Trikomoniaasi, kokemuksia kellään tästä vaivasta?
Onko kellään täällä ollut tämä? Ilmeisesti se on sukupuolitauti, mutta jotkut ovat saaneet sen ilman yhdyntääkin, tai edes seksin harrastamista. Suomen rajojen ulkopuolella maailman yleisin sukupuolikontaktissa tarttuva parasiitti.
Jos jollain on ollut, miten oireili? Ja millä lähti pois?
Kommentit (25)
Näkisittepä mikroskoopissa, millaisia mönkijöitä vilisee näytelasilla. Vilisee tukuittain kuin joitain epämääräisen näköisiä ameeboja, joissa karvoja ja piikkejä joka puolella. Varmasti kutisee ja polttelee alapäässä. Tiedän , että Flagyl lääke kauppanimeltään pitäs auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Näkisittepä mikroskoopissa, millaisia mönkijöitä vilisee näytelasilla. Vilisee tukuittain kuin joitain epämääräisen näköisiä ameeboja, joissa karvoja ja piikkejä joka puolella. Varmasti kutisee ja polttelee alapäässä. Tiedän , että Flagyl lääke kauppanimeltään pitäs auttaa.
Hyyyiii! Lääkäri epäilee itselläni tätä ja pitäisi mennä labraan antamaan näyte, oksettaa jo valmiiksi.
Jos kouluissa varoitettaisiin tästä, niin varmasti jättäisi nuoret suojaamattomat seksit harrastamatta ihan kokonaan! Eihän tätä edes testata, paitsi poikkeustapauksissa, joissa muut näytteet on negaa, mutta oireet vaan jatkuu eikä mene pois millään. Koskaan en ollut tämmöisestä kuullutkaan ja ikää kumminkin jo reippaammanpuoleisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa haisevaa, kokkareista valkovuotoa. Ja ei siis mitään pieniä määriä kuten vaikka hiivatulehduksessa. Lääkäristä tuli diagnoosi, antibiootin söin sekä minä että silloinen poikaystävä. Mistä se oli meille tullut jäi arvoitukseksi, itsellä pieni epäilys että tulin petetyksi.
Oliko mitään muita oireita? Alavatsakipua tms? Yleisoireita?
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa haisevaa, kokkareista valkovuotoa. Ja ei siis mitään pieniä määriä kuten vaikka hiivatulehduksessa. Lääkäristä tuli diagnoosi, antibiootin söin sekä minä että silloinen poikaystävä. Mistä se oli meille tullut jäi arvoitukseksi, itsellä pieni epäilys että tulin petetyksi.
Toisaalta, jotkut on saaneet trikomoniaasin, vaikka eivät ole koskaan harrastaneet seksiä. Redditissä kerrotaan, että voi kuulemma tarttua julkisen vessan renkaasta.
Itselläni oli 20 vuotta sitten, pahanhajuista vuotoa, en muista muita oireita. Antibioottikuurilla lähti. Kännissä olin nussinut paljaalla yhdenillan juttua. Enää en semmoista harrasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta, jotkut on saaneet trikomoniaasin, vaikka eivät ole koskaan harrastaneet seksiä. Redditissä kerrotaan, että voi kuulemma tarttua julkisen vessan renkaasta.
Kuka ikinä menee istua pönöttämään julkiseen vessaan?
Se on eläin. Voi tarttua istuimesta.
Vierailija kirjoitti:
Se on eläin. Voi tarttua istuimesta.
Kalliossa joutuu jo pelkäämään vessanpöntöstä kurkkivia rottia ja nyt tämäkin vielä.
Todella yleinen Venäjällä ja Ukrainassa. On tosiaan siimaeliö, joka voi tarttua ilman sukupuoliyhdyntää.
Mene lääkäriin. Lähtee lääkkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan itse yleensä pari arkkia vessapapria renkaalle ennen istumista. En tiedä suojaako se miltään.
oli mulla kai sekin 30 vuotta sitten.
Yhdistin sen silloin uimiseen luonnonvedessä, mutta ei varmuutta.
Vierailija kirjoitti:
Jos kouluissa varoitettaisiin tästä, niin varmasti jättäisi nuoret suojaamattomat seksit harrastamatta ihan kokonaan! Eihän tätä edes testata, paitsi poikkeustapauksissa, joissa muut näytteet on negaa, mutta oireet vaan jatkuu eikä mene pois millään. Koskaan en ollut tämmöisestä kuullutkaan ja ikää kumminkin jo reippaammanpuoleisesti.
Sen kyllä huomaa, jos saa tartunnan. Oireet ovat voimakkaat ja niihin on lääkitys. Trikomonas on ollut äärimmäisen harvinainen Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan itse yleensä pari arkkia vessapapria renkaalle ennen istumista. En tiedä suojaako se miltään.
Ai, mä vuoraan sen ympäriinsä jos tarvii istua.
Ihan normi visvasyylä se on... vaatii hoitoa ja sen kanssa pärjää, mutta ei lähde ikinä pois
Vierailija kirjoitti:
oli mulla kai sekin 30 vuotta sitten.
Yhdistin sen silloin uimiseen luonnonvedessä, mutta ei varmuutta.
Outoa, koska sen pitäisi kuolla vedessä alle tunnissa.
Yllätys, että HIV tilastot pompsahtivat, syyhy levisi epideam lailla ja nyt trikomonaskin.
Ukrainalaiset ovat äärimmäisen köyhää kansaa, eikä siellä ole mahdollisuutta terveydenhuoltoon monellakaan. Köyhä pikkuvenäjä.
Exä oli vähän huttura ja sain tämän visvasyylän häneltä... Kävin polttamassa kikkelin ja nyt kaikki hyvin :) Ei kuulemma lähde elimistöstä pois, mutta keppiä ei tarvi tervata pitkään aikaan.