Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten usein ostat uuden talvitakin?

Vierailija
20.10.2024 |

Minä noin joka toinen vuosi. Ulkoilen paljon ja palelen herkästi eli ohentunut takki ei käy kuin varatakiksi. 

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kolmen vuoden välein. Silloin hihansuut ovat kuluneet, eikä kaupungilla kehtaa enää se päällä kulkea. Ostan takin joka maksaa 60-80 euroa.

Vierailija
42/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan takkeja joten ostan niitä paljon ja joka vuosi. Ennätys on yhtenä vuotena kun ostin 32 takkia. Tänä syksynä olen ostanut torista seitsemän talvitakkia ja tilannut zalandolta yhden. Keväällä ostin kevättakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista. Toivottavasti arkitakki kestää vielä tulevan talven. Ostin sen joskus vuosia sitten Seppälän alennusmyynnistä.

Vierailija
44/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan takkeja joten ostan niitä paljon ja joka vuosi. Ennätys on yhtenä vuotena kun ostin 32 takkia. Tänä syksynä olen ostanut torista seitsemän talvitakkia ja tilannut zalandolta yhden. Keväällä ostin kevättakin.

Myytkö vanhat pois vai mitä teet niille?

Vierailija
45/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sain niin monta alapeukkua eikä yhtään ylä, vanhin takkini on 20 vuotta vanha.

Vierailija
46/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myytkö vanhat pois vai mitä teet niille?

Yleensä heitän sekajätteeseen.

Vierailija
47/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että näytetään seinästä revityltä kun talvitakki kulutetaan hajoamispisteeseen ennen kuin ostetaan uusi. Suomalaiset ovat todella omituista kansaa. 

Vierailija
48/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummot ja teidän toOppAtAkKiNnE 🤣

Ja ne hirveät villasukat ja itse virkatut myssyt 🤮

Villasukat on, mutta myssy vielä puuttuu. Pitäisi virkata sellainen, johon mahtuu nutturakin sisälle. 

Vierailija
49/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun haluttaa... itseasiassa en edes omista ns talvitakkia, eli paksua pompaa toppauksilla joka päällä ei taivu liikkumaan. En tarvi mihinkään. Ohuella , kevyellä takilla menään, niitä on toki useita erilaisia.Mihin kukaan tarvii paksua talvitakkia, kaikkialle mennään autolla ja pienet kävelymatmat autolta johonkin on muuta kymmen metriä.Ulkoilut hoituu ulkoilu vaatteilla

Vierailija
50/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vanha pitkä Luhdan untuvatakki. Ei ole tarvetta ostaa uutta vaikka tuo on jo iältään yli kolmekymmentä vuotta. On pysynyt ehjänä, pitää tosi hyvin lämpimänä ja on ihan tyylikkään näköinen.

Vierailija
51/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun tulee hyvä vastaan hyvään hintaan tarvitsen sitä sillä hetkellä tai en.

Köyhänä ei ole varaa olla varautumatta. Elämässäni on ollut aikoinaan tilanteita, joissa on ollut taloudellisista syistä pakko tyytyä laadultaan huonompaan ja se on ollut aina katastrofi ja johtanut vain entistä hankalampaan taloudelliseen tilanteeseen.

Viime talvena hajosivat niin takki kuin kengät, ja vietyäni ne roskikseen otin vain kaapista seuraavat käyttöön ja huokaisin helpotuksesta, kun ei tarvinnut lähteä kauppaan. Varautuminen maksaa, mutta kiitän itseäni myöhemmin, vaikka sillä hetkellä kirpaisisi hyvästä hinnasta huolimatta.

Vierailija
52/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun tulee hyvä diili vastaan ja keksin takille käyttötarkoituksen. Ulkoilen todella paljon, joten tykkään että on joka säähän sopiva takki. Viimeksi taisin ostaa toissa vuonna, mutta vanhimmat käytössä olevat taitaa olla yli 10v vanhoja. Vähän kyllä alkavat olla siinä ja siinä mahtuuko päälle vanhimmat.

Vierailija
53/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

silloin kun haluttaa... itseasiassa en edes omista ns talvitakkia, eli paksua pompaa toppauksilla joka päällä ei taivu liikkumaan. En tarvi mihinkään. Ohuella , kevyellä takilla menään, niitä on toki useita erilaisia.Mihin kukaan tarvii paksua talvitakkia, kaikkialle mennään autolla ja pienet kävelymatmat autolta johonkin on muuta kymmen metriä.Ulkoilut hoituu ulkoilu vaatteilla

Ihmettelet varmaan sitäkin, miksi joillakin on töissä turvajalkineet, työvaatteet, suojalasit, kuulosuojaimet yms. Koska eihän sellaisia kukaan tarvitse, kun työt tehdään etänä tietokoneen ääressä.

Vierailija
54/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, huomadin, että talvitakkini käyttöikä on noin 10 vuotta. Olen 66 v. Avainsana on laatu. Käytän julkisia, joten takin on oltava käytännöllinen.

Kasaritakki ruskea, kokopitkä untsikka, ysäritakki punainen, siisti vuorillinen kangastakki, sitten taas ruskea, lämmin kangastakki. Nyt on menossa kokopitkä, musta untsikka.

Pari vaihtelutakkiakin on ollut. 

Talviulkoiuun minulla on toppahousut ja-takki. Teen hikilenkkejä, joten ykköstakkia tulee suojata. 

Vierailija
55/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä osta 2 vuoden välein Joulun jälkeen,  kun ALE-myynti on alkanut.

Eipä muista olisinko  koskaan ostanut talvitakkia  normihinnalla.

Vierailija
56/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin kolmen vuoden välein. Silloin hihansuut ovat kuluneet, eikä kaupungilla kehtaa enää se päällä kulkea. Ostan takin joka maksaa 60-80 euroa.

Tyypillinen paskaa pikamuotia ostava akka. 

Vierailija
57/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole 7 vuoteen tullut uutta takkia ostettua, ja sekin oli ohut sadetakki, jonka voi laittaa ulkoillessa talvella villapaidan päälle.

Sama untuvatoppis on kestänyt n. 15 vuotta.

Paljon käytetty villakangastakki on nyt vaihtokunnossa, mutta taidan kuitenkin korjata, ja onneksi on pari edustusmallia varastossa.

On minulla

Löytyy myös todella kylmiin oloihin soveltuva vaatetus, sekin 15v vanha. Ei ole paljoa käyttöä.

Yleensä puen ylleni jotain kevyempää navettatakkia tms. villapaidan kanssa.

Vierailija
58/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, huomadin, että talvitakkini käyttöikä on noin 10 vuotta. Olen 66 v. Avainsana on laatu. Käytän julkisia, joten takin on oltava käytännöllinen.

Kasaritakki ruskea, kokopitkä untsikka, ysäritakki punainen, siisti vuorillinen kangastakki, sitten taas ruskea, lämmin kangastakki. Nyt on menossa kokopitkä, musta untsikka.

Pari vaihtelutakkiakin on ollut. 

Talviulkoiuun minulla on toppahousut ja-takki. Teen hikilenkkejä, joten ykköstakkia tulee suojata. 

Tätien hikilenkit 😆🤣😂

Vierailija
59/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En joka vuosi. Villakangastakin joutuu uusimaan useiten. Vanhat ei nukkaantuneet, mutta nykyiset nukkaantuu saman tien ja pitäisi joka käyttökerran jälkeen nyppiä. Saako kalliimmalla parempaa laatua tämän suhteen?

Saa, talvitakki jos mikä on missä kannattaa investoida. 

Vierailija
60/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun edellinen takki on liian rapeassa kunnossa kuivuneesta spermasta.

T: takkifettari

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä