Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen Bachelor 2024 official

Vierailija
21.10.2024 |

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Bachelor Suomi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (6871)

Vierailija
5701/6871 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/viihde/art-2000001254270.html

Venla ja Vivianna ovat olleet samaan aikaan finalisteja eli vuonna 2017!!

Eli he tuntevat edes jonkun verran. Eivät kaveeranneet Batsessa.

Tässä Miss Helsinki 2017 on nuo kaksi Batsen ehdokasta ja ainakin kaksi rikollista Antoisa vuosi, antoisa kilpailu Miss Helsinki.

Onpas sekalainen seurakunta Miss Helsingin finaalissa!

Moneenko ohjelmaan/kilpailuun Venla vielä osallistuu saadakseen julkisuutta ja hyväksyntää? 2x batse, 1x Miss Helsinki-kisa.

Finalisti Maria Mustonen jäi Thaimaassa tms kiinni huumerikoksesta ja oli vankilassa. Pian sen jälkeen haki politiikkaan

Aikamoinen tyrkky tuo Venlakin. Hän vaikuttaa jotenkin hauraalta ja vähän ujolta, mutta ilmeisesti on kova pyrkimys esille ja julkisuuteen.

Vierailija
5702/6871 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten ikinä lomailleet Kreikassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5703/6871 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monica voi muuttaa Joonaksen kanssa Afrikkaan ja siellä pistää pystyyn paritusohjelman, miksi johonkin Losiin :D

Olipas taas mauton kommentti. 

Miksi pidit tuota mauttomana? Joku keksi heille ihan toteuttamiskelpoisen idean. Joonaksen olisi varmasti helppo päästä asumaan Afrikkaan ja tuon homman he osaisivat. Jos tarvitsevat apuvoimia laajentaessaan toisiin maihin, niin Belle tuntee hyvin Kamerunin. Fannikin tuntisi pari maata, mutta häntä eivät kelpuuta. Vai onko Afrikassa mielestäsi jotain vikaa eikä sinne voisi muuttaa? 

Kai mä otin ton törkykomnenttina.

Mutta jos se ei sitä ollut pyydän anteeksi.

Törky se oli. Ainahan rasistit seli-selittelee sanomisiaan, kun kuitenkin häpeävät sitä rasistisuuttaan. Monica on tullut Suomeen 7-vuotiaana eli asunut Suomessa suurimman osan elämästään. Miksi hänen pitäisi mennä Afrikkaan. Luonnollisinta noille on tehdä valinta Suomen ja Amerikan välillä. Joonas ei kuitenkaan ole palaamassa Suomeen eli valinta lienee selvä.  

Vierailija
5704/6871 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Monica työskentelee lastenkodissa, niin siellä on todennäköisesti kouluikäisiä lapsia. Monican kielitaito kyllä riittää työskentelyyn heidän kanssaan.

Sehän tässä Monican kielitaidossa onkin kuvaavaa, että työskentelee päiväkodissa mutta itse kutsuu sitä esittelyssä lasten kodiksi. 

Oletko varma, että työskentelee päiväkodissa?

Lasten kodissa ohjaajankin tulee olla Monicaa kovempi. 

Kenen lasten kodissa? Vai tarkoitatko lastenkodissa? Vähän eri asioita... Opettele kirjoittamaan yhdyssanat oikein, että tulet ymmärretyksi.

Haha, juurikin noin. Haukkuu Monican suomen kielen taitoa, mutta ei itse osaa omaa  äidinkieltään.

Vierailija
5705/6871 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monica voi muuttaa Joonaksen kanssa Afrikkaan ja siellä pistää pystyyn paritusohjelman, miksi johonkin Losiin :D

Olipas taas mauton kommentti. 

Miksi pidit tuota mauttomana? Joku keksi heille ihan toteuttamiskelpoisen idean. Joonaksen olisi varmasti helppo päästä asumaan Afrikkaan ja tuon homman he osaisivat. Jos tarvitsevat apuvoimia laajentaessaan toisiin maihin, niin Belle tuntee hyvin Kamerunin. Fannikin tuntisi pari maata, mutta häntä eivät kelpuuta. Vai onko Afrikassa mielestäsi jotain vikaa eikä sinne voisi muuttaa? 

Kai mä otin ton törkykomnenttina.

Mutta jos se ei sitä ollut pyydän anteeksi.

Törky se oli. Ainahan rasistit seli-selitte

Niinpä.

Vierailija
5706/6871 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Monica työskentelee lastenkodissa, niin siellä on todennäköisesti kouluikäisiä lapsia. Monican kielitaito kyllä riittää työskentelyyn heidän kanssaan.

Sehän tässä Monican kielitaidossa onkin kuvaavaa, että työskentelee päiväkodissa mutta itse kutsuu sitä esittelyssä lasten kodiksi. 

Lastenkodissa oltava amk-tutkinto. 

Vierailija
5707/6871 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastenkodissa oltava amk-tutkinto. 

Siellä voi työskennellä myös muitakin ammattihenkilöitä.

Vierailija
5708/6871 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon samaa mieltä että jos on asunut suomessa tyyliin vaikka lapsesta asti niin miksi ihmeessä pitäisi mennä takaisin afrikkaan.

Jos tummaihoisena ihmisenä on asunut valtaosan elämästään suomessa niin kyllä ainakin itse laskisin suomalaiseksi ihonväristä huolimatta.

Jos tummaihoisena ihmisenä on asunut vuosikaudet suomessa niin kyllä silloin on jo todella suomalaistunut.

Ja mitä Monicaan tulee niin minulle hän on ihonväristä huolimatta suomalainen.

Jotkut nyt varmaan menee ottamaan tämänkin kommentin väärin.

Tarkoitan siis että jos ulkomaalaisena on asunut vuosikaudet suomessa niin kyllä se ihmisestä suomalaisen tekee.

Vaikka tottakai ne omat juuret ja taustat on silti olemassa.

Mutta luulen että ymmärsitte mitä koitin sanoa.

Vierailija
5709/6871 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://eperusteet.opintopolku.fi/#/fi/ammatillinen/1715119/tekstikappa…

Tiedoksi, että myos lastenohjaaja voi työskennellä myös lastensuojelussa esim, lastenkodissa, Täällä on ollut todella törkeää kommentointia Monican kyvystä toimia tällä alalla. Hän on koulutettu ihminen, ja ihan hyvä työssään.

Vierailija
5710/6871 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä. Nyt täällä selitetään, että Afrikka ei olisi sopiva kohde Monican ja Joonaksen muuttaa. Ja sen ehdottaminen olisi törkykommentti edelleen. En siis itse keksinyt tuota hyvin toteuttamiskelpoista ideaa afrikkalaisesta paritusohjelmasta. Mutta miksi ihmeessä Afrikka ei olisi heille hyvä vaihtoehto? . Tuo Monica kertoi asuneensa Suomessa 19 vuotta ja on nyt 33 vuotta eli tullut 14 vuotiaana. Kovin monet vaikka Suomessakin syntyneet somalit ovat hyvin kiintyneitä perheensä lähtömaahan ja vierailevat siellä. Miksi ihmeessä näin ei olisi ihmiset kuten vaikka Monica, joka Bellen kanssa niin korostivat afrikkalaisuuttaan. Edelleenkin mitä pahaa Afrikassa on, etteivät he voisi asua ja toteuttaa tv hanketta siellä? Se voisi kenties poikia myös sen Joonaksen haaveilemaan matkailuohjelman vai pitäisikö sekin olla Kaliforniasta tai Suomesta

Vierailija
5711/6871 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka epätoivoinen voi nainen olla että ottaa ruusun vastaan tuollaiselta mikkihiireltä joka on sekunti sitten bylsinyt toista naista 🙈 Mikä meitä naisia oikein vaivaa että pidetään kynnysmattona vuosikymmenestä toiseen ei vaan voi käsittää, surullista 😳

Tämä!!

Vierailija
5712/6871 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä. Nyt täällä selitetään, että Afrikka ei olisi sopiva kohde Monican ja Joonaksen muuttaa. Ja sen ehdottaminen olisi törkykommentti edelleen. En siis itse keksinyt tuota hyvin toteuttamiskelpoista ideaa afrikkalaisesta paritusohjelmasta. Mutta miksi ihmeessä Afrikka ei olisi heille hyvä vaihtoehto? . Tuo Monica kertoi asuneensa Suomessa 19 vuotta ja on nyt 33 vuotta eli tullut 14 vuotiaana. Kovin monet vaikka Suomessakin syntyneet somalit ovat hyvin kiintyneitä perheensä lähtömaahan ja vierailevat siellä. Miksi ihmeessä näin ei olisi ihmiset kuten vaikka Monica, joka Bellen kanssa niin korostivat afrikkalaisuuttaan. Edelleenkin mitä pahaa Afrikassa on, etteivät he voisi asua ja toteuttaa tv hanketta siellä? Se voisi kenties poikia myös sen Joonaksen haaveilemaan matkailuohjelman vai pitäisikö sekin olla Kaliforniasta tai Suomesta

Näköjään minua jopa kutsutaan selitteleväksi rasistiksi. Se unohtui tuosta äskeisestä. Kaikkea sitä saakin lukea. Pikkuisen on herkillä nämä afrikkalais-rasismiasiat. 

Vierailija
5713/6871 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Jos sen ehdottaminen on törkykommentti, niin mitä k.o. henkilö itse ajattelee Afrikasta? Siellä on  moderneja kaupunkeja, upeaa luontoa jne. 

Vierailija
5714/6871 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.instagram.com/reel/DFxXPb_IuSz/?igsh=d2ZxbWlqbHMyMzEy

Häiritsee, että onko tässä Viviannan videossa hänellä takapuoli märkä? Ihan kuin olisi teksti haluttu siksi laittaa juuri tuohon kohtaan peittämään märkää länttiä mekossa. 

Vierailija
5715/6871 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt näköjään haukutaan kirjoittajaa, kun en huomannut tarkistaa, että puhelimen automaattikirjoituksen olettaneen lasten koti kirjoittaessani yhteen lastenkoti. 

Vierailija
5716/6871 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://eperusteet.opintopolku.fi/#/fi/ammatillinen/1715119/tekstikappa…

Tiedoksi, että myos lastenohjaaja voi työskennellä myös lastensuojelussa esim, lastenkodissa, Täällä on ollut todella törkeää kommentointia Monican kyvystä toimia tällä alalla. Hän on koulutettu ihminen, ja ihan hyvä työssään.

Niinpä.

Vierailija
5717/6871 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en kohta enää erota mikä tässä keskustelussa on rasismia ja mikä ei.

Joten jos olen moittinut jotakuta syyttä suotta esitän pahoitteluni.

Totuus kuitenkin on se että täällä on jonkun verran solvattu Monicaa ja selvästi osasyynä näyttäisi olevan juurikin ihonväri.

Mun silmiin on osunut myös kommentteja joissa vähän yritetään Monican ammattitaitoa lastenohjaajana kyseenalaistaa.

Sekä Monican suomen kielen taitoa.

Instassa törmäsin sellaiseen "meinas oksu tulla" kommenttiin.

Mua ei kiinnosta tippaakaan jos joudun vihan kohteeksi siitä että puolustan Monicaa ja Joonasta kommenteissani.

En hyväksy että ihmisiä kiusataan asioista joille eivät itse voi mitään esimerkiksi ihonväri sex suuntautuminen yms.

Oon tosin itse joskus pilkannut vammaisia mutta se on ollut läppää.

Vierailija
5718/6871 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt näköjään haukutaan kirjoittajaa, kun en huomannut tarkistaa, että puhelimen automaattikirjoituksen olettaneen lasten koti kirjoittaessani yhteen lastenkoti. 

Sinä saat haukkua muita, mutta sinua ei saa haukkua. Aha. 

Vierailija
5719/6871 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta joku kuitenkin kysyy "vertasitko juuri Monicaa vammaisiin"

Vastaan jo valmiiksi: en verrannut.

En tosiaankaan.

Vierailija
5720/6871 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monica näytti niissä kuvissa jossa punasta huulipunaa joltain stereotyypiltä. Niin kuin ne entisajan Brunbergin pusujen hahmot. 😬

N***suukkoja ne ovat olleet. Tosiaan hahmo aivan samanlainen

Välillä sitä miettii, että pienellä saa jotkut ihmiset innostumaan... Eri rotuinen niin heti ollaan ihmeissään, että joo, ne cce näyttää ne cceltä, onpa jännittävää!

Pienet on piirit kun noin kovasti jännittää nähdä telkussa eli lähes livenä suklaapupusun hahmo!

Voi sun pieniä piirejä Hänenkin heimon edustajia on tullut vastaan heidän kotiseudullaan. Taitaa ne pienet piirit olla paremminkin siellä päin. 

Hänenkin, heidän? Mihin viittaat?

Rasisteja palsta täys.