Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen Bachelor 2024 official

Vierailija
21.10.2024 |

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Bachelor Suomi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (6871)

Vierailija
3341/6871 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös eronneista vanhemmista toinen voi muuttaa ulkomaille vaikka toinen vanhempi jää lähtömaahan. Ihan mistä syystä tahansa. Ja myös tätä tapahtuu ja on aina tapahtunut paljon, eikä se lapsi siihen kuole, jos asia hoidetaan hyvin. Se on myös lapselle elämää avartava, vahvistava ja rikastuttava kokemus, että näkee muutakin maailmaa kuin vain Suomen, ja pääsee asumaan muuallakin kuin Suomessa! Siis, KUNHAN asia hoidetaan hyvin.

---

Toivottavasti sinulla ei ole lapsia, kun sinulle riittää vain se, että lapsi ei kuole. Normaali vanhempi ajattelee aika paljon muutakin kuin sitä, kuoleeko lapsi johonkin valintaan vai ei. Esimerkiksi sellainen asia kuin lapsen turvallisuudentunne on normaalille vanhemmalle tärkeä asia. 

Sanonko minä, että se on ainoa asia, joka minulle riittäisi, että lapsi ei kuole?! Sinä sen sijaan tunnut ottavan yleiset sanonn

Ja nyt sitten kuvittelet, että lapsia on ok riepotella miten sattuu, koska sinun lapsesi selvisi vauvaikäisenä kohtaamastaan tragediasta aikuisuuteeen hyvin? Etkö oikeasti pysty keksimään, mikä ero on siinä, että lapsi menettää vanhemman, jota ei edes muista verrattuna siihen, että lapsi erotetaan vanhemmasta, jonka kanssa lapsi on viettänyt paljonkin aikaa ja joka on edelleen elossa? 

Vierailija
3342/6871 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä Monica sanoo tuossa, "Joonas tulee näkemään kuka on Monica Sorsa sitten"?  En erota muuta...

Monica TOR, ei Sorsa :D Tor on Monican sukunimi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3343/6871 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osittain tuotannon vika. Olisivat jättäneet päivän tai kaksi tohon väliin 

Ei millään tasolla tuotannon vika. Tämä ei ole uutuusformaatti Suomessa. Kyllä nuo tietävät, mikä on pelin henki. Jos eivät ole ottaneet selvää, sitten voi katsella peilistä syyllistä. 

Ei jenkkiversiossa ainakaan mennä toisen luota yökylästä suoraan seuraavalle. Tiedän koska olen katsonut näitä aivan liikaa. 😄 Mielestäni ihan inhimillistä jättää joku hengitystauko tohon. 

Käytännössä ihan sama tapahtuuko paneminen seuraavana päivänä vai kahden päivän päästä. Joka tapauksessa kyse on siitä, että molemmat "koeajetaan" ennen lopullista valintaa eli suhteellisen pienellä aikaikkunalla ihmisille, jotka eivät ole tottuneet panemaan viikossa useita eri ihmisiä. 

Ei se kyllä omasta mielestäni ole ihan sama.  Toki oonkin deittaillut viimeksi sellaisessa maailman ajassa, jolloin tollasta ei varsinaisesti tehty. Saat olla eri mieltä toki, mut tää nyt on oma näkemykseni. Sitäpaitsi tuotanto noi päivät päättää. Voi hekin tehdä sen valinnan pyritäänkö tossa sarjapanemiseen vaan vai myös joidenkin oikeiden tunteiden syntymiseen. Jälkimmäisen kannalta ei ole ihan sama.

Vierailija
3344/6871 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle, joka puolustelet lasten erottamista isästään: Onko sinusta oikeasti ihan samantasoinen asia menettää isä kuolemalle vauvaiässä tai menettää isä äidin haihattelun takia 13-vuotiaana? 

Vierailija
3345/6871 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää, miten naiset puhuu voivansa ottaa lapsensa mukaan Jenkkeihin asumaan. Ovatko kysyneet lapselta ja lapsen isältä onko se ok?? Entä koulunkäynti, harrastukset, kaverit, sukulaiset ym. Ei se ole niin yksinkertaista. 

Tätä samaa asiaa on jankattu täällä sivukaupalla. Ei lien meidän asia järjestää heidän asioita

Eivätköhän he ole miettineet tätä asiaa jo aiemmin, ja puhuneet lasten isien kanssa asiasta edes jollain tasolla sen verran, että asia voisi olla heillekin ok, jos ajankohtaiseksi tulisi.

Onhan ihmiset muuttaneet maista toisiin lastensa kanssa jo aikojen alusta, ja miljoonat tekevät edelleenkin niin joka vuosi - niin miksi se juu

Niin, nämä ihmiset, joille se on ollut traumaattista, ovat juuri niitä lapsia, joiden kanssa asiaa ei ole osattu hoitaa asiallisesti ja hyvin. On myös niitä ihmisiä, joiden mielestä muutto ulkomaille toisen vanhemman kanssa on ollut hyvä asia.

On lapsia, jotka ovat traumatisoituneet ylipäätään vain siitäkin, että vanhemmat erosivat - koska ero on hoidettu lapsen kannalta repivästi ja väärin. Ja on lapsia, jotka eivät ole nähneet toista vanhempaansa ollenkaan, vaikka molemmat asuisivat Suomessa ja kohtuullisen matkan päässä. Toisaalta on myös lapsia, jotka viettävät sitten vaikka kaikki lomansa Suomessa toisen vanhemman ja sukulaisten luona (matkustaa näille lomille useimmiten jopa sen ulkomaille muuttaneen vanhemman kanssa), ja jonka toinen vanhempi saattaa lisäksi käydä toisinaan häntä moikkaamassa siinä uudessa kotimaassa.

Ongelma on siis joku muu kuin se, että asutaan eri maissa.

Vierailija
3346/6871 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osittain tuotannon vika. Olisivat jättäneet päivän tai kaksi tohon väliin 

Ei millään tasolla tuotannon vika. Tämä ei ole uutuusformaatti Suomessa. Kyllä nuo tietävät, mikä on pelin henki. Jos eivät ole ottaneet selvää, sitten voi katsella peilistä syyllistä. 

Ei jenkkiversiossa ainakaan mennä toisen luota yökylästä suoraan seuraavalle. Tiedän koska olen katsonut näitä aivan liikaa. 😄 Mielestäni ihan inhimillistä jättää joku hengitystauko tohon. 

Käytännössä ihan sama tapahtuuko paneminen seuraavana päivänä vai kahden päivän päästä. Joka tapauksessa kyse on siitä, että molemmat "koeajetaan" ennen lopullista valintaa eli suhteellisen pienellä aikaikkunalla ihmisille, jotka eivät ole tottuneet panemaa

Jos oikeita tunteita syntyy, eipä se päivästä ja kahdesta ole kiinni. Osallistujat tietävät vallan hyvin kuvausaikataulun jo ennen kuin matkustavat Kreikkaan. Siitä ei ole kovin vaikeaa päätellä, missä tahdissa loppumetreillä tehdään koeajot. Ei tuolla voi puolta vuotta odotella, että tulisiko niitä tunteita vai ei. 

Vierailija
3347/6871 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei olisi tullut mieleenkään erottaa lastani isästään. Oma uusi suhteeni kaatui siihen, etten voinut enkä halunnut viedä lastani Helsingistä Turkuun- melkosen paljon lyhyempi matka kun Suomesta Losiin. En halunnut, että lapsi menettää arjen isänsä kanssa vaan halusin, että hän voi käydä koulua molemmista kodeista ja kodit ovat lähekkäin ja että isä oli lapsen arjessa mukana. Kertaakaan en ole tätä päätöstä katunut, mies ei siis ollut minulle oikea.

Vierailija
3348/6871 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin yhden päivän tauosta, en puolen vuoden. Mut oleppa sitten eri mieltä, en jaksa  jankuttaa tätä tän enempää.

Vierailija
3349/6871 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuin yhden päivän tauosta, en puolen vuoden. Mut oleppa sitten eri mieltä, en jaksa  jankuttaa tätä tän enempää.

Päivällä ei ole mitään merkitystä tuollaisessa tilanteessa, jossa joka tapuksessa molemmat pannaan läpi ennen lopullista päätöstä. Emmehän me edes tiedä, onko tuossa välissä yksi päivä vai kaksi päivää. Tiedämme vain sen, mitä tv:ssä näytetään. 

Vierailija
3350/6871 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivas. MINULLE olisi merkitystä yhdellä tai kahdella päivällä. Sulle ei ole. Asia selvä. 

Vierailija
3351/6871 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää, miten naiset puhuu voivansa ottaa lapsensa mukaan Jenkkeihin asumaan. Ovatko kysyneet lapselta ja lapsen isältä onko se ok?? Entä koulunkäynti, harrastukset, kaverit, sukulaiset ym. Ei se ole niin yksinkertaista. 

Lapsi ei päätä, missä asuu. Ja jos nainen on yh eipä sillä isälläkään ole asiaan sanottavaa. Ja jos viitsit katsoa viimeisimmän jakson, siinä Monica avaa hyvinkin tarkasti, miten itse ajattelisi asian menevän. 

Vaikka eivät oke olleetkaan naimisissa lapsen isän kanssa, niin jonkinlainen yhteishuoltajuus on ollut. Jättihän aiemminkin lapsen kahdeksi vuodeksi isän hoiviin lähtiessään ulkomaille. Että sellainen tapaus. 

Ei tuos

Mitä ihmettä te suollatte näiden ihmisten yksityisasioita tänne, minua ei tippaakaan kiinnosta kuka teki ja mitä ja missä menee. Missä aikoo mennä.
Vai onko tulossa sarja, Monican ja Bellen lapset kertovat traumoistaan ja kokemastaan rotusorrosta koulutiellä.

Vierailija
3352/6871 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi taivas. MINULLE olisi merkitystä yhdellä tai kahdella päivällä. Sulle ei ole. Asia selvä. 

Miksi luulet, että ketjussa puhutaan siitä, mikä on SINULLE merkitysksellistä? Mistä edes tiedät, montako päivää yönylitreffien välillä oikeasti on? Ei sitä ainakaan ohjelmassa ole kerrottu. 

Vierailija
3353/6871 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös eronneista vanhemmista toinen voi muuttaa ulkomaille vaikka toinen vanhempi jää lähtömaahan. Ihan mistä syystä tahansa. Ja myös tätä tapahtuu ja on aina tapahtunut paljon, eikä se lapsi siihen kuole, jos asia hoidetaan hyvin. Se on myös lapselle elämää avartava, vahvistava ja rikastuttava kokemus, että näkee muutakin maailmaa kuin vain Suomen, ja pääsee asumaan muuallakin kuin Suomessa! Siis, KUNHAN asia hoidetaan hyvin.

---

Toivottavasti sinulla ei ole lapsia, kun sinulle riittää vain se, että lapsi ei kuole. Normaali vanhempi ajattelee aika paljon muutakin kuin sitä, kuoleeko lapsi johonkin valintaan vai ei. Esimerkiksi sellainen asia kuin lapsen turvallisuudentunne on normaalille vanhemmalle tärkeä asia. 

Sanonko minä, että se on ainoa asia, joka minulle riittäisi, että lapsi ei ku

Ei. Vaan sanon, että lapset kestävät paljon enemmän kuin mitä sinä luulet heidä kestävän, ja he ovat aika joustavia. Oikeasti heidän myös kuuluu kokea (turvallisen aikuisen kanssa, asiat hyvin hoitaen) vaikeitakin asioita jo pienestä saakka - siksi että he tulevat toimeen myös sitten yksin aikuisena, tässä kovassa maailmassa. Kaikelta ennakoiden suojeltu, "tynnyrissä kasvatettu" lapsi ei tule kestämään aikuisuutta ja itsenäisyyttä. (Äläkä nyt hyvän tähden ota tuotakin sanontaa kirjaimellisesti! Laitoin sen kuitenkin varalta lainausmerkkeihin.)

Vierailija
3354/6871 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi ei päätä, missä asuu. Ja jos nainen on yh eipä sillä isälläkään ole asiaan sanottavaa. Ja jos viitsit katsoa viimeisimmän jakson, siinä Monica avaa hyvinkin tarkasti, miten itse ajattelisi asian menevän. 

Vaikka eivät oke olleetkaan naimisissa lapsen isän kanssa, niin jonkinlainen yhteishuoltajuus on ollut. Jättihän aiemminkin lapsen kahdeksi vuodeksi isän hoiviin lähtiessään ulkomaille. Että sella

Tulit kuitenkin tänne kertomaan, ettei kiinnosta. Eikö ole vähän dilemma tämä:) 

Vierailija
3355/6871 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tässä ollut niin paljon juttua halvoista treffeistä sun muista. Ei siinä sitten haluta maksavia välipäiviä pitää. 

Vierailija
3356/6871 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle, joka puolustelet lasten erottamista isästään: Onko sinusta oikeasti ihan samantasoinen asia menettää isä kuolemalle vauvaiässä tai menettää isä äidin haihattelun takia 13-vuotiaana? 

Ei ole samantasoinen. Vanhemman menettäminen kuolemalle on huomattavasti pahempi ja vaikeampi asia. Se 13-vuotias ei ole oikeasti "menettänyt" isäänsä mihinkään. Hän on edelleen olemassa, ja nykyään jatkuva yhteydenpito etävanhempaankin on hyvin helppoa.

Vierailija
3357/6871 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet, että ketjussa puhutaan siitä, mikä on SINULLE merkitysksellistä? Mistä edes tiedät, montako päivää yönylitreffien välillä oikeasti on? Ei sitä ainakaan ohjelmassa ole kerrottu. 

Kerroin että minun mielestäni x. Vastasit eipäs vaan y. Et voi olla eri mieltä toisen ihmisen mielipiteestä. Se että esität oman mielipiteesi ainoana mahdollisena totuutena on lähinnä huvittavaa. 

Vierailija
3358/6871 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Vaan sanon, että lapset kestävät paljon enemmän kuin mitä sinä luulet heidä kestävän, ja he ovat aika joustavia. Oikeasti heidän myös kuuluu kokea (turvallisen aikuisen kanssa, asiat hyvin hoitaen) vaikeitakin asioita jo pienestä saakka - siksi että he tulevat toimeen myös sitten yksin aikuisena, tässä kovassa maailmassa. Kaikelta ennakoiden suojeltu, "tynnyrissä kasvatettu" lapsi ei tule kestämään aikuisuutta ja itsenäisyyttä. (Äläkä nyt hyvän tähden ota tuotakin sanontaa kirjaimellisesti! Laitoin sen kuitenkin varalta lainausmerkkeihin.)

---

Luepa vähän asiasta äläkä meuhkaa. Ei ole hirveän vaikeaa löytää materiaalia, jossa maailmalla riepotellut lapset kertovat kokemuksistaan. Voin kertoa, että eivät ole ihan samaa mieltä kuin sinä, jolla selkeästi ei ole kokemusta siitä, millaista on elää eri maassa kuin toinen vanhempi ilman, että voi itse vaikuttaa asiaan. Asioiden kokeminen ei ole aina pelkästään hyvä asia. Eikä se ole tynnyrissä kasvattamista, että ajattelee lapsen etua oman napansa sijaan. Lapsella on oikeus molempiin vanhempiinsa. 

Vierailija
3359/6871 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

Sanonko minä, että se on ai

Olen eri mieltä. Lapset kokevat kuitenkin ihan ilman mitään aikuisten sekoilujakin ongelmia ja haasteita. Vanhempien ei ole tarkoitus väkisin heittää lisää vaikeuksia lasten tielle, vaan suojella. 

Vierailija
3360/6871 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroin että minun mielestäni X. Sinä vastasit että eipäs vaan Y. Et voi väittää vastaan toisen ihmisen mielipiteeseen, vaan voit vaan esittää omasi. Omasi ei ole koko totuus. Ei minunkaan. Mutta kun kirjoitan että mun nähdäkseen asialla on väliä, nii et voi kommentoida siihen että eihän ole. 😄 Mikä tässä on näin vaikeaa?