Manipulatiivinen puoliso
Olen opiskellut nyt tosi paljon tätä aihetta, kun heräsin vuosien avioliiton jälkeen siihen että mies harrastaa todella paljon tätä manipulointia riitatilanteissa ja se onkin ollut se syy miksi riidat aina eskaloituvat niin pahasti.
Nyt kun hän ei enää saa kontrollia tilanteista manipuloimalla, niin hän on muuttunut todella ilkeäksi! Siis ihan vaan suoraan ilkeäksi. Välillä hänen suustaan pääsee aivan kummallisia juttuja, mietin ajatteleeko tuo ihminen noin pimeästi oikeasti.
Mikä neuvoksi? Mies haluaa jatkaa, itse olen eron kannalla. Meillä lapset, asuntolaina ym. Lisåksi minulla muuta kuormitusta, joten en ole aktiivisesti uskaltanut vielä eron eteen tehdä mitään.
Mutta olen nyt ymmärtänyt tosi hyvin mikå mättää, miksi meidän tilanne on mikä on ja miksi en ole voinut hyvin parisuhteessa ja tasaisin väliajoin aina ennenkin harkinnut eroa. Olen tosi onnellinen että aiheesta löytyy paljon tietoa.
Ei ole noin mustavalkoista. Muuten pitäisi laittaa välit poikki tyyliin kaikkiin. Rajojen vetäminenkin on suhteellista. Toisilta tulee itsestään ja toisten pitää todella vetää niitä rajoja työn kanssa, jos ei ole tottunut/on liian kiltti jne.