Millä voisi vähän työttömänä tienata
Mikä olis sellanen mistä vois joku jotain pientä vaivanpalkkaa maksaa.. varsinaisiin töihin on vaikea päästä
Kommentit (47)
En osaa vaihtaa renkaita. Eka pitäis olla sitä viinaa ja tupakkaa mitä myydä. Nyt ei oo vielä lunta.. ja sanoin jo en tunne metsiä
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tämä sienestys ja marjastus onkin hölmö idea, niin eikö niiden myyminen pimeästi ole kiellettyä?
Marjasaminen on verovapaata, joten ei sitä pimeästi voi tehdä
Ehkä pitää todeta ettei mulla oo osaamista eikä taitoa josta mulle maksettaisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marjojen ja sienien poimiminen.
ai tähän aikaan vuodesta vai?
Siskoni toi eilen metsästä muovikassillisen suppilovahveroita. Antoi minulle puolet, niitä nyt kuivattelen säilöttäväksi. Olivat hämmentävän puhtaita.
Eli kyllä, tähän aikaan vuodesta, ainakin Tampereen seudulla.
Vierailija kirjoitti:
En osaa vaihtaa renkaita. Eka pitäis olla sitä viinaa ja tupakkaa mitä myydä. Nyt ei oo vielä lunta.. ja sanoin jo en tunne metsiä
Laiska keksii aina tekosyitä.
Ja trolli.
0/5
ei tuollaista saamatonta tolloa kukaan ota töihin.unohda lisäraha kun et mitään osaa etkä edes halua opetella.
Mikä tekosyy se on ettei ole autoa? Mikä tekosyy on ettei lähde yksin tuntemattomaan metsään eksymään? Mulla ei ole koskaan ollut autoa miten olisin oppinut vaihtamaan renkaita ? Viinaa pitää ensin ostaa että sitä voi myydä mikä tekosyy se on ?
Eihän niitä osaaviakaan oteta töihin 😄 kun ei ole työpaikkoja edes kaikille niille.
Miten opetella vaihtamaan auton renkaita ilman autoa ??? Kysynpähän vaan 🥴😳
Tee kyselyjä netissä esim. Attapol
Vierailija kirjoitti:
Miten opetella vaihtamaan auton renkaita ilman autoa ??? Kysynpähän vaan 🥴😳
Kysy naapurilta, voisiko hän näyttää, kun vaihtaa oman autonsa renkaat. Oma lapseni opetteli teini-iässä opastuksellani renkaidenvaihdon ja siitä hänelle maksoin, kun vaihtoi renkaat. Oppi vaikka ei vielä ollut auton ajokorttia.
Tee toisinpäin. Vähennä tiettyjen tuotteiden käyttöä niin niiltä jää rahaa säästöön. Olen itse kokeillut tänä kesänä miten kestän pesun ilman mitään pesuaineita. Olenko kerran vai kaksi laittanut hiuksiin shampoota toukokuun jälkeen ja samoin suihkugeeliä. Deodoranttia en ole käyttänyt yli 20 vuoteen.
Ja noita ehdotettuja marjojen ja sienien myymisiä olen joskus tehnyt. Tienasin sienillä tosi hyvin. Myisin nytkin, jos olisin ennättänyt poimia ja ostajia. Marjat syödään kaikki itse ja tavallaan nekin on tienestiä, koska niitä ei tarvitse ostaa. Karpaloita löytyisi nyt, mutta kädet jäätyy ja kestää poimia, eikä ole kaksinen hinta.
Kaiken ei tarvitse olla tienaamista, kun vähentää sieltä kulutuksesta jostain eli kun mulla on vaikka kuivattuja sieniä ja teen niistä ruokaa niin ei tarvitse ostaa niitä sieniä tai lihaa kaupasta ja siinä säästää. Suppilovahverotkin on aika arvokkaita. Ahvenfileetkin kalliimpia kuin lohi. Mulla odottaa sumpussa kalliit gourmeeruoat = made, paljon ahvenia ja parikymmentä rapua.
Deodorantti jonka ostin viimeks maksoi 95 snt. Shampoo jota käytän maksoi ehkä 13 € mutta kestää mulla lähes vuoden.. mulla on puolipitkät luonnonkiharat hiukset. Suihkusaippuaa löysin eurolla ja nehän kestää ..
Marjat ja sienet voi myydä verovapaasti kun keräät ja myyt itse, marjat on luonnonvaraisia ja ne myydään sellaisenaan eli ei saa edes pakastaa.
Toki verottajaa ei varmaan kiinnosta jos myyt pieniä määriä kuivattua suppista tai pakastettua puolukkaa kirppistyyliin, eli itsellesi ylimääräistä pois. Itse totesin yhtenä talvena että hillaa on ihan liikaa ja myin muutaman kilon pois kun pakastimeen piti saada muuta. Kasvimaalta tulee joskus jotain yli oman tarpeen kun sattuukin sille kasville hyvä vuosi, olen myynyt pois pikkurahalla tai vaihtokauppana, kulujen jälkeen näistä ei kyllä edes jäisi mitään verotettavaa.
Noita kyselyjä teen .. tuosta attapol en oo kuullu.. oon käyttänyt crow sovellusta mutta asun sellases paikassa ettei niitä rahatehtäviä oikein usein tuu.. norstatpanel käytän ja yougov . Norstatpanelissa pitäis saada vielä 14 kolikkoa niin saa 15 e lahjakortin wolttiin.
Enkö sanonu en tunne näitä lähimetsiä
Vierailija kirjoitti:
Enkö sanonu en tunne näitä lähimetsiä
Mene sinne metsään ja opettele, älä mene heti niin kauas että eksyt vaan opettele pätkä kerrallaan.
Kyllä alkaa marjakausi olla jo ohi.