Yhä useampi nainen on työtön, Yrittäjiltä hätähuuto: "Suomessa pitäisi kääntää kaikki kivet työikäisten työllistämiseksi"
Työllisyys romahti syyskuussa ja yhä useampi nainen on työtön: "Alkaa olla jo iso ongelma Suomessa"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/yha-useampi-nainen-on-tyoton-yritta…
Kommentit (273)
Vierailija kirjoitti:
Naisyrittäjien määrä on romahtanut nopeasti
20000 naisyrittäjää on pannut pillit pussiin viimeisten kolmen vuoden aikana. Kaikista Suomen yrittäjistä vain noin joka kolmas on nainen.
Se johtuu hallituksen tekemistä "uudistuksista"
Kerrostalossa olet vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on.
Asuntokauppa on jäässä ja vuokra-asunnoista on iso ylitarjonta Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan muu ei voi työllistää kuin yrittäjät itse, turha huudella mitään "hätähuutoja" kun avaimet asian ratkaisemiseksi ovat yrittäjien omissa käsissä, mutta eivät vain palkkaa ketään, pikemminkin vain irtisanovat lisää porukkaa koko ajan työttömäksi. Melko 2-naamaista touhua!
Rupea sinä työllistäväksi yrittäjäksi niin ymmärrät.
En rupea. Koska ymmärrän miten päin v i t t u a kaikki asiat on nykyään.
Puhutaan korkotasosta, vaikka myös tukien leikkaus vaikuttaa.
Kaikki ei saa toimeentulotukea tilalle.
Eli palkkarahat pitää laittaa säästöön työttömyysaikaa varten, ei voi ostaa muuta kuin ruokaa.
Ansiosidonnaisen keräysaika pidennettiin ja lisäksi poistettiin lapsikorotukset ja tuli porrastus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys teille hörökorvaisille Tiktok-bimbergbomeille; kehotatteko siis äitejänne, sisarianne ja mummojanne myymään vittuaan netissä tai livenä? Nämä täällä kommentoivat luuserit istuu oikeasti päivät pitkät vihaisina ja raivoissaan hikikomeroissaan hakkaamassa tattia ja tietokonetta, muuta elämää heillä ei ole. Eikä tule ja siitä johtuu katkeruus sekä naisviha. Nauran paskaisesti jokaiselle näiden luusereiden kommenteille.
Kuinka moni nuori nainen myy itseään perheeltä, kuten vanhemmilta, sisaruksilta, ystäviltä salaa? Voin kertoa nimittäin aika moni. Kerran eräs itseään myyvä nuori nainen paljastui frendin pikkusiskoksi, myi itseään vaikka oli varakkaasta perheestä ja 9-10 tyttö koulussa. Kukaan muu hänen lähipiiristä ei tiennyt, nuoren naisen myyvän itseään j
Että sinusta huoraaminen on ihan hyvä valinta? Mitenkäs selittäisin sen vaikka omalle aviomiehelle että minäpä lähden kuule nyt tästä töihin itseäni myymään?
Potkulaki ja paikallinen sopiminen eli saa maksaa uusille pienempää palkkaa tulee voimaan ennen joulua.
Ensi vuonna leikataan keskituloisen sairaspäivärahaa 300-400 kuukaudessa eli jos vaikka liukastuu ja jalka murtuu niin kiva tai jos tulee syöpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, enkä ole koskaan ollut työtön. Mikä ihmisessä on vialla, jos ei työllisty? Nepsyjäkö? Kyllä heidänkin pitäisi saada mahdollisuus saada jalkaa työnantajan oven väliin. Voisivat olla hyviä ja tunnollisia työntekijöitä. Alkutöytäisy työmarkkinoille puuttunee?
N64
Huomaa kyllä, että olet 64v. Minunkin vanhempani pääsivät suoraan koulunpenkiltä töihin, ei tarvinnut muuta kuin kävellä työpaikalle ja sanoa että tulen teille töihin. Kumpikaan ei ole ollut päivääkään työttömänä koko elämänsä aikana, kumpikaan ei ole tehnyt yhtään työhakemusta koko elämänsä aikana. Kummallakin on aina ollut kokoaikatyö.
Minä olen suorittanut erinomaisin arvosanoin kolme eri tutkintoa. Olen tehnyt ilmaisia työharjoitteluja useille eri työnantajille. Olen tehnyt satoja työhakemuksia. Olen kehittänyt itseäni ja päivittänyt osaamistani. Kukaan ei
Sama ongelma. Ratkaisin sen kouluttautumalla lisäksi duunariammattiin ja sain töitä. Suosittelen kokeilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, enkä ole koskaan ollut työtön. Mikä ihmisessä on vialla, jos ei työllisty? Nepsyjäkö? Kyllä heidänkin pitäisi saada mahdollisuus saada jalkaa työnantajan oven väliin. Voisivat olla hyviä ja tunnollisia työntekijöitä. Alkutöytäisy työmarkkinoille puuttunee?
N64
Huomaa kyllä, että olet 64v. Minunkin vanhempani pääsivät suoraan koulunpenkiltä töihin, ei tarvinnut muuta kuin kävellä työpaikalle ja sanoa että tulen teille töihin. Kumpikaan ei ole ollut päivääkään työttömänä koko elämänsä aikana, kumpikaan ei ole tehnyt yhtään työhakemusta koko elämänsä aikana. Kummallakin on aina ollut kokoaikatyö.
Minä olen suorittanut erinomaisin arvosanoin kolme eri tutkintoa. Olen tehnyt ilmaisia työharjoitteluja useille eri työnantajille. Olen tehnyt satoja työhakemuksia. Olen kehittänyt itseäni ja päivittänyt osaamistani. Kukaan ei
Tämä on tosiaan vanhentunut ajatusmalli vanhemmilla ihmisillä. Isovanhempani ihmettelevät miksi en hae töitä. Haen koko ajan, laitan hakemuksia ja avoimia työhakemuksia. Isovanhemmat: miksi et mene paikan päälle ja kysy? Toki, sillä tavalla isovanhempani olivat työelämässä vuosikymmeniä samassa työpaikassa vaihtamatta kertaakaan työpaikkaa. Ei heillä ole minkäänlaista käsitystä tämän päivän työnhausta ja sitkeä ajatusmalli, että jokainen vasta valmistunut mille alalle vain aina löytää heti työtä, no koska hän on valmistunut alalle.
Omat vanhempani myös heti löysivät valmistumisen jälkeen työpaikat suhteiden kautta, mutta minulle ei valitettavasti ole sisäpiiriä, joka töihin ottaisi vain siksi koska olen jonkun piirissä ja sellainen pääsee läpi.
Aivan varmasti työttömien naisten määrä kasvaa, jos halutaan rekrytoida ainoastaan 30 - 40 ikäinen työtä vaihtava mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys teille hörökorvaisille Tiktok-bimbergbomeille; kehotatteko siis äitejänne, sisarianne ja mummojanne myymään vittuaan netissä tai livenä? Nämä täällä kommentoivat luuserit istuu oikeasti päivät pitkät vihaisina ja raivoissaan hikikomeroissaan hakkaamassa tattia ja tietokonetta, muuta elämää heillä ei ole. Eikä tule ja siitä johtuu katkeruus sekä naisviha. Nauran paskaisesti jokaiselle näiden luusereiden kommenteille.
Kuinka moni nuori nainen myy itseään perheeltä, kuten vanhemmilta, sisaruksilta, ystäviltä salaa? Voin kertoa nimittäin aika moni. Kerran eräs itseään myyvä nuori nainen paljastui frendin pikkusiskoksi, myi itseään vaikka oli varakkaasta perheestä ja 9-10 tyttö koulussa. Kukaan muu hänen lähipiiristä ei tiennyt, nuoren naisen myyvän itseään j
Totaalisen kusipäinen kaveri, kun meni tuollaista kertomaan. Olisi kyllä entinen ystävä minulle. Ihan sama kuin seksityöntekijä levittelisi asiakkaiden tietoja. Taidetaan olla aika lähellä kunnianloukkausta molemmissa tapauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Eli palkkarahat pitää laittaa säästöön työttömyysaikaa varten, ei voi ostaa muuta kuin ruokaa.
Ansiosidonnaisen keräysaika pidennettiin ja lisäksi poistettiin lapsikorotukset ja tuli porrastus.
Koko ansiosidonnainen tuhottiin. Maksat täysiä työttömyysvakutusmaksuja ja saat 2 kk täyttä työttömyysvakuutusta ja sitten sinun rahasi varastetaan.
Todella kannustavaa. LOL :D
Tahan näitä yrittäjien valheita.
Sieltä kivien altako löytyy yrittäjien halu palkata tarpeeksi väkeä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko ansiosidonnainen tuhottiin. Maksat täysiä työttömyysvakutusmaksuja ja saat 2 kk täyttä työttömyysvakuutusta ja sitten sinun rahasi varastetaan.
Todella kannustavaa. LOL :D
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.
Hallitus leikkaa myös keskituloisen sairaspäivärahaa 300-400 kuukaudessa ensi vuonna. Eikä hekään saa omistusasuntoon asumistukea, jos murtuu jalka tai tulee syöpä.
Ensi vuonna, jos palkka on 2400 brutto niin sairaspäivärahaa saa 1000 brutto - verot kiitos hallituksen leikkauksen.
Kukaan ei jatkossa jää ainakaan masennuksesta tai ahdistuksesta sairaslomalle.
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuonna, jos palkka on 2400 brutto niin sairaspäivärahaa saa 1000 brutto - verot kiitos hallituksen leikkauksen.
Kukaan ei jatkossa jää ainakaan masennuksesta tai ahdistuksesta sairaslomalle.
Jos asuu omistusasunnossa ei saa asumistukea tohon enää lisäksi.
Vuokralla saa asumistukea sairaspäiväraha leikkauksen lisäksi.
Trollien trollit kirjoittaa taas kerran , työtön yrittäjä kirjoittaa ?
Kuule kun nyt viety tuhkatkin pesästä köyhiltä ei he voi korjauttaa kodin koneita saati kämppää tai autoa
Ei ole oikeita työpaikkoja on ilmaisia kokeiluita
Veikkaan, että pankkeja kaatuu. Työikäiset ei pysty kohta enää maksamaan lainojaan, vuokriaan ja laskujaan.
Jos pankit kaatuvat niin omat rahaa saa pitää talletussuojaan asti.