Murhatun Jukka S. Lahden sukulaiset paljastavat hätkähdyttäviä tietoja Anneli Auerista, uusi kirja
Kirja kertoo uusia tietoja Anneli Auerista - Ilta-Sanomat
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010773029.html
Kannattaa lukea tuo juttu saa uutta tietoa Anneli Auerin luonteesta.
Kommentit (3799)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttääkö ketään muuta toi teon pituus. Jukka S oli 160cm pitkä mies, tekijä oli 185-90cm roteva mies. Tekijä oli aseistautunut 2 puukolla. Silti hän joutui käyttämään Lahden tappamiseen 3-4minuuttia.
Suurin osa vammoista on matala energisiä nirhaisuja.
Mun mielestä toi ei vaikuta yhtään siltä että olis ollut valtava kokoero ja aseistautunut hullu hyökkääjä
Halus varmaan kiduttaa. Kuvissa tuo Jukka näyttää muutoin kyllä vahvalta ja lihaksikkaat jotenkin. Vahvat leuka- ja puskiluutkin.
Mun mielestä on kyl outoa sekin että tää teko kesti!3 minuuttia. Tiedätkö se aika tuntuu viiikolta kun sä olet täynnä adrenaliinia. Hyvät hermot et pysty keskittymään tohon kun toinen soittaa poliisille vierestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttääkö ketään muuta toi teon pituus. Jukka S oli 160cm pitkä mies, tekijä oli 185-90cm roteva mies. Tekijä oli aseistautunut 2 puukolla. Silti hän joutui käyttämään Lahden tappamiseen 3-4minuuttia.
Mun mielestä toi ei vaikuta yhtään siltä että olis ollut valtava kokoero ja aseistautunut hullu hyökkääjä
Anneli on pidempi ja harteikkaampi kuin Jukka. Mätsäisi tähän esimerkkiin oikein hyvin.
Annelin pituus 170 cm, paino 50 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anneli sai itse mieleltään täysin terveen todistuksen psykiatrilta. Varmasti oli juuri oikea henkilö hoitamaan lastensa traumoja, jos sellaisia oli.
Tästä tuli mieleen taas, että Anneli oli sosiaalipsykologin vaimo. Jukka kehui häntä älykkääksi, mikä varmaankin tarkoittaa sitä, että he keskustelivat keskenään joistain "syvällisemmistä" asioista. Tuohon aikaan internetissä ei vielä ollut niin paljon tavaraa kuin nykyään, joten voisin kuvitella, että heille tuli kotiin esim Sosiaalipsykologi- ja Psykologia-lehdet, joissa oli mielenkiintoisia ajankohtaisia artikkeleita. Annelihan on käyttänyt hyväkseen tätä tietämystä sumuttaakseen lastensa muistikuvia surmaan liittyen, jotta heidän kertomuksiaan ei uskottaisiin.
Narsistin sumutus? Nykyään on erittäin paljon luettavaa ja tietoa narsismista/psykologiasta.
Vierailija kirjoitti:
Eniten minua ihmetyttää, että jos Auer surmasi miehensä, miksi hän käytti niin raakaa väkivaltaa? Ottaen huomioon kaiken todistusaineiston, hänen on täytynyt suunnitella murhaa pitkään ja olla tietoinen kaikesta siitä, mitä poliisit saavat tutkimuksissaan selville. Mikään eskaloitunut riita se ei missään nimessä voinut olla, vaikka hän sellaisen skenaarion esittikin.
Luulisi, että miehestä pääsisi vähemmälläkin ruhjomisella eroon, ja muuallakin kuin omassa makuuhuoneessa aamuyöllä. Kai hänellä olisi älyä riittänyt siistimpäänkin rikokseen.
Ehkä Anneli kuvitteli, että surmaaminen käy sujuvasti parilla veitseniskulla ja kun tämä osoittautui vääräksi oletukseksi, niin sitten piti säveltää jatko lennosta. Tämä voisi selittää senkin, miksi oletettuun lavastukseen tuli virheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anneli sai itse mieleltään täysin terveen todistuksen psykiatrilta. Varmasti oli juuri oikea henkilö hoitamaan lastensa traumoja, jos sellaisia oli.
Tästä tuli mieleen taas, että Anneli oli sosiaalipsykologin vaimo. Jukka kehui häntä älykkääksi, mikä varmaankin tarkoittaa sitä, että he keskustelivat keskenään joistain "syvällisemmistä" asioista. Tuohon aikaan internetissä ei vielä ollut niin paljon tavaraa kuin nykyään, joten voisin kuvitella, että heille tuli kotiin esim Sosiaalipsykologi- ja Psykologia-lehdet, joissa oli mielenkiintoisia ajankohtaisia artikkeleita. Annelihan on käyttänyt hyväkseen tätä tietämystä sumuttaakseen lastensa muistikuvia surmaan liittyen, jotta heidän kertomuksiaan ei uskottaisiin.
Ilmeisesti sitten Annelin velikin on älykäs ja vaimonsa, ja olivat taitavasti aivopesseet lapset, saadakseen pitää heidän ja heistä tulevan tulolähteen itsellään.
Älykäs ei ryhtyisi moiseen tapporuljanssiin. Helpompiskin tapoja on.
Vierailija kirjoitti:
Eniten minua ihmetyttää, että jos Auer surmasi miehensä, miksi hän käytti niin raakaa väkivaltaa? Ottaen huomioon kaiken todistusaineiston, hänen on täytynyt suunnitella murhaa pitkään ja olla tietoinen kaikesta siitä, mitä poliisit saavat tutkimuksissaan selville. Mikään eskaloitunut riita se ei missään nimessä voinut olla, vaikka hän sellaisen skenaarion esittikin.
Luulisi, että miehestä pääsisi vähemmälläkin ruhjomisella eroon, ja muuallakin kuin omassa makuuhuoneessa aamuyöllä. Kai hänellä olisi älyä riittänyt siistimpäänkin rikokseen.
Kolmiodraama, avioero?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"JOS sellaisia oli".
Vähätteletkö tuob traumaattisen yön merkitystä perheen lapsille? Ainakin yksi lapsista on todistanut isänsä henkihoreissaan, verissään, ties kuinka pahannäköisenä, kuolleena. Yllättävä, järkyttävä taphtuma keskellä yötä omassa kodissa, oma isä uhrina. Valtaosa aikuisistakaan ei selviäisi tuollaisesta traumatisoitumatta - kuinka sitten lapsi?
Toiset rakentavat kovan suojamuurin, jonka taakse haavoittunut minä suojautuu. Kielletään kaikki, kielletään tuska, rehvastellaan reipasta ja pärjäävää. Aikuinen voi elää läpi elämänsä tuollaisen suojamuurin takana, paljastamatta särkynyttä sisintään välttämättä kenellekään, mutta
No, oli miten oli. Ainakin nyt he taitavat olla kaikki täysi-ikäisiä ja siten täysivaltaisia hakeutumaan ihan itse ja itsenäisesti terapiaan niin halutessaan. Nuoria ovat ja elämä edessä, ehtivät vielä.
Tämä murhahan ei ole harkiten tehty, vaan pikaistuksissa. Tämä lienee selvää jokaiselle.
Anneli ei ole tekijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halus varmaan kiduttaa. Kuvissa tuo Jukka näyttää muutoin kyllä vahvalta ja lihaksikkaat jotenkin. Vahvat leuka- ja puskiluutkin.
Mun mielestä on kyl outoa sekin että tää teko kesti!3 minuuttia. Tiedätkö se aika tuntuu viiikolta kun sä olet täynnä adrenaliinia. Hyvät hermot et pysty keskittymään tohon kun toinen soittaa poliisille vierestä.
Eli viharikos aika varmasti. Joku psyykkisesti epätasapainoinen, ehkä yksi niistä irtisanotuista joka ei enää saanut töitä ja oli itsetunto ja psyyke muutenkin heikoilla. Ei ehkä perhettä,ei oikein mitään.
"täysivaltaisia hakeutumaan ihan itse ja itsenäisesti terapiaan niin halutessaan"
Täysipäiset ihmiset eivät käy terapiassa.
"Eli viharikos aika varmasti. Joku psyykkisesti epätasapainoinen, ehkä yksi niistä irtisanotuista joka ei enää saanut töitä ja oli itsetunto ja psyyke muutenkin heikoilla. Ei ehkä perhettä,ei oikein mitään."
Osuit naulan kantaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä murhahan ei ole harkiten tehty, vaan pikaistuksissa. Tämä lienee selvää jokaiselle.
Anneli ei ole tekijä.
Olisiko hiiviskelllyt Auerten pihalla yöllä ja jos havaitsi riidan, nähnyt hyvän tilaisuutensa iskeä. Joku mielenhäiriöinen, ehkä voimakas tiira ja eleet provosoivatsuunnittelemaansa tekoon juuri siinä hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
"täysivaltaisia hakeutumaan ihan itse ja itsenäisesti terapiaan niin halutessaan"
No ohhoh.
Toisinaan se on juurikin päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anneli ei ole tekijä.
Olisiko hiiviskelllyt Auerten pihalla yöllä ja jos havaitsi riidan, nähnyt hyvän tilaisuutensa iskeä. Joku mielenhäiriöinen, ehkä voimakas tiira ja eleet provosoivatsuunnittelemaansa tekoon juuri siinä hetkessä.
korjaus, tilanne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ohhoh.
Toisinaan se on juurikin päinvastoin.
Miksi kukaan täysipäinen tekisi niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anneli ei ole tekijä.
Riitaa ei ollut. Murhaaja tunsi alueen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus oli nimenomaan lavastaa murha sellaiseksi kuin sen olisi tehnyt joku karski ulkopuolinen mies. Annelia ei itseään voitaisi epäillä sellaisesta teosta. Hän suunnitteli koko murhanäyttämön myös puitteiltaan sellaiseksi, että jäi epäily ulkopuolisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anneli ei ole tekijä.
Riitahan esiintyi vain Auerin "tunnustuksessa", missä hän pohti, miten voisi olla murhan tekijä. Lapsetkaan eivät mitään riitaa havainneet.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ukko heräs ja yritti pitää puukolla sohivaa muijaa kauempana ja se pääsi aina vähä tuikkaa,kunnes osu kunnolla
No toi väkivallan määrä on ollut älyttömän iso. Mutta suurin osa väkivallasta on ollut kyl aika avutonta. 95% vammoista tyyliin tarvii laastaria ja loput tappavia.
Vähän haisee siltä et on ehkä tullut tekijälle yllätyksenä ettei se henki lähde niin helposti