Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko niin ettei mt ongelmaisen kannata erota?

Vierailija
21.10.2024 |

Onko tiedossa yksinäinen vanhuus? Nainen olen ja reippaasti yli 40v

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Et pärjää pienillä tuloillasi yksin.

Vierailija
2/32 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä mt ongelma menee miehen mukana samalla oven avauksella, että se on ihan miten kiintynyt olet siihen ongelmaasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-ongelmaisen ei kannata erota.

Mt-ongelmaisesta kannattaa erota.

Vierailija
4/32 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erosin. Masennus ja uupumus alkoivat hellittää sillä hetkellä, kun olin saanut uuden kodin. Sanoisin, että riippuu kovasti siitä, mikä elämäntilanteessa ylläpitää heikkoa mielenterveyttä. Minulla se oli dynamiikaltaan vaikea parisuhde.

Vierailija
5/32 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä erosin. Masennus ja uupumus alkoivat hellittää sillä hetkellä, kun olin saanut uuden kodin. Sanoisin, että riippuu kovasti siitä, mikä elämäntilanteessa ylläpitää heikkoa mielenterveyttä. Minulla se oli dynamiikaltaan vaikea parisuhde.

No siis se oli aiemmin syynä, huono ja toimimaton suhde. Tai ainakin luulin niin. Toisaalta ongelmat palasivat kun huomasin etten kelpaa kenellekään ongelmieni takia.

Ap

Vierailija
6/32 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa erota kun suhde on huono ja parannusta ei tule.

Vierailija
7/32 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä suhteessa?

Mulla kans ongelmista iso osa helpottui erossa kunhan siitä tokeni. 

Oon 37 eikä mun yksinään tarvitsisi olla mut katson vähän tarkemmin minkälaisen miehen päästää elämään. Nykyään esim enemmän rahaa ja rauhallisempi mieli, vaikka toki kaipais ihmistä vierelle. Ex oli vielä pahemmin mt-ongelmainen sekä päihdeongelmainen ja väkivaltainen.

Vierailija
8/32 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis se oli aiemmin syynä, huono ja toimimaton suhde. Tai ainakin luulin niin. Toisaalta ongelmat palasivat kun huomasin etten kelpaa kenellekään ongelmieni takia.

Ap

Mistä päättelee ettet kelpaa? Eikai sulle kuka tahansa kelpaa? Kannattaa opetella ihan ensin kannattelemaan ja rakastamaan itseään.

Vierailija
9/32 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/32 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiselitteistä vastausta ei ole. Puoliso voi olla elämän tukipilari tai puoliso voi olla osasyy mielenterveysongelmiin.

Vierailija
11/32 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän kanssa mulla oli shoppailu riippuvuus. Nyt ei rahaa melkein ruokaankaan. Oon tosi köyhä. Luulin että saisin paremman miehen. Kaikki miehet joita tapailin oli ääliöitä. Halusi vaan seksiä. Yksi sanoi suoraan että älä yritä komeimpia miehiä. Yksi haukkui aivan liian passiiviseksi ja hiljaisdksi. Jotenkin mennyt toivo kaikesta. Siis exä oli vähän resupekka kaikessa ja se ärsytti ja häiritsi ja tappoi läheisyydenkin.

Ap

Vierailija
12/32 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te joudu erotessanne yhtään miettimään talousasioita? Eli miten pärjäätte tuloillanne?

Vierailija
13/32 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksiselitteistä vastausta ei ole. Puoliso voi olla elämän tukipilari tai puoliso voi olla osasyy mielenterveysongelmiin.

No siis exä tuki mua vaikka osa ongelmaa oli suhde. Kävi aina sairaalassa joka päivä katsomassa kun olin osastolla. Kun sain diagnoosin niin alussa haukkui hulluksi. Mutta lopetti sen. Mutta siis temperamenttinen luonne

Ap

Vierailija
14/32 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te joudu erotessanne yhtään miettimään talousasioita? Eli miten pärjäätte tuloillanne?

Mä saan 1400€/kk eläkettä....tällä hetkellä pärjään huonosti

Ap

Vierailija
15/32 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy AP juttelemassa terveyskeskuksessa mielenterveyshoitajan kanssa tai seurakunnassa diakonin kanssa. Kuulostaa, että sulla on masennus ja tarvitset siihen apua. 

Vierailija
16/32 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa erota, ellei mies ole kultakimpale. Ja tuskin on, jos eroa mietit

Mt-ongelmat ovat pitkälti meemi. Lääketeollisuus ei paranna niitä, vaan päin vastoin syöttää "asiakkailleen" negaatiota, jotta saa myytyä palveluja ja lääkkeitä. Mutta hyvinvointiin on kyllä saatavilla opit ja neuvot muualta, jos vaan viitsii etsiä ja ottaa selvää

Mies on naiselle lähietäisyydellä lähtökohtaisesti huono asia. Jopa eläinkokeissa koiraan läsnäolon ollaan todettu stressaavan naarasta ja poikasia kroonisesti. Tähän päälle vielä jatkuva spermahyökkäys, joka tuhoaa immuniteetin

Toki on yksilöllistä, kuinka valmis on vapautumaan parisuhteen positiivisten vaikutusten illuusiosta. Monella tämä kuvitelma on niin vahva, että vaikka voisi huomattavasti paremmin vaikkapa vuoden eron jälkeen kuin ennen sitä, silti porataan että pitäisi saada mies

Tais itten juurikin tuo, että otetaan tosi, tosi huonoja miehiä, että on joku mies. Tosiasiassa mies ei enää ruoki naista, ei tarjoa naiselle suojaa, eli suurin miehen hyöty on ruumiinlämmön tuottaminen. Mutta senkin saa korjattua halvalla vaikkapa kuumavesipullolla

Vierailija
17/32 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se ei ole välttämättä huono asia, ettei kelpaa "kenellekään". Minä näkisin tämän vapautuksena

Vierailija
18/32 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Et pärjää pienillä tuloillasi yksin.

Haha! Mulla NOUSI tulot (etuudet) kun erosin. Mies oli loisinut mun kustannuksellani eli käteenjäävän rahankin määrä kasvoi. Eläkeläinen saa eläkeläisen asumistukea. 

Lisäksi kuuppa alkoi kummasti kohentua. Huono parisuhde minut sairastuttikin.

Mikä hinku teillä inceleillä muuten on ängetä näihin ketjuihn? Sullakin on hyvin näkyvä ja ilmeisesti täysin hoitamaton häiriö päässä, muttei minkäänlaista parisuhdekokemusta.

Vierailija
19/32 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mt-ongelmaisen ei kannata erota.

Älä poju pelkää. Kukaan ei ole sun kanssa suhteeseen alkamassa.

Vierailija
20/32 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä saan 1400€/kk eläkettä....tällä hetkellä pärjään huonosti

Ap

Tuo on vähän rahaa, mutta jos ei pysty tekemään töitä tai myymään jotakin, niin vähällä on pärjättävä. Silloin elämän ilot on etsittävä muualta, kuin kulutustuotteista. Kirjasto, luonto... Esimerkiksi luonnosta ruuan keräily laskee myös kustannuksiasi