Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähän vastinetta niille jatkuville Kiina-kauppojen arvosteluille

Vierailija
20.10.2024 |

Kiinalaisista verkkokaupoista voi löytää tuotteita, joita ei Suomesta saa.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000010757906.html

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Kaikki ei suinkaan osta mitään "krääsää" vaan ihan toimina tuotteita tarpeeseen.

Vierailija
2/35 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut työkaluja ja saanut hinta-laatu-suhteella aivan loistavia työkaluja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Valikoima on varmaan parempi ulkomailla, jos ei ota huonoa. Kannattaa samalla tarkkailla onko ulkomailla orjatyöpajoja. Mutta onko täälläkin niitä. Jos haluaa edistää ihmisoikeuksia tai keskustella niistä lyhyesti.

Vierailija
4/35 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ostanut korjausmateriaalia, jota ei Suomesta saa. Olen pystynyt korjaamaan monia asioita todella edullisesti.

Vierailija
5/35 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Globalisaation hieno puoli on siinä, että nyt myös kuluttaja pääsee ostoksille tuotantoketjun alkulähteille ja sehän kauppiaita vi**tutt**aa

Vierailija
6/35 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Valikoima on varmaan parempi ulkomailla, jos ei ota huonoa. Kannattaa samalla tarkkailla onko ulkomailla orjatyöpajoja. Mutta onko täälläkin niitä. Jos haluaa edistää ihmisoikeuksia tai keskustella niistä lyhyesti.

Millä ihmeellä sä tarkkailet ulkomaisia "orjatyöpajoja"? 

Vierailija
7/35 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa samalla tarkkailla onko ulkomailla orjatyöpajoja. Mutta onko täälläkin niitä. Jos haluaa edistää ihmisoikeuksia tai keskustella niistä lyhyesti.

EVVK

Vierailija
8/35 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut hiustenpidennyksiä 30€. Vastaavat kampaajalla 700€.

Vierailija
9/35 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoisen pienen muoviosan olisi tehnyt 3D-tulostimellakin. Esim. kirjastoissa on näitä. 

Vierailija
10/35 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tilannut peruukin.

Kas kun syöpä ja hoidot vei karvat. 

Suomessa ei kivan näköistä peruukkia alle tonnilla saa.

Kiinasta tilasin alle kympillä.

Nyt on kiharahiuksinen ja suorat hiukset peruukki.

Hyvin istuu päähäni ja nostaa itsetuntoa.

Toinen vaihtoehto olisi liikkua kaljuna naisena tai huivin sykerö päässä.

Syyllistäjiä temulle kyllä löytyy.

Sairaanhoitajan sairaspäivärahalla ei ooe varaa ostaa suomessa peruukkia.

En saanut siihen maksusitoumusta harkinnanvaraista tukea anoessani.

Vierailija
11/35 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuommoisen pienen muoviosan olisi tehnyt 3D-tulostimellakin. Esim. kirjastoissa on näitä. 

Pitää olla ehjä malli että voi tulostaa 3D. Korjaustöihin kiinakaupat ovat omiaan, kenelläkään ei ole mahdollista pitää tuollaista määrää erilaisia tuotteita saatavilla euroopassa.

Vierailija
12/35 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinasta olen tilannut kannettavan tietokoneen varaosia (Thinkpad) noin puoleen hintaan mitä Suomesta joutuisin maksamaan. Vanhan Canon kameran tarvikeosia löytyi myös ja JJC kaupasta muuta tarviketta edullisesti. Matkapuhelimeen olen hankkinut teholatureita, akkuja ja varavirtalähteen kun vuosia sitten ei näitä Suomessa myyty.

Kiinassa osataan valmistaa laatutuotteita mutta ostosten kanssa pitää olla tarkkana ja katsoa asiakaspalautteet sekä myyty tavaran määrä. Nykyisin Aliexpressillä joutuu maksamaan ALV:n ja sen myötä tavara tulee suoraan postiin eikä tarvitise itse tullata. Postikulut ovat joskus aika suuret ja joskus taas ei joten pitää arvioida mikä ostos kannattaa. Jos tavara ei tule niin rahat saa kyllä takaisin ainakin omalla kokemuksella ja silloinkin tavara oli tullut maahan mutta en sitä ikinä saanut.

Vierailija
13/35 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mietitään hetki asiaa, USA, Ranska yms. omistavat kaivoksia Afrikassa ja muualla joilla tuotetaan raaka-aineita kaikkeen siihen elektroniikkaan, autoihin yms. mitä Suomessakin käytetään ja siellä on käytössä lapsiorjia työvoimana, siksi monet Afrikan maat etenkin aloittivat kapinan näitä maita vastaan...

Vierailija
14/35 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla ehjä malli että voi tulostaa 3D. Korjaustöihin kiinakaupat ovat omiaan, kenelläkään ei ole mahdollista pitää tuollaista määrää erilaisia tuotteita saatavilla euroopassa.

Muutama vuosi sitten oli juttua auton muovisesta varaosasta joka olisi maksanut kauppaliikkesssä aivan hirveästi. Osan tarvitsija teki osan sitten 3D tulostimella parilla eurolla. Autoliike osaa hinnoitella tuotteet niin että kukaan ei osta uutta jos on mikä tahansa vaihtoehto.

Vierailija
15/35 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Globalisaation hieno puoli on siinä, että nyt myös kuluttaja pääsee ostoksille tuotantoketjun alkulähteille ja sehän kauppiaita vi**tutt**aa

Tämä on kyllä jännä asenne Suomessa, että kuluttaja ei saisi mitenkään hyötyä globalismista. Omaa tuotantoaan kyllä siirretään halvempiin maihin, mutta kuluttajapa ei saisi sieltä ostaa suoraan.

Vierailija
16/35 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllähän kopioita voi ostaa halvalla kiinasta ja myyvät niitä muuallakin, Amerikassakin löytyy ihan feikkituotteita myyvä katu jossa tilaavat halvalla kiinakrääsää. Huulipunissa lyijyä ja muuta kivaa terveellistä. Mutta samaltahan se näyttää kun muutkin huulipunat. Feikkilaukutkin saa sieltä tilaamalla pienellä hinnalla. Huvittavia nämä kiinankrääsä-mainosuutiset joita tuuttaa nyt yhtäkkiä joka tuutista. Vaikka tuote näyttää joltain oikealta tavaralta, se ei sitä välttämättä ole.

Vierailija
17/35 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joooo.  Pystyisin itse tekemään lähes kaikki osat vaikka auton moottoriin tai melkein mihin vaan, mutta kun vaan ei kannata kun saa valmiiksi tehtyä.  Töistä löytyy 5 akselinen CNC sorvi, monen kokoisia työstökeskuksia, pitkäjyrsinkone  X 7000 ...

Vierailija
18/35 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu kaveri oli töissä Keskisen kyläkaupassa ja kävi aika ajoin Kiinassa "hankintamatkoilla" ja samalla vähän pämppäämässä. Samaa kuraa ne kauppiaatkin sieltä ostavat, pistävät vaan omat provikat päälle. Tää on sitten jotenkin mukamas oikeudenmukaisempaa? Itse hommasin täsmälleen saman, Kiinassa valmistetun ulkovalosarjan neljällä kympillä. Kärkkäisellä hinta olis ollut kolme ja puoli sataa. Pidin tuon välirahan itse ja niin teen jatkossakin.

Vierailija
19/35 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kyllähän kopioita voi ostaa halvalla kiinasta ja myyvät niitä muuallakin, Amerikassakin löytyy ihan feikkituotteita myyvä katu jossa tilaavat halvalla kiinakrääsää. Huulipunissa lyijyä ja muuta kivaa terveellistä. Mutta samaltahan se näyttää kun muutkin huulipunat. Feikkilaukutkin saa sieltä tilaamalla pienellä hinnalla. Huvittavia nämä kiinankrääsä-mainosuutiset joita tuuttaa nyt yhtäkkiä joka tuutista. Vaikka tuote näyttää joltain oikealta tavaralta, se ei sitä välttämättä ole.

Aika monessa tapauksessa tuote on yksi ja sama. Ei nimittäin ole mitenkään ennenkuulumatonta, että kiinalaiset tekevät toista white label sarjaa rinnan varsinaisten merkkituotteiden. Monilla toimialoilla, kuten esim. auton varaosissa, white label tuotteet on hyvinkin yleisiä. Ja sama on muuten kauppaketjun halpatuotteiden (esim. Pirkka) kanssa.   

Vierailija
20/35 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillähän puuhataan toimeentulotuella olevia jo pajoille töihin sitä pientä rahaansa vastaan. Kuinka meininki eroaa täällä sitten mukamas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän