Osaisiko joku auttaa? Miehen kännykän ruudulla näkynyt appi
Mies aikoi kotiin (baarista) tullessaan näyttää kännykästään jotain ja avattuaan lukituksen näin oikealla alakulmassa sellaisen pieneltä pop-up ikkunalta näyttäneen ilmoituksen jossa luki "age verification". Tekstin yläpuolella/ympärillä oli mahdollisesti sydän tai jokin muu sen tyyppinen muoto, väri oli punainen. Mies huitaisi sen välittömästi pois ja meni vaikeaksi kun kysyin mikä se oli. Ei kuulemma tiedä, "ehkä joku instagram juttu". Ei ollut koskaan kuulemma nähnyt aiemmin.
Asia jäi vaivaamaan. Minulla ei ole iPhonea, enkä ole missään muualla somessa kuin täällä. Osaisiko joku siis neuvoa mistä saattoi olla kyse?
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Sun miehen puhelimen ruudulla näkyy sun isä? Ok.
Perfect match hahahahahahahahaha
Iphonen notifikaatiota ei tule oikeaan alakulmaan.
Onks sun miehellä ihan järjettömän iso ja karvanen persereikä?
Kysy itse mieheltäsi, sillä se selviää
Vierailija kirjoitti:
Onks sun miehellä ihan järjettömän iso ja karvanen persereikä?
Äitis oli ku sua teki, ehe ehe.
Kuulostaa perussuomalaisten miesten keskinäisen kivan appilta.
persu vasten persua bumbum vai mikä se nyt olikaan nimeltään.
Vierailija kirjoitti:
No eihän se selviä, siksi ap täällä kyselee.
Ja sitä paitsi ap oli jo kysynyt ja mies oli vaivautuneena sanonut, ettei tiedä, mikä se on ja pyyhkäisi sen piiloon.
Ja luuletko, että pettäjät kertovat suoraan totuuden, kun heiltä älytään kysyä? Voin sanoa, että eivät todellakaan kerro!
Monet kieltävät kaiken jopa vedenpitävien todisteiden edessä.
Joku kysyi mikä tilanne.
Juteltiin asiasta, kun mies tuli töistä kotiin. Uskon, että jostain väärinkäsityksestä kyse. Annoin kaikki mahdollisuudet tunnustaa, rauhallisesti puhuen ja vakuutellen että kaikesta voidaan puhua. Mies vakuutti, ettei tiedä mistä kyse. Oli humalassa tuolloin, ja sitten säikähti minun reaktiota niin että meni hämilleen. Meillä on siis aiemmin, vuosia sitten alkuaikoina, ollut pahaa mustasukkaisuutta minun puolelta ja mies kuulemma meni niihin "tiloihin" kun aloin kysellä.
Oli kuitenkin itsekseenkin miettinyt tilannetta ja ymmärsi, miksi reagoin noin, ja olisi itsekin kuulemma ihmetellyt jos tulisin baarista kotiin ja ruudulla joku tuollainen. Oli yrittänyt miettiä mikä se oli ja epäilee, että joku pelivideon varoitus. Minusta kyllä mikään verkkosivu ei ollut auki, vaan se ilmoitus tuli siihen alkunäyttöön alas, mutta mies sanoi samaa kuin joku täällä, että iphonessa ei tule siihen alas mitään ilmoituksia. Eli ehkä näin jotain väärin, se oli tosi nopea vilahdus.
Uskon että reagoi oudosti niiden vanhojen traumojen takia, kun häneltä aikoinaan nuorena ja sairaalloisen mustasukkaisena tiukkasin vastauksia. Olen siis 99% varma että väärä hälytys.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän se selviä, siksi ap täällä kyselee.
Ja sitä paitsi ap oli jo kysynyt ja mies oli vaivautuneena sanonut, ettei tiedä, mikä se on ja pyyhkäisi sen piiloon.
Ja luuletko, että pettäjät kertovat suoraan totuuden, kun heiltä älytään kysyä? Voin sanoa, että eivät todellakaan kerro!
Monet kieltävät kaiken jopa vedenpitävien todisteiden edessä.
Se meni siis niin, että mies otti puhelimen esiin näyttääkseen jotain, siinä ruudulla oli tuo "age verification" teksti ja joku punainen logo, mahdollisesti sydän, ja ennen kuin ehdin kysyä mikä se on, mies oli jo jotenkin swaipannut sen pois. Eli sitten kun kysyin ehkä sekunnin päästä, että mikä tuo oli, niin ei enää tiennyt mistä puhun, kun oli jotenkin automaattisesti sulkenut sen (mikä se olikaan) ja avannut verkkosivun/viestiketjun (en muista) näyttääkseen minulle sen jutun minkä halusi alunperin näyttää (kuulemma ravintolan nimi). Siihen asti ei kuitenkaan päästy, kun halusin, että näyttää ensin mikä se age verification juttu oli, ja tässä vaiheessa mies meni vaikeaksi, punastui jne, ja sanoi ettei tiedä.
Tosiaan todella epäilyttävä ajankohta, kun oli juuri baarista tulossa, mutta oli kyllä niin vakuuttava äsken jutellessa, että uskon puhuvan totta.
Ihmettelen, miten vauva.fi sivulla tiedetään(?) noin hyvin Grndr-sovelluksen toiminta.
Kun meni vaikeaksi ja punastui, niin ei puhu totta. Voit kuitenkin uskoa, mitä haluat.
Tinder: How does age verification work? https://www.help.tinder.com/hc/en-us/articles/360040592771-How-does-age…
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, miten vauva.fi sivulla tiedetään(?) noin hyvin Grndr-sovelluksen toiminta.
Meidän kaikkien ukot on kaappihomoja tai exät on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis järki sanoo, että epäilyttävää, ja just noista syistä mitkä sanoit. Mutta meillä 20v suhde takana, eikä mitään pettämiseen viittaavaa koskaan. Mies on myös melkein aina kotona, tekee töitäkin kotoa, käy baarissa ehkä kolme kertaa vuodessa, joten milloin edes pettäisi?
Edelleen toivon, että jos olette niin varmoja että kyseessä deittisovellus, niin laittaisitte vaikka hakusanat joilla löydän Googlesta tuon kuvan/ilmoituksen jonka kuvailin.
Oli meilläki 18 vuoden avioliitto ja mies oli säännöllisessä päivätyössä, ei ikinä ylitöissä, ei edes harrastuksia ja tuli aina suorinta tietä töistä kotiin. Baarissaki kävi vain kolme kertaa vuodessa, ihan niinkuin sun ukkos. Ja kuinka ollakkaan, netistähän se mies alkoi salaa seuraa hakemaan. Puhelin meni mystisesti naamalukituksen taakse, kun aiemmin oli vapaa pääsy. Oli paljon kännykällään. M
Varatuille miehille pitäis kehittää joku syntymämerkin kaltainen signaali, millä heidät tunnistaisi noissa apeissa. Öklöttää ajatellakin, että siellä on ukkomiehiä, jotka esittävät sinkkuja
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole valitettavasti keksitty juttu. Toivoisin vain apua, jos joku tunnistaa tuon "age verification" punaisella logolla, mahdollisesti sydän, joka ilmestyy siis alalaitaan. Ihmettelen siis mm. sitä, että pitääkö jokaisen viestin tultua varmistaa ikä noissa deittisovelluksissa?
Haluaisin uskoa, että tähän on joku viaton selitys, mutta järki sanoo, että liian paljon yhteensattumia. Jos kuitenkin näkisin omin silmin saman minkä näin miehen puhelimen ruudulla, ja se olisi jonkun deittisovelluksen ilmoitus, niin toki sitten olisi uskottava, että mies pettää. Mutta kun en ole mitenkään taitava näissä (hyvin it rajoitteinen), niin en ole vielä googlettamalla löytänyt saman näköistä, siksi pyysin apua. Ja edelleen pyydän.
Oma kokemus on, että siellä missä on savua, on myös tulta. Jos et ole itse pettäjä ja epäilet toista, niin todennäköisesti sinua on petetty jo reippaasti
Sanoit toisessa kommentissa, että mies "meni tiloihin" aiemmasta mustasukkaisuudesta. Punastuminen ei ole sellainen reaktio. Se että yrittää kääntää huomion sinuun, on defenssireaktio. Syytön ei yleensä lähde edes puolustautumaan, vaan reagoi kärsivällisesti ja empaattisesti
Katsoitkos tuon tinderin age verificationin. Tinderillä on punainen logo
Joo siis mies oli todella rauhallinen ja empaattinen kun juteltiin, eli ei mitenkään syytellyt minua, vaan päin vastoin sanoi, että ymmärtää kyllä miksi säikähdin. En ole viimeiseen 15 vuoteen epäillyt sekuntiakaan että mies pettäisi, joten tämä tuli ihan puun takaa, eikä tosiaan mitään muita merkkejä/epäilyksiä ole ollut ilmassa. Tuo punastuminen oli kyllä se epäilyttävin juttu, jota vielä mietin ja jonka vuoksi 1%epäilys jäi.
Se mitä näin oli syvemmän punainen kuin tuo tinderin liekki, ja pehmeämpi muoto. Sellainen ohuehko punainen viiva valkoisella pohjalla joka muodosti ehkä sydämen symbolin. Toki se oli niin nopea vilahdus, että en voi vannoa. Nyt kun sitä olen vielä yrittänyt muistella samalla eri logoja googletellen, niin joka kerta epäselvemmäksi menee muistikuva ja sekoituu noihin googletuksiin. En todellakaan omaa mitään valokuvamuistia, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Terveys appi? Mulla on sellainen i phonessa . Siihen saa askelet ja kalorin kulutukset ym.
Tämän apin grafiikka muistuttaa löytämistäni ehkä eniten näkemääni, siis sellainen kesken jäänyt piirretty sydänsymboli. Mutta miksi siinä olisi joku age verification ja miksi se olisi siinä 'aloitusnäytön' oikeassa alakulmassa..?
Jos kyseessä ei ollut pop up notification, vaan se olikin äppi itsessään, joka oli vain pienennetty ruutu siitä äpistä sinne alakulmaan.
YouTuben pystyy pistää tolleen, kun on maksullinen Youtube käytössä eli kuuntelet sieltä jotain, haluat tehdä jotain muuta puhelimella, laitat sen youtuben ruudun pieneksi sivuun, voi pistää mihin tahansa, ylös tai alas ja molemmille sivuille siis, vasemmalle tai oikealle. sitten näet youtuben, mutta voi tehdä puhelimella jotain muutakin siis. Niinku et on kaksi äppiä esim. auki tai että näät puhelimes äppivalikoiman ja youtube auki siellä reunassa.
Eli näkemäsi alakulmassa ei ollu mikään pop up notification, vaan se oli itsessään joku auki oleva äppi pienennettynä sinne alas.'
Terveys appi? Mulla on sellainen i phonessa . Siihen saa askelet ja kalorin kulutukset ym.