Yksinasujat! Onko teillä kuusi asunnossanne joulun aikaan? Entä pariskunnat, joilla ei lapsia?
Kommentit (126)
Kuusi ja koristeet pikkujoulusta loppiaiseen. Tuo mukavan tunnelman. En ole jouluihminen vaikka kodin koristelen.
On ja sama kuusi on ollut jo vuodesta 2005. Ei ole enää vihreä ja neulaset ovat harventuneet, mutta vielä pysyy sähkökynttilät ja koristeet oksilla.
Jos satun käymään otolliseen aikaan mökillä, niin voinkin tuoda sieltä kuusen kotiin, mutta muuten ei. Syynä se, että olen aika laiska ja ostokuuset alkaa tiputtaa neulasia jo parin sisälläolopäivän jälkeen (koska ne on kaadettu kuukausia aikaisemmin). En viitsi olla koko ajan sitten keräämässä neulasia lattialta. Tykkäisin kyllä kuusen tuoksusta sisällä. Joskus olen omasta metsästä tuonut kuusen oksia. Muovikuusta en halua ostaa. Sisustan kotiani enemmän sitten valoteemaisesti kuin kuusiteemaisesti. Aikoinaan kun vanha kissani oli vielä elossa, nin ihan aina oli kuusi, koska kissa rakasti maata kuusen oksien alla ja välillä sitten selällään mäiski tassullaan alaoksilla riippuvia kuusenkoristeita. Se oli siis ehdottomasti kissan vuoksi hankittu kuusi, koska toinen niin kuusista tykkäsi ja joululeikeistä.
Tottakai on kuusi, oikea sellainen, yhden hengen taloudessani. Koristelen kotini jouluksi ihan itseäni varten. Joskus vietämme joulua suvun kanssa luonani, joskus jossain muualla, mutta se ei vaikuta koristeluihin kotonani.
Asun yksin ja vietän joulun yksin.
Minulla on aina kuusi. Viime jouluna olin miesystävän kanssa yhdessä vielä ja silloin haettiin aito kuusi ja toin omat kuusenkoristeet. Lisäksi oli kukkia ja mies asensi valoja pitkin asuntoa. Ei ollut stressiä mistään, sukulaisia ja kavereita kävi omaan tahtiinsa ja osa oli jopa yötä. Oli ihana joulu.
Ei ole. Asun rivarissa ja olen istuttanut kuusen pihalle. Siihen laitan valot. On ympäristöystävällinen kestokuusi, eikä karise.
Mulla aina jouluna tekokuusi jonka nostan komerosta valmiiksi koristeltuna. Asun yksin, nuorempi poika tulee jouluna, vanhempi on ulkomailla talviajan. Toivon että saisin konvehtirasian lahjaksi.
Olen jouluttaja. Aiemmin tein itse kesällä joulukortit mutta en pysty enään väkertämään. Lahjoja ostan pitkin vuotta, aina kun näen jotain sopivaa. Tänään aloitin pikkuhiljaa lisäämällä punaista kotiini.. Jouluvalot laitan heti marraskuun alussa ikkunoihin ja koristelen kotini, ja puolivälissä kuuta laitan kuusen, todella iso aidon näköinen "jenkki" kuusi. Kissan takia sivelen oksia piparminttuöljyllä, ja alemmat koristeet. Kaikki koristeiden narut kieputan pari kertaa ympäri, varalta.. 😁. Lasikoristeista olen luopunut suosiolla. Eläimet olen opettanut pennusta asti ettei kosketa. Eipä ne ole koskeneetkaan 45v aikana siitä kun kotoa muutin ja on ollut kissoja ja koiria, sijaiskoti sekä omia. Ja yksin asun nyt, tai no kissa on kaverina.
Omassa asunnossa ei mitään kausikoristeita koskaan, naisystävällä kosolti omassaan.
Hän on jouluintoilija, minä lähinnä tahdon olla rauhassa. En silti ankeuta ollessani luonansa jouluna.
Yksin elän ja toden totta on joulukuusi! Rakastan sen tuomaa tunnelmaa, valoja ja tuoksua.
Pieni, aito kuusi torilta. Tuoksua ja tunnelmaa. Neulaset saa imuroimalla lattioilta. Toinen jouluni yksin tulossa.
Joka vuosi on ollut kuusi ja laitetaan puolison kanssa jo hyvissä ajoin. Joulu kissamme parasta aikaa ja joulukuusi aivan erityisen mukava. Muita kissamme spesiaalijuttuja on joulutorttutaikinan tassuttelu ja kinkun tai muun lihapalan vahtaaminen koko paistoajan. Välikuolemalla tai useammalla.
Mielellään olisi kuusi mutten jaksa riidellä ja vääntää kuusivastaisen ilonpilaajapuolisoni kanssa.
Asunto on tyhjä, koska vietän joulun aina Japanissa. M29
Ei ole kuusta, ja en minä sitä joulua myöskään jaksa yksinäni ikinä millään tavoin myöskään viettää. Rehellisesti sanoen se on varmasti vuoden ikävintä, yksinäisintä ja raskainta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi on ollut kuusi ja laitetaan puolison kanssa jo hyvissä ajoin. Joulu kissamme parasta aikaa ja joulukuusi aivan erityisen mukava. Muita kissamme spesiaalijuttuja on joulutorttutaikinan tassuttelu ja kinkun tai muun lihapalan vahtaaminen koko paistoajan. Välikuolemalla tai useammalla.
Mitä on kissasi tekemä joulutorttutaikinan tassuttelu?
Vierailija kirjoitti:
Asunto on tyhjä, koska vietän joulun aina Japanissa. M29
Millainen on japanilainen joulu? Ja tuleeko siellä edes lunta?
Joo, mutta helppoja valintoja. Sellaisia, mitkä on helppo kasata ja helppo ottaa pois.
Esim. koristekuusi on seinällä, ei havukuusta.
Ei ole kuusta. n45