Yksinasujat! Onko teillä kuusi asunnossanne joulun aikaan? Entä pariskunnat, joilla ei lapsia?
Kommentit (126)
Jos vietämme jouluan, niin on. Eli ehkä joka toinen vuosi. Aikuiset lapset.
Ei ole.eikä yhtään mitään muutakaan joulukrääsää. Eikä mautonta jouluruokaakaan ole eikä tule.
Vierailija kirjoitti:
Joulukuusi oli ennen kuin tuli "perheenlisäystä" ja kuusi sai kovaa kyytiä. 3 kissaa ja 2 koiraa pitää huolen ettei meillä liiemmälti koristella. Tykkäisin kuusesta ja olkipukeista, mutta riiviöt tykkää enemmän. Mennään siis ylös ripustettavilla jouluvaloilla ja that's it.
Huonosti opetettuja eläimiä sulla
Pariskunta ollaan ja kuusi ja koristeet myös tietysti, koska ne tuovat joulun.
Koti siivotaan ja verhot vaihdetaan. Lastenlapsia tulee kylään joulunpyhinä.
Kyllä, ehdottomasti. Olen viimeisen päälle jouluihminen.
Muovikuusi on paljon ekologisempi jos ylipäätään kuusta tarvitsee.
Kuusen mukana tulee kaikenlaisiä ötököitä ym kotiin. Toki jos on lapsia, niin heille sillä kuusella on varmaan merkitystä.
ei lapsia- joka kolmas vuosi kuusi. sitä rumbaa ei jaksa joka vuosi. kuusta pidetään aina 6.1 asti loppiaiseen. muuten joulukoristelu alkaa marraskuussa 1 pv. pari tonttua jo tsiikaa,sitten viikottain jotain pientä. ja joukuussa 1pv lopullinen.
ja joo vain aito metsäkuusi-kerrostaloon-
tunnelmavalot lokakuussa, ja jouluvalot ovat hieman erilaiset ja ne tulee marraskuussa puolivälissä. ne poistuu tammikuussa ja siirrytään taas tunnelmavaloihin jotka ovat maaliskuu viimeiseen pv asti. yksi valosydän koko vuoden,sopii kesälläkin ukkoskelillä kun ei edusta teemaa.
kinkku on sitten joka vuosi ja iiiso.kaikkia muita jouluruokia syödään jo marraskuusta aina tammikuulle.
On ja paljon koristeita ja valoja. Rakastan joulua <3. Leivon myös tosi paljon kaikenmaailman joulujuttuja ja vaikka asunkin yksin niin aattona katan tosi kauniisti pöydän ja nautin jouluruokia.
Toinen lempijuhlani on Halloween (juhlinut jo ysäriltä asti joten minulle se ei ole uusi villitys, ja ihan suomalainen olen).
Vierailija kirjoitti:
Ei. Aatto aina sukulaisilla ja kuusihan tuodaan sisään vasta aattoaamuna, eli ei ole ketään kotona kantamassa kuusta sisälle. Joulukoristeitakaan en omista tai ostele pienen hetken takia. Jos joku sattuu antamaan joulukalenterin tai joulukortin, niin niitä pidän mielelläni esillä joulun ajan.
kuusi aina tuotu n 4-5 pv ennen aattoa. tahtoo,että aatto on täyttä juhlaa heti aamusta. meillä traditio,että aamulla n seiskalta on perus wanhanajan kermatäytekakku, eli kahvii ja kakkuu. n 12 kun joulurauha julistettu on pääateria. ja seuraavana aamuna 1 joulupäivä on riisipuuro joko kattilaversio tai uunissa tehtynä. joulua vietetään 6.1 loppiaiseen asti ja kuusi silloin pois. marraskuussa on jo joulua laiteltu ja viikottain jotain pientä lisäillään.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin oli, ei enää. Minulla on muovinen minikuusi, jossa on valot, parvekkeella.
Kuusen kuljettainen ja pystyttäminen on hankalaa autottomalle.
Vuosia sitten olin kuolemassa syöpään ja koristelin kodin joulutavaroin jo marraskuun alussa. Kuusta en saanut kotiin, mutta ystävällinen naapuri kävi ostamassa kanssani kuusen ja pystytti kuusen kotini parvekkeelle. Sain lääkäreiltä luvan, koska viherkasvit oli kielletty vuoden ajaksi elinsiirtoni jälkeen. Paras joulu, kun kaunis kuusi oli koristeltu valoköynnöyksellä ja koristeilla ja olin edelleen hengissä.
kiitos, ihanaa kun noin ..
Joinakin vuosina laitan ja toisina en laita. Riippuu siitä, onko aikaa ja kiinnostusta kyseiseen näpräämiseen. Oon aika paljon töissä, eli en ole kotonani paljoa ja joulupyhinä yleensä matkustan ja sukuloin. Eipä niitä koristeita tai niiden puutetta kukaan muu näe kuin minä. Yleensä ne koristelut alkaa ärsyttää jo uutena vuotena ja niiden pois siivoaminen on aika ärsyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Ensimmäisenä vuonna omassa kodissa oli kuusi, mutta tunsin oloni puunmurhaajaksi sen vuoksi. En ole sen jälkeen kuusta hankkinut. Kausivalot ovat pimeän ajan käytössä, ehkä jonkun talvi-chain saatan ostaa iltojen lämmikkeeksi
Jouluruuat ovat kaikki aika huonoja ja suklaassa tietysti järkyttävä määrä sokeria. Syön joka tapauksessa kaakaopapua ympäri vuoden, joten en voita mitään
Glögistä vilkaisin sen verran, että mustaherukkamehuun tehtyä. Mustaherukkamehun voisi myös ostaa
puunmurhaaja, siksi mekin ehk joka 3. vuosi kuusi. jouluruuat maistuu marras-tammikuu 31.pv iiiso kinkku se olla pittää. täytekakku,kunnon kermaratrokakku. no sitä on muutenkin vähän väliä
Vierailija kirjoitti:
Muovikuusi on paljon ekologisempi jos ylipäätään kuusta tarvitsee.
nythän pyritään jopamuovipilleistä eroon,muoviko ekologista.leikkulaudoista micromuovia,meret jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini keksi 5v sitten, että voisin ostaa Kontista käytetyn muovikuusen ja siihen kilohinnalla koristeet. Tämä oli nerokasta, sillä olen oikealle allerginen ja uuden muovikuusen ostaminen tuntui arvojeni vastaiselle. Tai sitten siihen uuteen muovikuusen olisi pitänyt todella panostaa ja sitoutua siihen vuosiksi.
Täh, tietenkin muovikuusi ostetaan sillä silmällä että sitä käytetään joka ikinen vuosi hamaan tappiin asti. Itselläni on nyt ollut sama kuusi kymmenisen vuotta ja se on aivan priimakunnossa ja näyttää paremmalta kuin aito. Ei kai kukaan osta muovikuusta ja heitä sitä joulun jälkeen roskiin???
Niin, siksi en halunnutkaan sitä ostaa, koska en ollut varma voinko sitoutua siihen hamaan tappiin asti.
Olen asunut yksin n. 35 vuotta. En ole hankkinut kuusta yhtenäkään jouluna. Joulukoristeita olen laitellut jonkin verran. Viime vuosina en niitäkään. Mietinkin vastikään, minne laittaisin kaikki joulukoristeet ja päätin säilyttää ne tulevaisuuteen suvun talossa.
Pari pöytä/minikuusta on, joihin viritän maltilliset jouluvalot/ledit, sun muuta koristetta. M65