Perheenäiti Miia syöttää lapsilleen pelkkiä eineksiä tässä erikoinen syy
Ruokaa on liian vähän ja epäsäännöllisesti tyttöjen harrastusten määrään nähden, ja äiti määrää keittiössä. Minka ja Minka kertovat, että tarjolla on usein esimerkiksi kylmiä nakkeja ja pinaattilettuja sekä äidin spesiaalia makkaraperunoita.
Äiti itse joko unohtaa syödä tai syö popcornia ja Coca-Colaa. Kotona keittiössä ei mielellään saa valmistaa ruokaa, koska äiti on erityisen tarkka keittiön siisteydestä.
Mä en ole ikinä tykännyt ruoanlaitosta, en missään määrin. Ja leipomista mä inhoan. Jos on sellainen sanonta, että tie miehen sydämeen vie vatsan kautta, niin ei ole ihan ollut mun sellainen näyte, että kyllä ihan muilla avuilla ollaan siinä vaiheessa menty, Miia sanailee jaksossa.
Tyttäret kertovat, ettei heille ole syntynyt innostusta ruuanlaittoon äidin asenteiden vuoksi.
Kun se on niin tarkkaa äidin kanssa, niin sitten se on vähän sellaista, että mitä mä uskallan tehdä siinä, etten mä nyt vaan sotke mitään.
Mä olen sellainen, että mä tykkään, että keittiö on aina tip top. Ei saisi naarmuttaa liettä, eikä saisi sotkea uunia, eikä saisi mitään, että se varmaan on se mun mielestä ehkä se suurin haaste, et mä en anna kenenkään muun tehdä mun keittiössä ruokaa, Miia myöntää.
https://www.seiska.fi/katso/perheenaiti-miia-syottaa-lapsilleen-pelkkia…
No huuhhuh. Mitä tuolla perheessä sitten saa tehdä?
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouluikäisiä ovat, että ehkä syövät koulussa monipuolisen ruuan kuitenkin? Tai sitten eivät syö koulussakaan kunnolla, kun eivät ole tottuneet monipuolisesti syömään.
Naiivi ajatus, että a) kouluruoka olisi monipuolista, b) yksi ateria päivässä riittää urheileville teineille.
No eihän se ole mikään yksi ateria päivässä, jos koulussa syö, on kylmiä nakkeja napsittavaksi, ja illalla saa ranskalaisia ja makkaraa kastikkeella. Ja on siellä koulussa sentään varmaan lähes aina salaattia, kasviksia, leipää jne. tarjolla pääruuan lisäksi.
Kyllä se on yksi ateria. Kylmät nakit eivät ole ateria. Koulussa on salaatti on hyvin yksipuolista ja leipä on näkkäriä. Ei kanna
Kannattaisi katsoa niin ei tulisi jankanneeksi vääriä olettamia. Tytöt kertovat jaksossa ihan selkeästi, että välillä syövät ruuaksi kylmiä nakkeja, joska muuta ei ole eikä keittiötä saa sotkea. Eli nakit eivät ole mikään satunnainen välipala, vaan niillä korvataan ateria, jota ei ole tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Minkä diagnoosin Mia-mamma saa jos menisi tutkimuksiin. Ei ole tervettä tuollainen siisteyspingotus.
Samaa mietin. Varmaan samanlainen nipo matonhapsujen kampaaja muussakin elämässä.
Tekeekö tuo akka minkäänlaisia töitä vai meneekö kaikki aika vahdatessa, että kukaan ei käytä keittiötä?
Vierailija kirjoitti:
Minkä diagnoosin Mia-mamma saa jos menisi tutkimuksiin. Ei ole tervettä tuollainen siisteyspingotus.
OCD on yksi todennäköinen vaihtoehto. Pakkomielteinen siisteys kuuluu pakko-oireyhtymään hyvinkin tyypillisesti.
Kyllä aika monet valmisruuat on ihan hyviä nykyään (eikä vain tuo mainitsemasi merkki).
En halua syödä ruokaa, jonka valmistamisesta on kulunut kolme kuukautta. En usko, että sen ravintoarvo odottamisesta paranee. Lisäksi suolan määrä on iso.
Okei, Miian keittiössä ei saa käyttää keittiökoneita eikä tehdä niitä kotitöitä, joita varten keittiö on tarkoitettu.
Mihin he käyttää kylpyhuonetta? Myös lavuaari ja vessanpytty likaantuvat käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen latvalaho äitinä.
Niin. Ihmisillä on sairauksia. Myös mielen sairauksia. Jos niihin suhtaudutaan pilkalla ja syyllistämisellä, niin sairaat ihmiset eivät uskalla hakea hoitoa sairauksiinsa. Pilkkaatko myös esimerkiksi alaraajahalvaantunutta ihmistä jalkalahoksi?
Voi kristus. No se nyt vain on selvää, että tuolla naisella ei ole kaikki kotona ja todella surullista, että lapset joutuvat kärsimään. Älä siinä yhtään jeesustele. Mä en tunne sääliä tuota naista kohtaan vaan säälin hänen lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
OCD voisi olla vahva ehdokas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin. Varmaan samanlainen nipo matonhapsujen kampaaja muussakin elämässä.
Miten on toiminut vauvan vaippojen kanssa? Miten ylipäätään on saanut lapsia tehtyä. Sänkypuuhissa menee pian lakanat ryppyyn ja erilaisia eritteitä valuu .
Miten on toiminut vauvan vaippojen kanssa? Miten ylipäätään on saanut lapsia tehtyä. Sänkypuuhissa menee pian lakanat ryppyyn ja erilaisia eritteitä valuu .
--
Sairas ihminen ei ole läheskään aina sairas koko elämäänsä. Tuollainen neuroottisuus voi puhjeta myöhemmällä iällä esim. traumaattisen kokemuksen seurauksena.
yksi tuttuni oli suurtalouskokin (nainen) kanssa parisuhteessa ja sanoi, että neuroottisempaa ihmistä oli vaikea löytää. Jos teki itse ruokaa (tuo tuttavani), niin tämä nainen sitten oli koko ajan kyttäämässä mitä tekee ja jos laittoi lusikan pöydälle odottamaan seuraavaa ruoan sekoitusta, niin suurtalouskokki pyyhkäisi heti keittiöön, laittoi lusikan koneeseen ja pesi työpöydän (ja se lusikka oli vielä jonkun teelautasen päällä). Sitten syöminen. Siellä kokin kodissa piti lautaselle laittaa heti kaikki mitä aikoo sillä kattauksella syödä. Muuten kävi niin, että jos vaikka ensin otti vähän ja ajatteli, että santsaa sitten, jos jää nälkä, niin ruoka oli kadonnut pöydästä ja ruokailuvälineet laitttu pesuun ennen sitä. Ruokailukin oli lähinnä minuuttisuoritus. Sen jälkeen otettiin imuri esiin, imuroitiin keittiö, pyyhitiin tasot ja jopa kaappien ovet. Hanojen piti kiiltää.
Tuollaiset keittiöneurootikot on oikeasti ihan kauheita niin kumppaneina kuin ystävinä.
Vierailija kirjoitti:
Okei, Miian keittiössä ei saa käyttää keittiökoneita eikä tehdä niitä kotitöitä, joita varten keittiö on tarkoitettu.
Mihin he käyttää kylpyhuonetta? Myös lavuaari ja vessanpytty likaantuvat käytössä.
Kakkaaminen on varmaan kielletty. Pisut voi tehdä pihalle. Tai jospa nämä onkin salaa muumeja eikä tarvitse harrastaa tätä likaista tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ihmisillä on sairauksia. Myös mielen sairauksia. Jos niihin suhtaudutaan pilkalla ja syyllistämisellä, niin sairaat ihmiset eivät uskalla hakea hoitoa sairauksiinsa. Pilkkaatko myös esimerkiksi alaraajahalvaantunutta ihmistä jalkalahoksi?
Voi kristus. No se nyt vain on selvää, että tuolla naisella ei ole kaikki kotona ja todella surullista, että lapset joutuvat kärsimään. Älä siinä yhtään jeesustele. Mä en tunne sääliä tuota naista kohtaan vaan säälin hänen lapsiaan.
Niin, sinä et tunne sääliä häntä kohtaan, koska hänellä on mielen eikä ruumiin sairaus. Jos hän olisi esimerkiksi vammautunut onnettomuudessa, eikä sen takia kykenisi huolehtimaan lapsistaan, tuntisit sääliä sekä äitiä että lapsia kohtaan. Nämä ovat tosiasiat, jotka itsekin myönnät, eivät jeesustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinä et tunne sääliä häntä kohtaan, koska hänellä on mielen eikä ruumiin sairaus. Jos hän olisi esimerkiksi vammautunut onnettomuudessa, eikä sen takia kykenisi huolehtimaan lapsistaan, tuntisit sääliä sekä äit
Älä sä tee oletuksia musta. Kiitos ja hei.
Ei ne einekset ole niin hirveän epäterveellisiä kun väitetään. Monessa lukee päällä, ettå ei lisäaineita.
Se mikä kesäaikana on epäterveellistä, on grillaaminen, joka synnyttää ruokaan karsinogeenejä ja on tutkitusti syöpää aiheuttava vaikka kuinka olisi itse laitettua.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Kape tuli apuun.
Kapen valmismakaroonilaatikko on ihan oikeasti hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Lapsiraukat. Kiva muuttaa joskus omaan kotiin eikä osaa mitään ruoanlaittoon liittyvää.
KOulussa on kotitaloutta. Kyllä siellä opetetaan miten sapuskaa tehdään.
Vierailija kirjoitti:
--
Sairas ihminen ei ole läheskään aina sairas koko elämäänsä. Tuollainen neuroottisuus voi puhjeta myöhemmällä iällä esim. traumaattisen kokemuksen seurauksena.
Niin taisi tuossa jutussa sanoa että on tällainen nykyään. Ei varmaan sitten aina ole ollut noin neuroottinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Kape tuli apuun.
Kapen valmismakaroonilaatikko on ihan oikeasti hyvää.
Tuotetiedot
Keitetty makaroni (vehnäjauho, durumvehnäjauho), kuohukerma, vesi, suomalainen naudan jauheliha, HK Amerikan Pekoni 4% (suomalainen porsaankylki, jodioitu suola, vesi, dekstroosi, stabilointiaineet (E450, E451), hapettumisenestoaine (E301), säilöntäaine (E250), savuaromi), sipuli, paprika, aurinkokuivattu tomaatti (aurinkokuivattu tomaatti, auringonkukkaöljy, suola, viinietikka, säilöntäaine (E224)), rypsiöljy, tomaattipyree, valkosipuli, fariini- ja kidesokeri, chili, muunnettu maissitärkkelys), paprikajauhe, mustapippuri.
Naminami. Ihanan herkullista dekstroosia, stabilointiaineita, säilöntäaineita, aromeita, sokeria jne. jne. Ihanan terveellinen herkku keittiömestarilta!