Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveellisesti syöminen on ainoa keino elää elämäänsä niin että voi myös henkisesti hyvin

Vierailija
03.05.2024 |

Ihmettelen ihmisiä jotka sabotoivat kokoajan terveyttään epäterveellisellä ruoalla. Miten he jaksavat niillä energiajuomilla ja sokerilla? Pakastepitsoilla? Sipsipusseilla ja karkkipusseilla? Väitän että terveellinen syöminen on ainoa keino voida hyvin, myös henkisellä tasolla.

Ihminen joka ei syö terveellisesti joutuu jossain vaiheessa maksamaan siitä hintaa. Moni ajattelee että no elän sitten lyhyemmän elämän ja elän täysillä sen lyhyemmän elämän.  Todellisuudessa  huonosta ruokavaliosta varmasti maksaa hintaa jossain vaiheessa pitemmän päälle. Joko henkisen hyvinvoinnin kärsimisenä,  jaksamisvaikeuksina, nukkumisvaikeuksina (jo hyvä uni lähtee kunnon ruokavaliosta ja riittävistä ravintoaineita) , sairastumisen.  Jo se aiheuttaa ihmiselle tuskaa jos hampaat menee epäterveellisen elämän myötä. Kun ei huolehdi niin kehosta kuin siitä pitäis huolehtia siitä joutuu kärsimään. Elämänlaatu tippuu. 

En sano etteikö terveellisestikin elävä voi sairastua mutta kunnon ruokavalio vähentää merkittävästi riskiä sairastumiseen moniin sairauksiin. 

Siispä ainoa oikea keino voida hyvin pitemmällä tähtäimellä on huolehtia terveydestään. Se ei tietenkään tarkoita että kokoajan pitää puputtaa ylriöterveellisrä ruokaa mutta paljon on ihmisiä jotka ei yhtään välitä terveydestään ja syövät vain kaikkea moskaa. 

Ainoa keino voida hyvin myös tulevaisuudessa on ottaa oma terveys vakavasti eikä vain uskoa joskus nuorena että terveys kestää kaiken. Ei kestä. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeä muistutus! Koska tulevaisuudessa päästään eläkkeelle lähes 70-vuotiaina, on syytä kiinnittää huomiota terveyteen ja hyvinvointiin jo varhain, jos mielii nauttia toiminnallisista eläkevuosista.

Vierailija
2/15 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ruokavalio vaikuttaisi parantavasti sairauksiini? Minulla on masennus, uniapnea, diabetes2, verenpainetta, sydänvaivoja, astma ja allergioita sekä ihottumaa.

M55

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta jo toi jankkaaminen.

Vierailija
4/15 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä paljon vaikuttaa henkinen hyvinvointi. Ja hyvää unta ja liikuntaa ihmiset tarvitsevat. Kykyä irtautua stressistä. Stressihän mm aiheuttaa kroonisia sairauksia.

Vierailija
5/15 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylhä se kertoo paljon ihmisestä, ei näitä asioita pidä ottaa koskaan loukkauksena. On mul itelläki ollu löysää ja mä oon eläny ihan hällävälii elämää monesti oman elämän aikana, mut sit mä oon aina jossain julkisella paikalla nähny kesällä itseni jostain peilistä ja todennut, että en mä haluu näyttää tältä.. Että mä puhun kovia, mutta näytän ihan joltai taikinapallolta ulospäin

Nyt mulla on ollu pidempi aikajakso käynnissä, mä oon jättänyt kaiken epäterveellisen ja aloittanut treenaamisen. Tottakai nykyään on kivempi esim kun kesä tulee, voi hyvin mielin näyttää, että nyt on töitä tehty kropan eteen. 

Mitä henkisyyteen tulee, tottakai oma kroppa on oma temppeli. Kyl henkinen ihminen tajuaa, mikä on hänelle hyväksi ja mikä ei.

Toki herkuttelu on ok, mut sitä ei pidä tehä kokoajan. 

Vierailija
6/15 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ruokavalio vaikuttaisi parantavasti sairauksiini? Minulla on masennus, uniapnea, diabetes2, verenpainetta, sydänvaivoja, astma ja allergioita sekä ihottumaa.

M55

Vegaaniruokavalio. Auttaa ihan kaikkiin noista.

Mutta ei teollisia lihankorvikkeita vaan oikeaa kasvisruokaa.

Vierailija
7/15 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M55

Välimeren  ehdottomasti  suosittelen!

Vierailija
8/15 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M55

Myöhästä se enää on, noi on kaikki tullu just siitä epäterveellisestä elämästä. Ole hyvä

Vierailija
9/15 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä paljon vaikuttaa henkinen hyvinvointi. Ja hyvää unta ja liikuntaa ihmiset tarvitsevat. Kykyä irtautua stressistä. Stressihän mm aiheuttaa kroonisia sairauksia.

Kirjoitinpas tyhmästi ensimmäisen lauseen. Tarkoitin, että pään sisus, siis mm asenne ja kyky selviytyä vaikeuksista, vaikuttaa paljon yleiseen hyvinvointiimme. 

Vierailija
10/15 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, unohdin kilpirauhasem vajaatoiminnan.

M55

Vierailija
11/15 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi juttu. Pitkästä aikaa herkuttelin vappuna munkkia ja simaa nauttien ja loppuviikolla oli energiat vähissä. Nyt helpottaa, kun on syönyt vain kunnon ruokaa pari päivää.

Vierailija
12/15 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

M55, miten olisi karppaus, jossa rasvat pehmeitä? Sehän tavallaan parantaa diabeteksen, koska sokeria vaan ei tule koneeseen lisää.

Vierailija
13/15 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitinpas tyhmästi ensimmäisen lauseen. Tarkoitin, että pään sisus, siis mm asenne ja kyky selviytyä vaikeuksista, vaikuttaa paljon yleiseen hyvinvointiimme. 

Toki mutta olemme psykofyysinen kokonaisuus ja kehon hyvinvointi ja se mitä syö voi myös heijastella energiatasoihin ja mielialaan. 

Vierailija
14/15 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M55, miten olisi karppaus, jossa rasvat pehmeitä? Sehän tavallaan parantaa diabeteksen, koska sokeria vaan ei tule koneeseen lisää.

Voisihan se olla vaihtoehto. Olen sitä kokeillutkin, mutta ilmeisesti en saanut tarpeeksi kuituja kun tuloksena oli valtava ummetus. Toki painokin laski.

Vierailija
15/15 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, juuri näin 😊👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän