Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Manipulatiivinen puoliso

Vierailija
20.10.2024 |

Olen opiskellut nyt tosi paljon tätä aihetta, kun heräsin vuosien avioliiton jälkeen siihen että mies harrastaa todella paljon tätä manipulointia riitatilanteissa ja se onkin ollut se syy miksi riidat aina eskaloituvat niin pahasti. 

Nyt kun hän ei enää saa kontrollia tilanteista manipuloimalla, niin hän on muuttunut todella ilkeäksi! Siis ihan vaan suoraan ilkeäksi. Välillä hänen suustaan pääsee aivan kummallisia juttuja, mietin ajatteleeko tuo ihminen noin pimeästi oikeasti.

Mikä neuvoksi? Mies haluaa jatkaa, itse olen eron kannalla. Meillä lapset, asuntolaina ym. Lisåksi minulla muuta kuormitusta, joten en ole aktiivisesti uskaltanut vielä eron eteen tehdä mitään.

Mutta olen nyt ymmärtänyt tosi hyvin mikå mättää, miksi meidän tilanne on mikä on ja miksi en ole voinut hyvin parisuhteessa ja tasaisin väliajoin aina ennenkin harkinnut eroa. Olen tosi onnellinen että aiheesta löytyy paljon tietoa.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se elämä miehen kanssa on. Totta kai lähdet, ennen kuin mies tekee rollaattorit. Jätä lapset myös, mies pilaa heidät joka tapauksessa isyysmeemin varjolla

Vierailija
2/41 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lähteä mahd pian, ihan oman mielenterveyden vuoksi.

Vierailija
4/41 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt kun hän ei enää saa kontrollia tilanteista manipuloimalla, niin hän on muuttunut todella ilkeäksi!"

Noinhan se menee. Tuttua on. Suosittelen eroa, koska tuommoisessa suhteessa sairastuu itsekin.

Vierailija
5/41 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista tuo manipulointi on? 

Vierailija
6/41 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo pitkällä kun tiedostat mikä mättää. Mieti rauhassa ajan kanssa mikä olisi sinulle paras ratkaisu, miehen mielipiteellä ei ole merkitystä, koska hän ei ole sinun nahoissasi eikä tunne mitä sinä tunnet.

Vierailija
7/41 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten se manipuloi? 

Hyvä provon alku, mutta pitäisi olla edes vähän lihaa luiden päällä.

Vierailija
8/41 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua jatkaa niin kannattaa erota. Joa hän todellakin on ilkeä niin katkeruus saattaa laittaa hänet eron jälkeen ilkeisiin puuhiin. Multa eksä vei lapsetkin ja valehteli minusta aika paljon. Onnea jatkoon.

Ps. Kehitä omaa manipulatiivisuuttasi, se auttaa sinua pärjäämään hänen kanssa myös tulevaisuudessa.

Vierailija
9/41 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko kirjo on käytössä. Vääristelee omia hetki sitten sanomiaan asioita. Vääristelee sitä mitä itse olen sanonut. Käytännössä hän siis ihan yrittää kieltää ihan minun ajatukset, tunteet ja kokemukset. Minun pitää ihan painokkaasti sanoa kesken riitatilanteen että hei, minulla on oikeus ajatella näin! Uskomatonta mutta totta. 

Lupailee asioita mitä ei aikomustakaan toteuttaa. Pyytää anteeksi, jotta vaan pääsisi äkkiä tilanteesta ja tekee saman jutun kohta jo uudestaan Ottaa muita ihmisiä mukaan, että sekin sitä mieltä ym. Manipulointia. Voisin jatkaa vielä listaa vaikka kuinka paljon.

Mies haluaisi jatkaa ja olemme olleet terapiassa, mutta en kokenut että siitä olisi ollut apua koska mies keskitty kertomaan miten paljon tekee suhteen eteen ja miten hyvä mies on. Joo, tekee kyllä välillä jotain asioita, mutta

Olisikohan sinussakin sitä vikaa. Olet itsekin siis kuitenkin manipulatiivinen. Jos et halua muuttua tai koe tarvetta niin sano se reilusti. Jos sinulla on kuormitusta niin tuo tilanne vain pahentaa oloasi. Ole yhteistyökykyinen. Aloituksessa annoit ymmärtää että mies on vain ilkeä ja manipuloi.

Vierailija
10/41 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelijan tunnistaa helposti ontuvasta ja epäuskottavasta tarinankerronnasta

Vierailija
11/41 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi muuten olla että tämä aloittaja sanoittaa asiat noin, lisäkommentti tukee miestä kuitenkin enemmän. Vaikea sanoa mikä on todellisuus sillä tämä ei nyt ole ihan looginen kertomus. Jos olisi ilkeä paha mies niin ei haluaisi terapiaan, kokemusta on. Aloittajalle, älä pidä sitä miestäsi tyhmänä. Manipulatiivisuus auttaa näkemään ymmärtämään tätä toimintaa, ei kannata siis alkaa manipuloimaan.

Vierailija
12/41 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se voi muuten olla että tämä aloittaja sanoittaa asiat noin, lisäkommentti tukee miestä kuitenkin enemmän. Vaikea sanoa mikä on todellisuus sillä tämä ei nyt ole ihan looginen kertomus. Jos olisi ilkeä paha mies niin ei haluaisi terapiaan, kokemusta on. Aloittajalle, älä pidä sitä miestäsi tyhmänä. Manipulatiivisuus auttaa näkemään ymmärtämään tätä toimintaa, ei kannata siis alkaa manipuloimaan.

Siis näkemään ja ymmärtämään.

Vierailija
13/41 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko kirjo on käytössä. Vääristelee omia hetki sitten sanomiaan asioita. Vääristelee sitä mitä itse olen sanonut. Käytännössä hän siis ihan yrittää kieltää ihan minun ajatukset, tunteet ja kokemukset. Minun pitää ihan painokkaasti sanoa kesken riitatilanteen että hei, minulla on oikeus ajatella näin! Uskomatonta mutta totta. 

Lupailee asioita mitä ei aikomustakaan toteuttaa. Pyytää anteeksi, jotta vaan pääsisi äkkiä tilanteesta ja tekee saman jutun kohta jo uudestaan Ottaa muita ihmisiä mukaan, että sekin sitä mieltä ym. Manipulointia. Voisin jatkaa vielä listaa vaikka kuinka paljon.

Mies haluaisi jatkaa ja olemme olleet terapiassa, mutta en kokenut että siitä olisi ollut apua koska mies keskitty kertomaan miten paljon tekee suhteen eteen ja miten hyvä mies on. Joo, tekee kyllä välillä jotain asioita, mutta

Eli tyypillinen mies. Parisuhde ei ole tärkeä. Sinä kelpasit paremman puutteessa. Tuota ei korjaa mikään. 

Katso miehen vanhempien suhdetta. Onko siellä toisiinsa kyrsiintynyt pari? Vai kumppanit jotka halveksivat toisiaan mutta yksinkään ei pärjää?

Vierailija
14/41 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaisi jatkaa ja olemme olleet terapiassa, mutta en kokenut että siitä olisi ollut apua koska mies keskitty kertomaan miten paljon tekee suhteen eteen ja miten hyvä mies o

Väitinkö jossain ettei minussa ole mitään vikaa? Suurin vika ja mitä pitäisi pohtia, miksi olen ollut tällaisessa suhteessa näin pitkään. Ja millä tavalla itse olen tässä ollut manipulatiivinen? Kiinnostaa kuulla. Ja toki jokainen varmaan joskus on manipulatiivinen, mutta se on eri asia jos sitä on jatkuvasti, eikä ota vastuuta mistään ja koittaa vielä kaiken lisåksi kääntää kaiken toisen syyksi. 

Ja kyllä, olen muuttunut myrkyllisemmaksi ja huonommaksi ihmiseksi tässä suhteessa. Se on yksi syy lisää miksi haluan erota.

Vierailija
15/41 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule sehän on perus manipulointia raahata kumppani terapiaan, kun tämä jo valmis eroamaan ja sitten siellä manipuloida terapeuttikin uskomaan puuta heinää. Täällähän oli juuri keskustelu aiheesta.

Vierailija
16/41 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et halua jatkaa niin kannattaa erota. Joa hän todellakin on ilkeä niin katkeruus saattaa laittaa hänet eron jälkeen ilkeisiin puuhiin. Multa eksä vei lapsetkin ja valehteli minusta aika paljon. Onnea jatkoon.

Ps. Kehitä omaa manipulatiivisuuttasi, se auttaa sinua pärjäämään hänen kanssa myös tulevaisuudessa.

Ei näin. Rikosilmoituksen voi tehdä haitallisista valheista, mutta lapsista ei kannata taistella. Yleensä näissä nainen kylmäksi -tapauksissa miehellä on nimenomaan pelko että menettää lapset

Ei myöskään kannata alentua miehen tasolle. Nainen pärjää ja palautuu kyllä. Erossa kannattaa pelata asia niin, että ero on lopullinen: yhteishuoltajuus on haaremimuoto. Kaikenlainen riitelyn jatkaminen on suhteen jatkamista. Nämä miehet tuovat eksävihansa uusiin suhteisiinsa ja menevät sen kanssa hautaansa - se on heidän epätoivoinen yrityksensä pitää suhde ykkösvaimoon edes jollain tasolla hengissä. Älkää lähtekö mukaan tähän, vaan tehkää kaikkenne päästäksenne eroon miehestä lopullisesti

Vierailija
17/41 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaisi jatkaa ja olemme olleet terapiassa, mutta en kokenut että siitä olisi ollut apua koska mies keskitty kertomaan mi

Näin se menee. Kun myrkkykäärme puree ja puree, kohta omakin veri on myrkyllistä.

Koita pidättäytyä kaikesta provosoinnista ja provosoitumisestä. Älä "ole kiinnostunut" kuulemaan, mitä pahaa jollakulla on sinusta sanottavanaan. Keskity kulkemaan kohti hyvää elämää, todennäköisesti ilman miestä, jos hän kerran elämääsi merkittävästi hankaloittaa

Vierailija
18/41 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaisi jatkaa ja olemme olleet terapiassa, mutta en kokenut että siitä olisi ollut apua koska mies keskitty kertomaan mi

Minä en voi tietää enempää kuin mitä sinä kerrot. Käyttäytymisesi tässäkin kielii siitä että uhriudut ja syyttelet nyt minua. Manipulatiivisuus on älykkyyttä ja jos vastassa on manipuloiva ihminen niin manipulatiivisuus on ehdottomasti hyödyksi, näet sitä toimintaa ja ymmärrät miksi hän tekee niin. Manipulatiivisuus mielletään negatiiviseksi asiaksi mutta todellisuudessa siitä on hyötyä joten ainakin itse myönnän että kykenen olemaan manipulatiivinen. Edellinen kumppanini oli mielisairas joten oli pakko selviytyä joten onhan se oltava itsekin manipulatiivinen. Sinulla tuntuu olevan ehkä jokin intentio taustalla, rahako? Muista olla järkevä kuitenkin. Tarkoitukseni ei ollut syyttää sinua vaan tuoda huomioita avuksesi kuten pyysit. 

Vierailija
19/41 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaisi jatkaa ja olemme olleet terapiassa, mutta en kokenut että siitä olisi ollut apua koska mies keskitty kertomaan miten paljon tekee suhteen eteen ja miten hyvä mies o

Onko tyypillinen mies? Saanen olla eri mieltä. Tunnen paljon miehiä, jotka eivät manipuloi jatkuvasti, jotka eivät yritä alistaa ja kontrolloida vaimojaan. 

Vanhempien suhde on hirveä. Äiti todennäköisesti luonnevikainen, tai ainakin jotain sinnepäin. Isä sitten sellainen joka komppaa äitiä kaikessa. Äiti myös hirveä lapsiaan ja lapsenlapsiaan kohtaan. Ilkeä ja kylmä ihminen.

Vierailija
20/41 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule sehän on perus manipulointia raahata kumppani terapiaan, kun tämä jo valmis eroamaan ja sitten siellä manipuloida terapeuttikin uskomaan puuta heinää. Täällähän oli juuri keskustelu aiheesta.

Voihan se olla niinkin mutta kokemuksella voin kertoa että sekin on manipulointia ettei suostu ottamaan apua vastaan vaan haluaa manipuloida salassa. Tilanteita on monenlaisia. Minun ja edellisen kumppanini kohdalla tiesin ettei se edes auttaisi koska ei halua muuttua eikä pysty ja tietää että tietoisesti toimii kuten toimii joten ymmärsin ettei haluaisi terapiaan. Ei nähnyt itsessään vikaa joka todellisuudessa tarkoitti juuri sitä että ei halua muuttua koska tietää että ei halua ja sanoi tämän kyllä ääneenkin. Ehdotin vain kun minua syyllisti. Näin se vain on.