Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mun lapsuudessa meidät kaksi lasta sijoitettiin keittiöön syömään, kun muu suku söi serkut mukaan lukien olohuoneessa?

Vierailija
26.07.2024 |

Olipahan outoa joutua eristyksiin.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ajan vieraskoreutta? Menkää te omat mukulat kyökkiin syömään niin tädit ja sedät, mummut sekä papat serkkulapsosista puhumattakaan mahtuu mukavasti syömään ja seurustelemaan ruokapöydän ääreen.

Terveisin entinen ipana  =D

Vierailija
2/10 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei nimittäin saisi tehdä.Ruokailun pitäisi olla sosiaalinen tapahtuma, eikä saisi laittaa lapsia toiseen tilaan. Itse en koskaan tehnyt näin omille lapsille. t.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitte niin rauhattomia perseilijöitä ja/tai huonoja pöytätavoiltanne?

Vierailija
4/10 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsuudenperheessä aikuiset söi ensin ja sitten vasta lapset, jos oli vieraita käymässä. Eli lapset söi, mitä jäljelle jäi. 

Vierailija
5/10 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kai se on nykyään kun meet itse ulkomaille tai saat ulkomailta vieraan.

Vierailija
6/10 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli usein juhlissa lastenpöytä, kun kaikki eivät mahtuneet saman pöydän ääreen. Joskus vaadittiin aikuisenakin serkkujen kesken sellainen.

Vierailija
7/10 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei mahtunu olkkariin?

Vierailija
8/10 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä harrastettiin myös tota. Oman perheen muksut söi keittiössä ja kaikki muut ruokasalissa. Mä vanhimpana jouduin vahtimaan sisarukset ja vielä ravaamaan kaikki vaatimukset, mitä toisaalla oli unohtunut tai keksivät..

Jollain sukulaisilla oli lasten pöytä. Siinä ruokaili kaikki lapset ja oli siinä aikuisten silmien alla.

Meillä ei kuulemma mahdu.

Vierailija
9/10 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil oli niin, et ensin söivät aikuiset ja heidän lopetettua vasta lapset.

Vierailija
10/10 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä, että kun itse pidän illallisia, niin kaikki istuu samassa pöydässä. Huomannut, että aikuisetkin on fiksumpia kun lapset ovat läsnä.

Kylässä kun lapset ovat toisaalla, niin aikuiset juovat enemmän ja osa pariskunnista v*ttuilee keskenään enemmän. Todella negatiivinen ilmapiiri.

Lapset nun on läsnä, niin mennään heidän ehdoilla ja jutuilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan