Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kaikki käy terapiassa niin tarkoittaako se

Vierailija
20.10.2024 |

Että ihmisillä on tarve jutella asioista, joista 

1. eivät pysty juttelemaan ystävien kanssa

2. voi jutella vain psyykeettä opiskelleen ammattilaisen kanssa eli saada parempia vastauksia kuin ystäviltä

3. haluavat ulkopuolisen neutraalin mielipiteen 

Kun tuntuu että nykyään terapiassa käy sellaisetkin, joilla ei ole mitään ihan hirveää akuuttia mielenhäiriötä päällä vaan pärjäävät arjessaan jopa loistavasti.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että tajuavat käydä.

Pienestäkin ongelmasta saattaa koitua ns.härkänen ellei sitä hoida.

Viisaita ovat, ketkä käyvät. 

Vierailija
2/36 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en aivan ymmärrä aloituksen pointtia,

mutta hyvä pointti että vievätkö "turhat" asiakkaat akuutin tarpeen omaavien paikat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä aloitin tämän keskustelun kun kaipasin jonkun kuulevan ajatukseni, jotka pulpahtavat mieleeni tässä aamukahvilla.  

Tämä on sellainen terapian/jutteluseuran korvike.  Joskus jopa liian hyvä sellainen, joskus taas ala-arvoisen huono. Ei ikinä tiedä mitä saa vastaukseksi. 

-ap

Vierailija
4/36 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ei käy.

Vierailija
5/36 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ei käy.

Nuorista kaupunkilaisista naisista suurin osa haluaa käydä ja käydä. 

Vierailija
6/36 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en aivan ymmärrä aloituksen pointtia,

mutta hyvä pointti että vievätkö "turhat" asiakkaat akuutin tarpeen omaavien paikat!

Surullista jos näin tapahtuu, koska olisi kaikkien kannalta paras että jokainen saa kuunteluapua, vaikka asia olisi mitätön 

Vierailija
7/36 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haetaan juttuseuraa ja keskustellaan siitä, että pitäisikö sinun aloittaa uusi harrastus. Yleensä kelan piikkiin. Omasta mielestä pitäisi poistaa kelatuki kokonaan terapialle, juttuseuraa saa ilmaiseksi naapurin Ritvalta. Aivan liian moni saa heppoisin perustein, ei siihen verorahoja kalliin psykoterapeutin tuntiliksaan tarvitse tuhlata.

8/36 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveyden haasteet ei aina näy ulospäin. Kelan kuntoutuspsykoterapiaa voivat saada ihmiset, jotka ovat työelämässä, mutta joilla on mielenterveyden kanssa haasteita. Terapialla pyritään kuntouttamaan henkilöä siten, että henkilö jaksaisi työssään eikä joutuisi jäämään sairaslomalle. Osa asiakkaista voi pärjätä arjessa ja työssään ihan hyvin, mutta ongelmat näkyvät esim. ihmissuhteissa.

Se, viekö nämä asiakkaat terapiapaikat oikeasti vakavampia mielenterveyden sairauksia sairastavilla ihmisiltä, on hyvä kysymys. Minulla on sellainen tunne, että näin tuppaa olemaan. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
9/36 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miehellä nainen kaverina siksi että pääsee penkomaan sen käsilaukun, jännitystä elämään

Vierailija
10/36 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haetaan juttuseuraa ja keskustellaan siitä, että pitäisikö sinun aloittaa uusi harrastus. Yleensä kelan piikkiin. Omasta mielestä pitäisi poistaa kelatuki kokonaan terapialle, juttuseuraa saa ilmaiseksi naapurin Ritvalta. Aivan liian moni saa heppoisin perustein, ei siihen verorahoja kalliin psykoterapeutin tuntiliksaan tarvitse tuhlata.

Naapurin Ritva ei välttämättä ole se paras ihminen kuuntelemaan 

Vierailija
11/36 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle terapiakäynneistä ei ole ollut mitään hyötyä ..

Vierailija
12/36 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä juttelitte siellä?  Kaikki ei ole hyviä terapeutteja 

Vierailija
13/36 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitko joku mikä neronleimaus on saatu terapiassa mitä itse ei olisi tiennyt tai ymmärtänyt ...vai onko juttuseuraa vailla

Vierailija
14/36 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin käydä juttelemassa filosofin kanssa enkä terapeutin 

Vierailija
15/36 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Akuuttiin häiriöön" haetaan kriisiapua. Psykoosiin ei myöskään käytetä samanlaista terapiaa kuin vaikka masennukseen. Todella vakaviin mt-ongelmiin tarvitaan psykiatrin (=lääkärin) apua, kun vaikkapa todellisuudentaju on aivan hämärtynyt. Eli ei, eivät kelaterapiaa saavat potilaat vie näiltä paikkoja. 

Itse maksavat saattavat käydäkin ns. turhaan vähän juttelemassa psykoterapeuteilla, vaikka heille voisi riittää jokin elämäntaitovalmentaja. Mutta Kelan tukemaa terapiaa varten vaaditaan diagnoosi ja psykiatrin tekemä lausunto terapian tarpeesta. 

Juu ei ole terapia samaa kuin taviksen kanssa juttelu. Terapiassa on ihan omat metodit käytössä. Ja kyllä, myös aiheet voivat olla sellaisia, joista ei ystävienkään kanssa jutella, varsinkaan viikoittain ja niin syvällisesti.

Vierailija
16/36 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista jos pitää olla joku neuvomassa miten eletään.

Vierailija
17/36 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, naisilla kissan kuolema 18-vuotiaana on elämän kestävä hirvittävä trauma 😆

Vierailija
18/36 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista jos pitää olla joku neuvomassa miten eletään.

Suominaisille pitää. 

Vierailija
19/36 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vain kertoo siittä että ihmiset ei pärjää oman pääkopan kanssa ja haluaa siirtää omien ongelmien ratkaisun muiden hoidettavaksi.

Tämäkin on aika sukupuolittunut ongelma. Lähes joka naisen ongelmaan ratkaisu on juttelu ja juoruilu ja lähes joka miehen ongelmaan ratkaisu on sen ongelman korjaaminen tai poistaminen.

Esimerkkinä nainen valittaa rahattomuutta nainen alkaa juoksemaan terapiassa kun niin ahdistaa se rahattomuus ja alkaa juttelemaan ja valittamaan siittä somessa pitkiä aikoja. Mies valittaa rahattomuutta niin mies vähentää kulutusta ja haalii lisää töitä että tulot nousee.

Tästä kun mennää pari kuukautta eteenpäin niin nainen vieläkin vain valittaa somessa ja terapeutille rahattomuutta samalla mun miettii mistä saisi lisää rahaa yhteiskunnalta/puolisolta tai yleensäkin muolta ilman että itse tarvii tehdä enemmän. Mies sanoo että on väsyneempi ja sosiaalinen elämä on jäänyt taka alalle kun on tehnyt niin paljon töitä ja ei ole käynyt missään vähään aikaa kun kulutus on laitettu tilapäisesti nollille mutta nyt on talous ongelmat selätetty ja on saatu rahaa säästöön.

Tiedän että on hieman kärjistetysti kirjoitettu mutta tähän tilanteeseen törmää kerta toisensa jälkeen ainakin omassa sukulais ja ystäväpiirissä

Vierailija
20/36 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, naisilla kissan kuolema 18-vuotiaana on elämän kestävä hirvittävä trauma 😆

Saattaa olla että taustalla ei ole asiat ihan kunnossa jos ei pääse kissan kuolemasta yli 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi