GALLUP: Oudot fobiat :)
Kärsitkö sinä mistään _epätavallisesta_ fobiasta?
Minulla on sienten pelko..
Kommentit (31)
tunnen monia jotka kärsivät siitä.
Pelkään myös uida veneiden lähellä tai vierestä.
En voi muissa vessoissa kakata kuin kotona. Täällä kotonakin vuoraan pytyn paperilla, jottei plumpsahduksen mukana tule bakteerivettä pytystä pimpsan limakalvoille.
Siis kammoan sitä plumpsahdus ääntä, tai oikeastaan kaikkia kakkaääniä. Myös muiden ihmisten.
Juoksen esim. huoltsikan vessasta ulos, jos jostain kopista kuuluu kakkaamisen ääniä.
Juontaa lapsuudesta, kun kotonani oli kummallinen suhtautuminen kakkaamiseen.
oksennuskammo lapsena ja nuorena. itkin aina hysteerisesti kun olin saanut oksennustaudin.
Sitten kuitenkin vanhempana sairastuin niin moneen kertaan ruokamyrkytyksiin ja aina päänsärystä yms. reagoin oksentamalla, että " totuin" siihen ja nyt se on jo ihan ok.
Muistan jopa sen hetken jolloin koin pienen ahaa-elämyksen, että ei se oksentaminen olekaan niin kamalaa :D
Tuntee miten lähtee tulemaan ja ei voi hallita itseään yhtään. Kammottavaa!
t. 20
Pelkään niin että ajan jonkun päälle tai että joku kuolee, ja kun se ajatus tulee niin joudun ihan paniikkiin enkö osaa enää tehdä mitään järkevää. Ajoin autokoulun ekan vaiheen ja pääsin ihmeellä inssistä, mutta siihen se jäi. Muuten olen suht' normaali ja jopa rohkea ihminen :)
Siis aivan kaikkia: perhosia, kärpäsiä, sudenkorentoja ampiaisista ja muista nyt puhumattakaan. Menen aivan hysteeriseksi, sydän hakkaa hulluna ja hiki nousee pintaan, pakko paeta... Rakastan kesää, mutta tämä fobia vähän rajoittaa siitä nauttimista. Tiedän että se on tyhmää, mutta minkäs teet.
Mä olen aina ihan varma että sen maskin takana on joku mielipuoli, joka vetäisee automaattiaseen pian esiin.
aina pelännyt pieniä pilkkuja/ kuvioita vierekkäin laajalla alueella...oikeasti alkaa oksettamaan ja etomaan, karvat nousee pystyyn. Olen usein miettinyt syytä, mutta en oikein tiedä mistä johtuu...yksi syy voisi olla joku tauti tms. varsinkin jos luonnosta löytyy tälläisia, esim. sammakonkutu, tai vaikka hämähäkin pesä...hyi!! Hämähäkit ovat toinen fobia, näen aika-ajoin niistä painajaisia. Jos sisätiloissa on hämähäkki, saan paniikkikohtauksen enkä saa happea, hiki vaan valuu...
Satuin yksi maanantai katsomaan Supernatural ohjelmasta 2x 10 sekunnin pätkää, jossa lapset päästivät klovnin yöllä kotiansa. Sitten se klovni silpoi ne vanhemmat. Kääk! En meinannut saada unta , vaikka mieheni valvoi vielä alakerrassa.
Mulla se, että pelkään olevani aina väärässä junassa/bussissa, jopa lentokoneessa. Oon aivan paniikissa ja muiden pitää tolkuttaa mulle, että perille päästään. Lentokentät ahdistaa aivan kauheasti.