Te joilla ei ole mahdollisuuksia kuivausrummulle, miten kuivaatte pyykit
Ärsyttää niin paljon että on syksy, eikä pyykit enää ulkonarulla kuivu. Joka syksy sama ärsytys.
Pyykkiä voi pestä vain saunapäivinä, tosin ulkosauna lämpiää monena päivänä viikossa. Aina valitset laitatko pyykit telineeseen saunan ollessa ihan kylmä, jolloin palelet, vai kun sauna lämpiää, jolloin hikoilet. On ne toki seuraavana aamuna jo kuivia.
Meillä sauna on ainoa kuivatuspaikka, muualle ei mahdu. Sauna on toki iso, eikä palovaaraa ole.
Kommentit (94)
Pyykkiteline makuuhuoneessa. Pyykit on kuivat seuraavana päivänä.
Kesällä siirrän pyykkitelineen parvekkeelle.
Tietysti niinn voisi tehdä että kerää liinavaatteita ja talopesulaan
Vierailija kirjoitti:
Pystymallinen teline kylppärissä; siinä on pyörät alla, helppo siirrellä pois alta, ja siihen menee kaksi koneellista pyykkiä. Lisäksi koukut henkareissa kuivatettaville vaatteille saunan katossa (ei kuivateta tietenkään silloin, kun sauna on päällä).
Täytyy olla todella pieni pesukone, että tuollaiseen saa kaksi koneellista mahdutettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on onni, kun meillä on todella iso sauna/kodinhoitouone tässä talossa. Ihan tavallinen sini kuivausteline mahtuu hyvin seisomaan tuossa lattialla ja pyykki kuivuu vajaassa päivässä siinä.
Lakanat viikkaan valmiiksi telineelle ja ne kuivuvat viikattuinakin todella nopeasti.
Meillä myös harvinaisen iso sauna, ja siksi pyykit kuivuu siellä. Ylälauteelle mahtuu hyvin iso pyykkiteline ja myös kaksi aikuista saunomaan samaan aikaan. Kun lopetamme saunomisen, levitetään telineen siivekkeet. Yksin kun saunon niin siivekkeet on auki koko ajan.
Lakanat kuivaan samoin kuin sinä.
sauna paloja sattunut aika monia,
Niin on. Meillä ei kuitenkaan ole siihen riskiä, siitä pidetään huoli.
Meillä teline olkkarin nurkassa. Ei ole kaunista, mutta ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Teline kylppärissä ja/tai olohuoneessa. Ongelma ratkaistu.
Tämä plus taloyhtiön kuivuuhuone. Etenkin lakanat ym kuivaan siellä. Ja vaikka ihan vuokratalo on, ei ole koskaan mitään källitty sieltä. Toki jos on joku kallis uusi hieno merkkivaate tms niin en sitä vie sinne kuivumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teline olkkarissa, putkikuivain kylppärissä ja isot ovien päällä.
Ovien yläosat saattavat kärsiä, jos päällä on jatkuvasti märkää/ kosteaa pyykkiä.
Nykyisissä koneissa on tehokas linko, ei käytännössä merkitystä ovelle. Omassa 1600 kr nopeus. Lakanakin kuivuu muutamasssa tunnissa taiteltuna. Ei niitä jatkuvasti putkeen kuivata. Kerran viikossa
Vierailija kirjoitti:
Mulla on onni, kun meillä on todella iso sauna/kodinhoitouone tässä talossa. Ihan tavallinen sini kuivausteline mahtuu hyvin seisomaan tuossa lattialla ja pyykki kuivuu vajaassa päivässä siinä.
Lakanat viikkaan valmiiksi telineelle ja ne kuivuvat viikattuinakin todella nopeasti.
En kyllä huolisi olkkariin märkiä pyykkejä tai jonkun ovien päälle roikkumaan. Ne eivät ole edes terveellisiä kuivatiloiksi tarkoitetuissa huoneissa. Jos tilaa ei meillä olisi, niin ostaisin kyllä sen kuivausrummun, enkä pelleilisi pyykkien kanssa hetkeäkään
Miksi ei terveellisiä kuivatiloiksi tarkoitetuissa huoneissa ? Oma teoriasi ? Minä mittaan huoneen ilman kosteutta ja usein 30 %, eli liian kuiva. Pyykki tuo kaivattua kosteutta huoneisiin Tosin vaikutus alle 5 %, mutta kuitenkin hyötyä. Toivottavaa olisi 40 %-45 %
Vierailija kirjoitti:
Palotarkastaja ei varmaan tykkäisi, mutta saunan katossa mulla on narut, ja kylppäriin irtotelineelle loput mitä ei saunaan mahdu. Ennen saunan lämmitystä varmistan ettei naruilla ole mitään, ja katson myös tarkkaan ettei kiukaan päälle ole pudonnut jotain sukkaa joka voisi helposti jäädä huomaamatta. Saunomisen jälkeen pidän vähintään tunnin varoajan ennen pyykin ripustamista, ja ovet on tietenkin jätettävä auki.
Talviaikaan pyykit kuivuu alle vuorokaudessa. Kesän kosteilla keleillä käytän apuna pientä siirrettävää ilmankuivuria, joka nopeuttaa kuivumista melkoisesti ja kerää muutamassa tunnissa lähes litran kondenssivettä. Kuivausrummulle ei oikein ole tilaa, enkä halua sellaista muutenkaan kun se kuluttaa vaatteet nopeasti pilalle.
Minulla kuivuu huonetiloissa muutamassa tunnissa. Sekoitekankainen paita joka parissa- kolmessa tunnissa. Ilp liikuttaa ilmaa ja nopeuttaa kuivumista tehokkaaan lingon lisäksi (1600 krs)
En edes halua kuivausrumpua. Normaalit viikkopyykit kuivatan parvekkeella telineessä. Yöksi nostan puserot työhuoneeseen, sukat patterille ja joitain kylpyhuoneen rättipatterille.
Huh, tämä on yvä kysymys. Meitä on vain kaksi, eikä pyykkiä tule niin paljon. Joku psesee 5 koneellista päivässä, niin on sanonut. Huoneessa kuivattaa ikkuna auki. Meillä lähinnä lämmityskautena patterien lähellä tai kauniilla ilmalla ikkunan edessä kun aurinko paistaa. Ulkon terassilla aina kesällä.
Mutta jos ei ole parvekettakaan, niin on se hankalaa. Toivottavasti kone linkoaa hyvin.
Minä lähinnä pesen kauniilla ja kuivalla ilmalla.
Muta voi jos olisi lapsia ja harrastukset ja siltä perin hikisiä vaatteita.
Kaksi päivää voi olla kuivamassa, mutta sitten vaatteet alkavat haista ummehtuneelle. Kiirettä pitää talvella. Se on tosi harmi.
Mulla teline eteisessä, jatkuvasti viritettynä oli pyykkiä tai ei. Samalla toimii pienenä lisäturvana, jos joku onnistuisi pääsemään huomaamatta ovesta sisään, ei pääse eteenpäin kaatamatta pyykkitelinettä ja siihen ainakin havahtuu. Kerran esimerkiksi olin nukkumassa, kun taloyhtiössä hätätilanne ja en herännyt ovikelloon ja isännöitsijä yritti avaimilla sisään, mutta homma kaatui oven edessä olevaan telineeseen. Kirjaimellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Olisi mahdollisuuksia kuivausrummulle mutta en HALUA sitä. Minulla on "Oskarinoksia "kylppärissä ja lakanoita kuivatan lasiovien päällä. Kuivauskaappi löytyy myös, mutta ei juuri tarvetta, kun kuivuvat ilman sähköä muutenkin huoneilmassa. Ilma on yleensä liian kuivaa huoneissa ja näin saa kaivattua kosteutta
Kuivauskaappi on hyvä paikka kuivattaa pyykkiä ilman päällekytkemistäkin. Eivät ole tiellä mutta kuivuvat siellä ovi auki yön yli.
Meillä on lähes aina suhteellinen ilmankosteus asunnossa 60-65% lähes aina. Onko teillä vähemmän? Lämpötila sisällä 17-18,5 astetta.
Kuivatan olohuoneessa. Siivellinen teline lakanoille ja ilman siivekkeitä normi pyykille. Ilmalämpöpumppu puhaltaa olohuoneessa, joten pyykit kuivuvat tosi hyvin.
Lakanat kuivatan ovien päällä ja ohuet tekstiilit. Kääntelen kaikki kuivatettavat pariin kertaan, että sujuu nopeammin.
kylpyhuoneessa, asun yksin, käyn ma lenkkisaunassa taloyhtiössä ja kerran uimahallilla, en lotraa veden kanssa, tarvittaessa suihku
sauna paloja sattunut aika monia,