Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi amerikkalaiset eivät opettele sen maan kieltä johon muuttavat?

Vierailija
20.10.2024 |

Mun isällä on useita amerikkalaisia kavereita jotka on asunut täällä Suomessa 15-20v ja ylikin ja siltikään eivät osaa käytännösså yhtään maan kieltä. Muiden väestöryhmien kanssa ei tällaista yleensä näe.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset tekevät kaikkensa estääkseen harjoittelun käytännön tilanteissa. Jos toinen ei puhu aivan täydellistä suomea, keskustelu käännetään heti englanniksi, jopa siinä tapauksessa, että toinen ei edes osaisi englantia.

En minä ainakaan vaihda keskustelua englanniksi. Suomea puhun kun kerran Suomessa ollaan.

Vierailija
62/62 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän esimerkiksi Tukholmassakaan "tarvitse" ruotsia mihinkään vaan pärjää hyvin englannilla ja saa asiat hoidettua. Mutta on se järkyttävää että ei vaivauduta opettelemaan maan kieltä. Viittaan tuohon kommenttiin jossa puolusteltiin Dubain suomalaisten arabian taidottomuutta sillä että kaupunki on hänen mielestänsä aidosti kaksikielinen. Jos muuttaa johonkin maahan niin mielestäni on velvollisuus opiskella maan kieltä. Aivan sama vaikka pärjäisi jollain muulla kielellä mutta jos vuosia maassa asuu niin on todella outoa että ei vaivaudu kieltä opiskelemaan. Miksi edes muuttaa ulkomaille jos se maa ei oikeasti kiinnosta? Minä en edes kehtaisi asua vuosia jossain maassa kielitaidottomana.

No otetaanpa esimerkiksi Floridassa asuva äidinkieleltään espanjankielinen ihminen joka on muuttanut omasta maastaan Yhdysvaltoihin. Hän ei ole oppinut englantia, pärjää ja hoitaa asiansa espanjaksi. Tällainen ihminen tuomitaan ja haukutaan kun ei ole opiske

Ero Dubaihin verrattuna on se että Dubaissa on paljon pelkällä arabialla ei pärjää mutta englannilla kyllä ja englantia osaavia on moninkertaisesti enemmän kuin arabiaa osaavia. Ei siis ole sama asia kuin että pärjäis enkulla hyvin stockikses.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän