Avovaimon ja itseni rahat.
Huommenta!
Lueskelin useita keskusteluja jo aiheesta, ja ajattelin että tämä olisi ehken fiksumpi alusta avata keskustelu kuin Suomi24.
Tilannehan on semmoinen, olemme noin nelikymppinen pariskunta, että meillä on rahat erikseen, ja vaimo on pyydellyt pitkin vuotta rahaa lainaan, opiskelut kesken alan vaihdon takia.
Tämän lainailun takia oma rahatilanteeni on nyt vuoden ajan ollut aivan kuralla, tienaan noin 1600€/kk josta maksan tällä hetkellä kaikki asumiseen ja ruokailuun liittyvät kulut, itselleni jää noin 50-100€ kuussa käteen, josta maksan omat polttoaineeni, riittää juuri ja juuri jos en tarvitse ajaa kuin töihin ja takaisin.
Viime viikonloppuna selvisi, että avovaimollani on noin 6000€ säästötilillä ja reilu 2000€ käyttötilillä. Keskustelu asiasta alkoi kun jouduin käyttämään autoni katsastuksessa, joka maksoi 59€ sekä ostamaan siihen varaosia 131.95€ edestä. Usiintakatsastus oli vielä päälle 30€.
Tämä veti oman tilini nolliin, joten en pystynyt ostamaan ruokaa ollenkaan, ja tästäkös avovaimo kimpautui täysin, ei kuulema maksa mistään mitään. Pitkän huutamisen kuuntelun jälkeen näytin hänelle tilini, ja hän näytti omansa, josta ei kuulema ole vara maksaa mitään. Tässä vaiheessa itselläni keitti ylitse, ja lähdin yöksi työpaikalle nukkumaan.
Työkaveri tankkasi autoni, sekä antoi rahaa lainaan, sain nyt ruokaa hankittua.
Avovaimo pitää mykkäkoulua.
Mitenkä tästä eteenpäin? Kaikki tilisiirrot on ylhäällä, jos eroamme, voinko vaatia rahojani takaisin laillisin keinoin esimerkiksi käräjäoikeudessa? Varani eivät riitä lakimiehen palkkaamiseen.
M37, firman koneella, jottei avovaimolle jää jälkiä tästä.
Kommentit (42)
Tienaan saman verran kuin ap.
Meillä on niin että jään aina velkaa vuokran takia. Yhteensä kymmenen vuoden aikana on tullut työssäkäyvänä noin viiden tonnen velka vaimolle, kun ei vaan palkka riitä elämiseen. Meillä homma on tehty niin että en enää edes tiedä omia pankkitunnareita ja hän saa hoitaa kaiken mitä tulee "rahoihini".
En käy missään muualla kuin töissä ja kotona. Jos tukka on kasvanut liian pitkäksi, niin minut "viedään" parturiin, koska luonnollisesti mulla ei ole varaa sellaiseen. Niin hän maksaa. Sama pätee vaatteisin kun kengät on lopulta siinä kunnossa ettei kehtaa minun kanssa liikkua, niin saan uudet.
Itse en enää osta mitään. Kyllästyin pyytämään kaupan kassalla puhelimitse rahaa tilille, niin en enää hoida ostoksiakaan, kun ei siellä ole rahaa kuitenkaan. Loput rahoista menee lapsiin. Jos joudun työttömäksi niin saa ansiosidonnaiset kunhan täyttelee kupongit mun puolesta. Itse en jaksa ja olen mieluusti rahattomana.
M51
No siis, meilläkin mies maksaa pääasiassa elämisen kulut, minä maksan vain puolet yhteisestä asuntolainasta. Omat rahani pistän poikimaan lisää sijoituksiin ja joku päivä olisi tarkoitus maksaa niillä yhteinen laina pois. Mies on huono säästämään rahaa, minä taas hyvä. Olenko siivellä eläjä?