Yksinasujat! Onko teillä kuusi asunnossanne joulun aikaan? Entä pariskunnat, joilla ei lapsia?
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Yhdeksän oli viime jouluna. Lapset oli samaan aikaan lapsineen.
Aloituksessa ei lukenut: "Onko teitä kuusi....", käy ihmeessä optikolla, ikänäköä on tullut lisää.
Vierailija kirjoitti:
Joulukuusi oli ennen kuin tuli "perheenlisäystä" ja kuusi sai kovaa kyytiä. 3 kissaa ja 2 koiraa pitää huolen ettei meillä liiemmälti koristella. Tykkäisin kuusesta ja olkipukeista, mutta riiviöt tykkää enemmän. Mennään siis ylös ripustettavilla jouluvaloilla ja that's it.
Meillä oli paneelikatto johon kuusen latva niitattiin kiinni. Kesti kissan satunnaisen riehaantumisen, mitä nyt joku pallo joskus hajosi. Koirat saattoi nostaa koipea jos ei kieltänyt.
On, hieno muovikuusi ja kännykästä ohjailtavat valot. En suostu enää aidon kuusen sisälle tuomiseen, sen kerran jälkeen kun kuusen sulaessa sen sisältä mönki esiin varmaan satoja ötököitä joita sitten jahdattiinkin pari päivää. Sen verran ötökkäkammoinen olen että sai olla viimeinen kerta. Onneksi muovikuuset ovat nykyään todella upean näköisiä ja lopulta tulevat halvemmaksikin kun kestävät varmaan vuosikymmeniä.
Mulla on nyt ensimmäinen joulu yksin tulossa 22 vuoteen. Tai no asun yksin (kissan kanssa), mutta kyllä tänne muita tulee syömään aattona. Todellakin laitan joulukuusen ja muita joulujuttuja. En ymmärrä miksi en laittaisi vaikka asun yksin. Ei se nyt siitä ole kiinni onko täällä muita vai ei vaan siitä mitä mä itse haluan.
on, ympäri vuoden koristeineen ja valoineen. Tuo pimeimpinä aikoina kivasti valoa. Muovikuusi, ylettää johonkin navan yläpuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Äitini keksi 5v sitten, että voisin ostaa Kontista käytetyn muovikuusen ja siihen kilohinnalla koristeet. Tämä oli nerokasta, sillä olen oikealle allerginen ja uuden muovikuusen ostaminen tuntui arvojeni vastaiselle. Tai sitten siihen uuteen muovikuusen olisi pitänyt todella panostaa ja sitoutua siihen vuosiksi.
Täh, tietenkin muovikuusi ostetaan sillä silmällä että sitä käytetään joka ikinen vuosi hamaan tappiin asti. Itselläni on nyt ollut sama kuusi kymmenisen vuotta ja se on aivan priimakunnossa ja näyttää paremmalta kuin aito. Ei kai kukaan osta muovikuusta ja heitä sitä joulun jälkeen roskiin???
Mä jätin kuusen viime jouluna pois. Luonnon kuusesta tulee pääkipeäksi ja meillä ollut muovikuusi oli kärsinyt vuosikymmenen jälkeen.
Hyvistä oksista tein pari ovikoristetta ja köynnöskoristeen.
En halua ostaa lisää muovia. Aikuiset lapset olivat hieman hämillään, kun kävivät. Muita koristeita on ja runsaasti.
Muoviset niistäkin käytetään loppuun ja tilalle tulee lasisia, kankaisia, puisia juttuja...
Yksineläjä kaverilla on joka huoneessa kuusi. Aitoa ja teko.
Saattoi siihen aikaan olla pieni pöytäkuusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulukuusi oli ennen kuin tuli "perheenlisäystä" ja kuusi sai kovaa kyytiä. 3 kissaa ja 2 koiraa pitää huolen ettei meillä liiemmälti koristella. Tykkäisin kuusesta ja olkipukeista, mutta riiviöt tykkää enemmän. Mennään siis ylös ripustettavilla jouluvaloilla ja that's it.
Meillä oli paneelikatto johon kuusen latva niitattiin kiinni. Kesti kissan satunnaisen riehaantumisen, mitä nyt joku pallo joskus hajosi. Koirat saattoi nostaa koipea jos ei kieltänyt.
Mun kissa taas on niin laiska, että kuusi saa olla aika rauhassa. Joskus nuohoaa siellä alapuolella häntä pystyssä ja joskus on saattanut löytyä joku pallo lattialta. Aika vähän jaksaa kuusi kiinnostaa.
Ei ole joulukuusta, mutta muutamia muita joulukoristeita löytyy, kuten jouluvalot, joulukukat ja kynttilät. Olemme lapseton pariskunta.
Vierailija kirjoitti:
On. Ja aito kuusi on ainoa hyväksyttävä vaihtoehto.
Meille ei käy, kun puolet perheestä allergisia, tekokuusesta myös vähemmän sotkua, mutta aidon näköinen ollaan valittu.
Meillä on sellainen pieni muovinen pöytäkuusi, missä on valot. Se on nytkin olohuoneen lipaston päällä, jäänyt viime joulusta. Toimii hyvin yövalona.
Jos haluttaisiin oikea kuusi, niin saataisiin helposti pihapiiristä. Minusta kuuset on kauniimpia elävänä, ei niitä joulun takia viitsi tappaa.
Helsingissä oli ainakin joskus saatavilla vuokrattavia kuusia, jotka oli eläviä ja ruukussa. Joulun jälkeen palautettiin vuokrajan pihalle kasvamaan. Ja lopulta luontoon.
Ei, meillä on vaan viisi. Minä, siskoni ja mun yksi ja hänen kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Et siis osaa suomea. Hienoa.
Ei ole ollut aikoihin. En välitä kuusesta.
Haen vain havunoksia sisälle joulukukkien kera tuoksua tuomaan ja lasikuistilla istutettu kuusi ruukussa.
Kauniit istutukset korvaa tylsän perinnekuusen. :)
Lapset tykkää. Aikuiset tykkää. Perinteet muodostetaan itse ja tunnelma tärkein.
Vierailija kirjoitti:
Köyhällä on vain risuja.
Käy varastamassa kuusi jonkun rikkaan metsästä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis osaat hyvin suomea. Hienoa
Ei ole, en ole koskaan halunnut kuusta. Nykyään se ei olisi mahdollistakaan koska mieheni saa kuusista allergisia oireita.