Jos kaikki käy terapiassa niin tarkoittaako se
Että ihmisillä on tarve jutella asioista, joista
1. eivät pysty juttelemaan ystävien kanssa
2. voi jutella vain psyykeettä opiskelleen ammattilaisen kanssa eli saada parempia vastauksia kuin ystäviltä
3. haluavat ulkopuolisen neutraalin mielipiteen
Kun tuntuu että nykyään terapiassa käy sellaisetkin, joilla ei ole mitään ihan hirveää akuuttia mielenhäiriötä päällä vaan pärjäävät arjessaan jopa loistavasti.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Kummallista jos pitää olla joku neuvomassa miten eletään.
Joskus toisen näkökulma saa omat ajatukset selkeämmiksi. Ja ne voivat olla täysin päinvastaiset
Pakkomielle tietää mitä tapahtuu kun nuori nainen menee yökerhoon
Maksettu kaveri tuottaa todennäköisesti enemmän itselle sopivia vastauksia, kuin sellainen jolle ei maksa. Ei siinä sen kummempaa.
Terve ihminen ei voi hyvin näin sairaassa maailmassa.
Niin suuri osa mielenterveys ongelmista suomen yhteiskunnassa koskettaa naisia jotka johtuu omasta huomio riippuvuudesta niin niitä tykkäyksiä kalastellaan somessa muokatuilla ja filteröidyillä kuvilla. Tämä aiheuttaa ongelmia kun todellisuus ei ole sitä mitä someen laitetaan joka taas johtaa siihen että nainen ahdistuu jos joku nostaa esille sen että ethän sinä todellisuudessa ole tuommoinen mitä sinä somessa väität ja aletaan juoksemaan terapeutille itkemässä siittä ahdistuksesta.
Ja kyllähän se on kaikkien myönnettävä että se terapeutille itkemässä juokseminen on jollain tasolla trendikästä ja muotia.
Jos ongelmasta vain juttelee mutta ei tee mitään sen eteen että ongelma poistuisi niin ei se ongelma koskaan poistu. Muutokset ja ongelmien ratkaisu lähtee aina itsestäja niitä ei saa ulkoistettua edes terapeutille
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että tajuavat käydä.
Pienestäkin ongelmasta saattaa koitua ns.härkänen ellei sitä hoida.
Viisaita ovat, ketkä käyvät.
Jamppa Perusjätkä
Terapiassa istujat ovat passkasakkia ja terapia on falski muotiharrastus. Modernit naiset sekä heitä liehakoivat feminiiniset miehet, hieman ässää lässyttävät ja sellaisella vauvapuheaksentilla supattavat hyyppärit ovat kaikki näitä terapiapuoskareiden pöljiä asiakkaita ja hyväyskoisia typeryksia.
Tätä ns. "millenniaalien" lennokasta luksusharrastusta ei ikimaailmassa pitäisi ainakaan julkisesta terveydenhuollosta eikä Kela-budjetista tukea: pois vaan kaikki terapionti tämän jo entuudestaankin velkojensa alle nääntyvän pikkumaan verovaroista ja kaikki puoskarointi kokonaan 100 % omakustanteiseksi ja markkinaehtoiseksi.
Ovat trendipellejä. Luulen, että kyse on medikalisaatiosta.
Ei mun pelkotilat, ahdistus ja dissosiaatio näy työelämässä juurikaan, joten sinun silmissäsi varmaankin pärjään hyvin.
Arska oli töissä tehtaalla, kunnes Arskan piti mennä terapiaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja miehellä nainen kaverina siksi että pääsee penkomaan sen käsilaukun, jännitystä elämään
Mitä jännää käsilaukussa on?
Ei nämä läheisriippuvaiset itse osaa itseään auttaa.
Traumat ei usein näy perusarjen pyörittämisessä. Esim lapsuuden väkivalta.
Onko sitten paljon niitä terapeuttejs jotka laskuttaa kelaa ja juttelee mukavia? Onhan siellä seuranta jossa siis tavoite,eteneminen yms. Toki sinne voi kirjoittaa mitä vain.
Itselläni on hyviä kokemuksis terapiasta. Työskenneltiin paljon läheisriippuvaisuuden ympärillä ja sain selityksen miksi minulla on vaikeuksia tietyissä asioissa. Lapsuuden kokemuksilla on yllättävän suuri vaikutus aikuisuuteen ja monesti sitä ei edes huomaa,kun on niin urautunut toimimaan tietyllä tavalla.
Kylmät kädet Ry.
1. eivät pysty juttelemaan ystävien kanssa
- ei ole ystävää
2. voi jutella vain psyykeettä opiskelleen ammattilaisen kanssa eli saada parempia vastauksia kuin ystäviltä
- tarvitsee ammatiapua
3. haluavat ulkopuolisen neutraalin mielipiteen
- tarvitsee ammattiapua
Vierailija kirjoitti:
Se vain kertoo siittä että ihmiset ei pärjää oman pääkopan kanssa ja haluaa siirtää omien ongelmien ratkaisun muiden hoidettavaksi.
Tämäkin on aika sukupuolittunut ongelma. Lähes joka naisen ongelmaan ratkaisu on juttelu ja juoruilu ja lähes joka miehen ongelmaan ratkaisu on sen ongelman korjaaminen tai poistaminen.
Esimerkkinä nainen valittaa rahattomuutta nainen alkaa juoksemaan terapiassa kun niin ahdistaa se rahattomuus ja alkaa juttelemaan ja valittamaan siittä somessa pitkiä aikoja. Mies valittaa rahattomuutta niin mies vähentää kulutusta ja haalii lisää töitä että tulot nousee.
Tästä kun mennää pari kuukautta eteenpäin niin nainen vieläkin vain valittaa somessa ja terapeutille rahattomuutta samalla mun miettii mistä saisi lisää rahaa yhteiskunnalta/puolisolta tai yleensäkin muolta ilman että itse tarvii tehdä enemmän. Mies sanoo että on väsyneempi ja sosiaalinen elämä on jäänyt taka alalle kun on tehnyt
Hevonpasqaa. Miesten kaikkinaiset elämänhallinnan ym. ongelmat ovat yleisempiä kuin naisten. Tehkää niille jotain.
Vierailija kirjoitti:
Ei mun pelkotilat, ahdistus ja dissosiaatio näy työelämässä juurikaan, joten sinun silmissäsi varmaankin pärjään hyvin.
Ei minunkaan ahdistuskohtaukset ja rajut mielialavaihtelut näy arjessa. Varmasti ulkopuolisen silmin täysin ehjä mies.
Kylmät kädet Ry.
Ei psykoterapian pitäisi olla mitään juttelua. Kyllä siinä pitäisi käsitellä jotain isompia ongelmia, vaikka se tapahtuukin keskustelun kautta. Eikä ne ongelmat välttämättä näy ulkopuolisille.
Kaverin kanssa juttelu ei sitä korvaa. Toki terapia voi samalla auttaa myös yksinäisyyteen.