Jopa 12000 tamperelaista jonottaa nyt kiireetöntä hammashoitoa
Oikeasti täällä Tampereella on hehkutuksesta huolimatta perusasiatkin päin helvettiä.
Kommentit (55)
Jos etujammas lohkeaa sitä ei korjata kunnallisessa mutta jos takahammas lohkeaa se korjataan. KATSOKAAS kun tyhmyys tiivistyy ryhmässä.
No on monta yksityistä joissa on toimistomaksu 28-30€ käynti. Muu päälle. Velho ja oral on Tampereen keskustassa yksityiset samoin mehiläinen on ja monta muuta. Niihin pääsee heti.
Kunnallinen ei ole ilmainen 18 vuotta täyttäneille ja siitä yli joutuu maksamaan hoidosta. Turhaa on verottaa noin paljon kun kuitenkin joutuu maksamaan kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun kehitysmaissakin on parempi hammashoito. Olen nyt nimittäin sellaisessa.
Turistina vai asukkaana? Sillä on suuri ero hoidon sujuvuuteen. Paikallisilla on melkein kaikkialla yhtä huono tilanne kuin täällä.
Kun aletaan ottaa hampaita pois ikenien ja karkin takia niin niihin jää sitten monttu ja reunahammas alkaa kallistua siihen ellei tekohammasta. Terveet juuret tai juurihoidetut otetaan usein turhaan pois. Niihin saa kiinni keinohampaan. Juurihoitoja taas ei puoletkaan osaa tehdä joten juurihoito osaajat on arvokkaita. Juurihoito jatkaa purennan takia tärkeää hampaan käyttöikää.
Kannattaa noin muutenkin hoitaa niitä hampaitaan. Lopettaa napostelu, langata hampaanvälit, purskuttaa alkholittomalla suuvedellä, imeskellä maitohappobakteeria.
Helsingissä muu uskontoisen kiusaa työpaikoilla ihmisiä ! Myös hammashoidossa asiakkaita eli tahallaan tehdään kiusaa ja estetään pääsemästä hoitoon tai kun menee ajallaan ne ottaa töpselit pois ilmoittautumis koneesta ja viivyttää että myöhästyisi. Voi istua luukulla tunnin naiset tekee näin. Tai lähtee luukulta pois. Tai sitä ne tekee että ottaa juurihoidettuja hampaita pois ne hiukan lohkeaa eli ei korjaa. Silloin menee purenta.
Mulla oli lapsena jatkuvasti reikiä, hampaiden oikomista ei edes aloitettu reikien ja lääkäripeon takia. Aloitin oikomiset omatoimisesti 45v ja nyt käyn lääkärillä noin 3v välein. Hampaita kehttu siiteiksi eikä reikiä ole. OIkeasti on mahdollista päästä ahdingosta ulos oikeanlaisella hoidolla.
Älkää odottaako mitään tasa arvoa tai yhdenvertaisuutta muu maalaisten taholta. Ei tule eikä ole.
Hampaita ei oikaistu sen takia kun naislääkäri väitti että a ensin pitää paikata takampaat sitten b väitti että takahampaita pitää ottaa pois jotta saa raudat. ( Miksi niitä sitten paikkaisi jos ne pois vedetään ? Edes viisauden hampaat ei ollut vielä tullut . ) Yksi naislääkäri taas veti juurihoitamattoman hampaan pois kun se halkesi hiukan eikä korjannut. Ja mitä ennen tehtiin oli se että pieni ientulehdus patti ei saanut antibioottia vaan koko hammas avattiin porattiin auki ilman puudutusta. Antibiootti v pen mega reseptillä paranee ensin se tulehdus sitten vasta hoitaa sen ; näin se olisi oikein.
Jaaha, ei muuta kuin jonon jatkeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Aamulehti voisi seuraavaksi haastatella päättäjiä ja kysyä missä he hoidattavat hampaansa.
Eduskuntalaisilla on Kela Diamond kortti. Pääsee heti
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää vaikka säästää sitä varten, että pääsee yksityiselle hammashoitoon. Itse käyn sekä hammaslääkärin tarkastuksessa, että suuhygienistillä kerran vuodessa. Olen siis eläkeiässä. Yhtenä vuonna tehtiin juurihoito yhteen hampaaseen ja lasku sinä vuonna olikin1700 euroa. Repikää siitä...
Revi ihan keskenäs! Tälläkö sinä kehuskelet, että olet saanut kannettua yksityiselle 1700 euroa. Eikö se enemmänkin kerro järjen vähyydestä?
Vierailija kirjoitti:
Pistin itseni jonoon tammikuussa. Aika luvattiin toukokuussa. Ei kuulunut mitään. Kyselin elokuussa. Kotisoitto ei ikinä palannut mutta syyskuussa tuli tekstari jossa oli varattu aika lokakuun lopussa, yli 9 kk ensimmäisestä soitosta. Lain mukaan aika on annettava neljässä kuukaudessa. Haastanko Pirhan/Tampereen kaupungin oikeuteen? Mitä virkaa näillä määräajoilla on?
Määräajat toimii vain toiseen suuntaan, jos yksilöllä on joku päivän myöhässä, tulee sanktioita. Mutta yhteiskunnan määräajat ei tarkoita mitään. Kaikki suomen julkinen palvelu, oikeus, lupa jne. kestää, kestää pidempään ja vielä pidempään.
Kävin itse koko työelämässä oloni ajan yksityisillä hamnaslääkäreillä. Jossain vaiheessa olin siinä virheellisessä käsityksessä, että työikäisten kuuluukin hoidattaa hampaansa yksityisellä eivätkä edes pääse julkiselle ja myöhemmin ajattelin, että vaikka en ole isopalkkainen pystyn maksamaan yksityisen hammaslääkärin enkä lähde kasvattamaan julkisen puolen jonoja niin kuin monet todella hyvissäkin varoissa olevat tekivät. Työpaikallani oli melko varakkaitakin ihmisiä, jotka olivat aina käyttäneet julkisen hammashoidon palveluita. Eläkkeelle jäätyäni ja tulojeni vähentyessä siirryin minäkin käyttämään julkista hammashuoltoa.