Kieltääkö mikään pykälä rakentamasta rinnakkaista sähköverkkoa?
Esim. vaikka Espoon vilkkaimmille aluelle rupeaisi rakentamaan Carunan kanssa kilpailevaa sähköverkkoa? Onko sille jotain estettä?
Kommentit (11)
Esteenä on taloudellinen kannattavuus. Et pysty kilpailemaan valmista verkkoa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Esteenä on taloudellinen kannattavuus. Et pysty kilpailemaan valmista verkkoa vastaan.
Aloittaisikin kermankuorinnalla, eli tiheille kerrostalovaltaisille alueille ensin, niin saa eniten asiakkaita sähköjohtometriä kohti.
Kenen maille sinä verkkosi rakentaisit?
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne kaupungin mailla kulje?
Mulla on kaks kerroksinen talo. Siinä on ala- ja yläkerrassa oma sähköliittymä, kun alakerta on vuokra-asuntona.
Alakerta on kuitenkin omassa käytöössä. Alakerrassa on pörssisähkösopimus, ja yläkerrassa kiinteä 24kk sopimus.
Alan ihmisenä, olen rakentanut systeemin niin, että koko talo sähköistyy kerralla vain toisesta liittymästä. Rele vaihtaa koko talon sähkön tulemaan siitä,liittymästä, jossa sähkö halvempaa.
Pörssisähkön ollessa alle kiinteän, tulee sähkö alakerran liittymästä. Kun pörssisähkö on kalliimpaa, tulee sähkö kiintähintaisest liittymästä.
sähkösopimukset eri nimillä.
Vierailija kirjoitti:
Kenen maille ne ennenkin on rakennettu?
Vierailija kirjoitti:
Esteenä on Suomen laki.
ei todellakaan ole
ongelma on vain se että jos siellä on jo johto niin ei toisen vaan kannata rakentaa kilpailevaa verkkoa viereen
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaks kerroksinen talo. Siinä on ala- ja yläkerrassa oma sähköliittymä, kun alakerta on vuokra-asuntona.
Alakerta on kuitenkin omassa käytöössä. Alakerrassa on pörssisähkösopimus, ja yläkerrassa kiinteä 24kk sopimus.
Alan ihmisenä, olen rakentanut systeemin niin, että koko talo sähköistyy kerralla vain toisesta liittymästä. Rele vaihtaa koko talon sähkön tulemaan siitä,liittymästä, jossa sähkö halvempaa.
Pörssisähkön ollessa alle kiinteän, tulee sähkö alakerran liittymästä. Kun pörssisähkö on kalliimpaa, tulee sähkö kiintähintaisest liittymästä.
sähkösopimukset eri nimillä.
Meillä käynnistyy agrekaatti kun luvassa kallista sähköä. Verkkovirta nollille niin agrekaatti käynnistyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen maille ne ennenkin on rakennettu?
Valtion ja yksityisten. Yksityinen saa korvausta, jos hänen mailleen rakennetaan sähköverkko. Tosin korvaus on naurettavan pieni verrattuan esimerkiksi kaadetun metsän arvoon.
SDP