tuottavat? Suomen valtiolle vai jollekin suuryritykselle?

Vierailija
265/273 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset voivat ryhtyä yrittäjiksi. OnlyFans auki ja eikun rahaa takomaan. Helppoa kuin mikä sekä erittäin nopeaa.

Vierailija
266/273 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja työttömille naisille ei kelpaa työtön mies vaan pitää olla hypergaminen lehmä.

Vierailija
267/273 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätähän te halusitte, joten haistakaa  v i t t u

Ketkä "te"? Palstamammatko haluavat, että kaikki mammat ovat työttömiä, eli samanlaisessa elämäntilanteessa kuin itse ovat?

Perskikkareiden äänestäjät, joita palstalla tuntuu parveilevan.

Vierailija
268/273 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkokielellä: Yrittäjät haluaa ilmaisia työntekijöitä ja ylitarjonnan vuoksi yhteiskunnan olisi maksettava suuremmat korvaukset yrittäjille, jotka ottavat työttömän ilmaisen työpanoksen harmeikseen.

Jos yrittäjät haluaisia lisätä ihmisten palkkatyössäkäyntiä, niin siihen ei yhteiskuntaa tarvita, koska yrittäjä voi ihan tarpeen mukaan palkata työntekijöitä.

Olen lähdössä työkokeiluun ja te-palveluissa ehdotettiin vain yrityksiä joissa käytetään vuokratyöntekijöitä. Te-palveluissa oikein painotettiin että työkokeilun tarkoitus on että saisin työpaikan. Kaupanalasta kyse jossa vaikea muutenkin saada vakityötä.

Vierailija
269/273 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi esim. sosiaali- ja terveysalalla vaaditaan aina 3  vuorotöitä, 8h työpäiviä? Olen 60v lähihoitaja, työttömänä, iäkkään isäni ( 90v), hoitaja. Voisin tehdä esim. 4h per päivä töitä alalla, mutta aina vaaditaan kokopäiväistä panosta. En pysty kokoaikatöihin, isäni ei saa ulkopuolista apua, joten on pakko itse hoitaa häntä. Jos vanhustenhoitoa karsitaan ja eläkeikää nostetaan, silloin olisi parempi alkaa kunnioittamaan meitä, jotka hoitavat omaisensa kotona. Minä säästän kunnalle  5000- 6000 € /  kk, kun hoidan omaiseni itse. Saan 595€ Kelan päivärahaa, te-toimisto soittelee ja yrittää pakoittaa jonnekin kuntouttavaan työtoimintaan. En enää kestä.

Itse samassa tilanteessa ja tuo te-palveluiden painostus on käsittämätöntä koska ikää itselläkin enkä varmasti saa mistään töitä.

Vierailija
270/273 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö ettei työtön saa sairaslomaa. Eli työtön voi olla *sairaslomalla* mutta työnhakija.

Vierailija
271/273 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on valtava työvoimapula, siksi tarvitaan 40 000 ulkomaalaista vuodessa. T. Rkp

Vierailija
272/273 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset voivat ryhtyä yrittäjiksi. OnlyFans auki ja eikun rahaa takomaan. Helppoa kuin mikä sekä erittäin nopeaa.

Monet setämiehet katsovat mielellään myös sinun ottavan liian isoa tavaraa ahteriisi.

Vierailija
273/273 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ne muuhunmaattajat joutuu kun ne vanhenee? Jos joutuu työttömäksi 50-vuotiaana niin sen jälkeen on turha luulla pääsevänsä töihin. Eli jatkuva iäkkäiden työttömien reservi kasvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän