Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin olet viimeksi ostanut suomalaisia tuotteita, jos ruokaa yms taloustavaroita ei lasketa

Vierailija
19.10.2024 |

52 vuotias äitini paljasti ettei ole moneen vuoteen ostanut mitään kotimaista tavaraa koska ne on yksinkertaisesti niin kalliita.

Eikä ole käynyt ikinä yhdessäkään hotellissa ja kylpylässä. 

Kommentit (175)

Vierailija
81/175 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa sitten Iittalan juomalaseja.

Vierailija
82/175 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama viikko sitten. "Suomalaisia" tuotteita = 50/50 Suomen ja eu:n alueella kyhättyjä. Hinta oli kyllä täysin suomalainen. Maanpettureita jokaikinen näistä halpamaihin tuotantonsa siirtäneistä puljuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/175 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentikillä olen asioinut, en usko, että muuta suomalaista on tullut ostettua, jos tosiaan elintarvikkeita ei oteta mukaan.

Olen vähentänyt koulutustani huomattavasti muutenkin viime vuosien aikana. Aika vähällä tulee toimeen. 

Vierailija
84/175 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari viikkoa sitten Iittalan juomalaseja.

Iittalaan en enää kajoa brändin pilaamisen ja wokettamisen jälkeen. Onkin miettimistä mistä löytää laseja. Heidän keramiikka tulee Aasiasta ja sille löytyy helposti vaihtoehtoja, mutta lasi on jo vaikeimpi. 

Vierailija
85/175 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama viikko sitten. "Suomalaisia" tuotteita = 50/50 Suomen ja eu:n alueella kyhättyjä. Hinta oli kyllä täysin suomalainen. Maanpettureita jokaikinen näistä halpamaihin tuotantonsa siirtäneistä puljuista.

Tästä olen samaa mieltä. Yksikään halpamaihin siirtynyt ei ole laskenut hintojaan alentuneiden tuotantokustannusten vuoksi, ja meille asiakkaille siirrot näkyy vain heikentyneenä laatuna ja epätietoisuutena missä hikipajassa ja ketkä näitä tekee. Samalla on viety työt ja verotulot Suomesta. 

Vierailija
86/175 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina 4reasons hiustuotteita kampaajalta

Vierailija
87/175 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanson oloasuja olen ostanut. Valmistetaan kai Turkissa.

Vierailija
88/175 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pentikillä olen asioinut, en usko, että muuta suomalaista on tullut ostettua, jos tosiaan elintarvikkeita ei oteta mukaan.

Olen vähentänyt koulutustani huomattavasti muutenkin viime vuosien aikana. Aika vähällä tulee toimeen. 

Sama. Ostan vain tarpeeseen ja se tarve on pieni. Erityisesti vaatteiden kohdalla. Mielummin muutama kallis ja kestävä hankinta vuodessa kuin 20 hetken kestävää halparättiä.

Vierailija
89/175 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pizzan Ahmedin pizzeriasta,ainakin Suomessa tehty,tarvikkeiden alkuperää en tiedä,mutta tosiiaan ainakin Suomessa on paistettu,onhan sekin jotain.

Vierailija
90/175 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä olen samaa mieltä. Yksikään halpamaihin siirtynyt ei ole laskenut hintojaan alentuneiden tuotantokustannusten vuoksi, ja meille asiakkaille siirrot näkyy vain heikentyneenä laatuna ja epätietoisuutena missä hikipajassa ja ketkä näitä tekee. Samalla on viety työt ja verotulot Suomesta. 

Yhtään Muumimukia en tule ostamaan,myyköön muualle.

Vierailija
91/175 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin juuri aivan ihanan mekon Versonpuodista. 

Vierailija
92/175 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sievin kengät ovat kuulemma alusta loppuun suomalaiset. Ostin Sievin työkengät kesän korvalla kirpparilta.

Vierailija
93/175 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pari viikkoa sitten kaksi Suomessa tehtyä vaatetta talveksi. Suomalaisen kauhan katkenneen tilalle. 

Vierailija
94/175 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa sitten NorthOutdoorin Oulussa tehty neule ja nyt on postissa tulossa Iittalan juomalaseja ja karahvi keräämästäni sarjasta. Kattaustekstiilejä Pentikiltä aiemmin syksyllä.

Vierailija
95/175 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi ostin Nanson yöpaidan ja Cutrin-hiustenhoitosarjaan kuuluvan muotovaahdon. Cutrin-tuotteista pidän, koska ne ovat hajusteettomia.

Vierailija
96/175 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sievin kengät ovat kuulemma alusta loppuun suomalaiset. Ostin Sievin työkengät kesän korvalla kirpparilta.

Sievin kengät kivijalkaliikkeestään, toiset verkkokaupastaan. Sukkia, pipo ja kauluri kotimaiselta valmistajalta. Painotan hyvin pitkälti kotimaisuutta, ja suosin mieluusti pienyrittäjiä. 

Vierailija
97/175 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntyharjulaiset Kuomat kuukausi sitten, puoli vuotta sitten seinäjokisia Ihkan kankaita. Teen kaikki ompelukset kotimaisista kankaista, kuten Ihka, Ommelkupla jne.

Vierailija
98/175 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nanson oloasuja olen ostanut. Valmistetaan kai Turkissa.

Tämähän pitää sisällään ajatuksen, mikä onkaan kotimaa. Suomalaisuus on erikseen.

Vierailija
99/175 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temusta ja Aliexpressistä ei löydy suomalaisia tavaroita.

On siellä Marimekon unikko-kuosilla vaatteita, mm naisten housuja 😀

Vierailija
100/175 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puustellilta keittiön

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä